AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Jeg ligger ca 500 kcal i underskudd hver dag, utenom en dag i uka,da jeg har spisedag. Dette fungerer veldig fint for meg,og har gått ned 5 kg siden påske. Hjelper også på motivasjonen å vite at jeg kan kose meg veldig på spisedagen. Men hvor mye er greit å spise på denne dagen? Jeg ligger ikke i lavkoarbo eller noe, kun på kcal-underskudd. Er redd for å legge på meg når jeg har spisedag,så hadde vært greit å vite hvor grensa går
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Greit? Kan du ikke bare kose deg med noe du har gledet deg til da, eller er målet å stu i deg så mye at du ligger og vrir deg i smerte på sofaen og fjerter resten av natta? Det er da ikke noe regel på dette. De fleste slutter å spise når de er mette.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Greit? Kan du ikke bare kose deg med noe du har gledet deg til da, eller er målet å stu i deg så mye at du ligger og vrir deg i smerte på sofaen og fjerter resten av natta? Det er da ikke noe regel på dette. De fleste slutter å spise når de er mette. Har lest at man skal ligge i overskudd under det man spiser i underskudd? Feks 500 kcal * 6 dager = 3000 kcal. Så hvis man spiser 2000 kcal på spisedagen går man fortsatt ned. Eller?
Sugerøret Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Telle kalorier er jo ok, men du sier ikke noe om kosthold,trening osv. Spisedag ? høres ut som du har et snev av bulimi. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Telle kalorier er jo ok, men du sier ikke noe om kosthold,trening osv. Spisedag ? høres ut som du har et snev av bulimi. Det er vanlig med spisedag når man ligger i underskudd på kcal. Har ikke bulimi. Er så lei av folk som skal skylde på sykdommer når ikke alle følger deres diett....... Jeg spiser sunt, og ligger som sagt 500 kcal i underskudd hver dag. Går turer. TS 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Det er vanlig med spisedag når man ligger i underskudd på kcal. Har ikke bulimi. Er så lei av folk som skal skylde på sykdommer når ikke alle følger deres diett....... Jeg spiser sunt, og ligger som sagt 500 kcal i underskudd hver dag. Går turer. TS Jeg reagerer ikke på at du skeier ut og unner deg litt ekstra når du er i kaloriunderskudd mesteparten av tiden, men jeg reagerer på at det må planlegges så nøye og at alt tydeligvis skal regnes på ned til minste kalori. Da får det et preg av tvang over seg, som kan peke i retning av en spiseforstyrrelse.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Du kan fråtse så mye du vil så lenge du vet du forbrenner det du inntar. Så hvis du er redd for at du skal legge på deg kan du jo ta en treningsøkt (ikke bare gå) den dagen, før du spiser det gode:)
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Poenget med en spisedag er vel å spise det man ønsker? Det er vel ikke vanlig å spise lasagne eller pizza i en diett, og da kan man gjøre det på den ene dagen istedet. Drit i kaloriene, føl heller på kroppen når den blir mett eller før du blir kvalm.
Gjest NozMonster Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 stakkar TS som bare spør om litt hjelp, og etter 7 innlegg er det allerede kritikk og nedlatende ord, riktignok fra anonyme feiginger! sitat AB over her: 500 kcal * 6 dager = 3000 kcal. Så hvis man spiser 2000 kcal på spisedagen går man fortsatt ned. Denne er jeg enig i og desuten er det viktig å ha en sånn dag hvor du tillater deg hva du vil! Men du bør ikke være FOR streng med deg selv ellers i uken heller. Jo oftere man tenker " det kan jeg ikke spise, og det, og det, og det kan jeg ikke spise.." - jo fortere gir man opp pga fustrasjon å slikt. Fokuser heller på ja-mat enn nei-mat! Desuten så er utvalget ja-mat MYE større enn nei-mat, men alt i moderate menger selvfølgelig!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Leste en plass at folk spiser opptil 5000 kcal på en dag! (fitnessprat.no) Når jeg mener spisedag mener jeg maks 2300 kcal! Skjønner ikke hvordan folk greier å komme opp i 5000 kcal på en dag? Det må vel ødelegge litt for vektnedgangen også?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #11 Skrevet 20. mai 2011 Leste en plass at folk spiser opptil 5000 kcal på en dag! (fitnessprat.no) Når jeg mener spisedag mener jeg maks 2300 kcal! Skjønner ikke hvordan folk greier å komme opp i 5000 kcal på en dag? Det må vel ødelegge litt for vektnedgangen også? Fitness handler jo som regel om å bygge muskler! Da trenger man mer mat, og mye proteiner og karbohydrater for å kunne løfte tung og bygge musklene. For de handler det ikke så mye om å gå ned i vekt..
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #12 Skrevet 20. mai 2011 Så "lite" at du totalt sett i løpet av uka går i klekkelig og utvetydig kalorunderskudd.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #13 Skrevet 20. mai 2011 stakkar TS som bare spør om litt hjelp, og etter 7 innlegg er det allerede kritikk og nedlatende ord, riktignok fra anonyme feiginger! sitat AB over her: 500 kcal * 6 dager = 3000 kcal. Så hvis man spiser 2000 kcal på spisedagen går man fortsatt ned. Denne er jeg enig i og desuten er det viktig å ha en sånn dag hvor du tillater deg hva du vil! Men du bør ikke være FOR streng med deg selv ellers i uken heller. Jo oftere man tenker " det kan jeg ikke spise, og det, og det, og det kan jeg ikke spise.." - jo fortere gir man opp pga fustrasjon å slikt. Fokuser heller på ja-mat enn nei-mat! Desuten så er utvalget ja-mat MYE større enn nei-mat, men alt i moderate menger selvfølgelig! Tusen takk! TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå