Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 år og har ikke funnet ut hva jeg skal bli når jeg blir stor ennå.. Jeg har vært heldig og har hatt jobb stort sett hele veien, og med tanke på at jeg er ufaglært har jeg i dag en greit betalt jobb i et helt ok yrke. Tanken er allikevel der om at for det første kan jeg helt sikkert ikke bli i akkurat denne jobben til jeg blir pensjonist, og den dagen denne jobben tar slutt synes jeg det kan være greit å ha en utdannelse å slå i bordet med sånn at jeg kan få meg en jobb å trives i. Problemet er da at jeg jobber 80 % i en lite fleksibel jobb, så hvilke studier er mulige for meg?

Alle deltidsstudiene jeg har sett på krever mye mer oppmøte enn det som er gjennomførbart når man jobber nesten hver dag.

Det er nesten ikke noe vits å si noe om interessene mine, for jeg aner virkelig ikke i hvilken jobb jeg ville stortrivdes... Så spørsmålet er egentlig: Vet noen om noen studier man kan ta nesten helt uten å måtte møte opp noe sted og uten å ha liveundervisning på nett flere ganger i uken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fag innen IT er stort sett veldig greie å ta over nett. Mange som tilbyr det.

Så finnes det kveldsundervisning - BI har for eksempel kveldsundervisning på mange av sine fag innen økonomi, markedsføring ol.

Ellers så kan du gå opp som privatist på de fleste høyskoler og universitet, men da vil du selvsagt måtte lese mye på egen hånd istedenfor å være med på forelesningene. Du får også ikke den samme kontakten med medelever, som kan være greit når det gjelder gruppeoppgaver, samarbeiding om å løse obligatoriske oppgaver osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...