AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Jeg og en venninne er begge allergiske mot bjørkepollen, og begge har tatt allergitest (tror den heter ieg). Slik vi har forstått det regnes alt utslag over 0,35 som allergi, men vi lurer på hvordan fordelingen er videre. Hva regnes som "høye verdier"? Hva er "lave verdier" og hva er "moderate verdier"? Jeg kan legge til at den ene av oss har utslag på ca. 76, mens den andre har utslag på ca. 35. Vil begge verdiene regnes som "høye verdier"? Hva tenker legene/ de som har peiling når de ser disse tallene? Svært takknemlig for alle svar.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Allergi kan måles med en blodprøve kalt "total IgE". Hos Fürst i Oslo er referanseområdet "< 120 kU/L", altså at det er normalt å ha under 120 hvis man ikke er allergisk. Man kan likevel være allergisk selv om man har en verdi under dette... Selv er jeg litt allergisk, men merker det stort sett bare et par uker når det er mest pollen ute. Fikk litt over 170 på IgE. Andre laboratorier kan selvsagt ha andre referanseverdier!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Allergi kan måles med en blodprøve kalt "total IgE". Hos Fürst i Oslo er referanseområdet "< 120 kU/L", altså at det er normalt å ha under 120 hvis man ikke er allergisk. Man kan likevel være allergisk selv om man har en verdi under dette... Selv er jeg litt allergisk, men merker det stort sett bare et par uker når det er mest pollen ute. Fikk litt over 170 på IgE. Andre laboratorier kan selvsagt ha andre referanseverdier! Begge har tatt blodprøve, og verdiene jeg opplyser om, er resultatene på prøvene. Det vi lurer på er om våre verdier regnes for "høye" eller kanskje "moderate", og hvor grensen går mellom hva man regnes som "lav", "moderat" og "høy"... Skjønner nå at det er ulike tester, men likevel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå