Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2003 #1 Del Skrevet 9. november 2003 Må sette opp et ca.budsjett her, vi tenker på å framskyve bryllupet, og kanskje gjøre det litt billigere. Ha en liten middag og håpe at man sparer en del på det. Men dere som allerede er gift nå - hvilke utgifter hadde dere på andre ting? Om man velger å gjøre ting veldig billig, og lar vær å bruke grenseløst? Kjolen må man jo regne med å bruke en del på - den er jo viktig. Iallefall for meg. Men f.eks blomster, musikk, osv osv? Jeg nekter å tro at det går 100.000 om man tenker litt økonomisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 9. november 2003 #2 Del Skrevet 9. november 2003 Musikk - ta med stereoanlegg og bærbar PC hjemmefra, lag en playliste med musikk hentet fra Internett (eller bruk CD'er) Blomster - lag dekorasjoner selv med friske blomster og oasis. Faktisk ikke så forferdelig vanskelig! Drikke - ikke ha fri bar. Handle sprit på taxfree i utlandet. Kjenner dere noen som reiser mye, kan disse sikkert låne bort kvoten sin. MÅ dere ha alkohol til maten? Vær prisbevisst på hvor du handler øl - mye å spare. Kjøp gjerne i Sverige. Mat: lag maten selv, eller få hjelp av mødre, tanter, kusiner, søsken osv. IKKE ha arrangementet på hotell eller restaurant hvor man betaler stort sett en ganske så dyr kuvertpris. Servitører: spør venninner av søsken eller foreldre om de kan servere, de skal som regel ikke ha så mye for det. Det var de sparetipsene jeg kom på i farten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 9. november 2003 #3 Del Skrevet 9. november 2003 let og se om du finner den kjolen du vil ha brukt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 9. november 2003 #4 Del Skrevet 9. november 2003 Mat - 5500. Kjole -ca 3000 Kirke prest - gratis Fotograf - 2000 Frisør -1500 Pluss alt det andre.. Trenger ikke blui såå dyrt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 9. november 2003 #5 Del Skrevet 9. november 2003 Jo, og så en annen ting; IKKE bestill brudefrisering når du bestiller frisørtime. Bestill "vanlig" festoppsett. Det er veldig mye penger å spare akkurat der..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bookwormgirl Skrevet 10. november 2003 #6 Del Skrevet 10. november 2003 Vi skal ha nærmeste familie til middag på restaurang, etter det fest for ca. 90 personer. Vi regner med totale utgifter på ca. 30.000,-. Og da er leie av telt noe av det dyreste (6.000,-). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 10. november 2003 #7 Del Skrevet 10. november 2003 Mat og drikke blir den dyreste utgiftsposten på hhv. 7000,- og 6000,-. Kjole, hår, sko, fotograf, lokale div div div og mat og drikken da kommer på tot. ca 43000,-. Å bruke 100.000,- på en bryllup?!?! Synes det høres avsindig mye ut jeg da men.... Nå kommer min kjole på en SÆRS hyggelig pris, budsjettmessig, så bare der sparer vi jo _endel_ ja!!!! Men som nevnt tidligere, å lage mye SELV sparer man penger på. Vi skal ha stående buffet til vårt bryllup og i tillegg til at vi lager mat selv som salat, loff, kuvertsmør etc etc...Sparer masse der òg! Selvgjort er velgjort!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 10. november 2003 #8 Del Skrevet 10. november 2003 Selvgjort er velgjort!!! Enig! Ikke minst vet man hva man får.... Vedder for at tante Ingrids fiskecabaret er vel så god som den man bestiller på catering..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 10. november 2003 #9 Del Skrevet 10. november 2003 Som sagt over, mat og drikke kan være en stoooor utgitspost. Andre ting å spare på: Blomster. Ikke bestill brudebukket, men heller en vanlig bukett. Det gjorde jeg. Den var veldig fin og kostet bare 500.- Oppsatser til å pynte bordene med kan også være dyrt. Lys er flott og mye billigere. Fotograf er også dyrt, men jeg vet ikke hvor mye det er å spare på å få noen kjente til å gjøre det (noen flinke). Framkalling koster også penger... Men da eier du iallfall negativene selv og kan kopiere så mye du vil senere uten å være knyttet til fotografen. Du får også mange flere bilder. Musikk. Brenn cd'r selv med en god blanding av festmusikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 10. november 2003 #10 Del Skrevet 10. november 2003 Her er noen av postene fra vårt bryllup: Brud (inkl. bukett) 14000 Brudgom 3000 Alkohol 2000 (fikk mye av moren min) Leie av lokale 850 Ringer 300 (for ny gravering + pussing av forlovelsesringene) Overnatting 500 (rabatt p.g.a mye rot) Mat, kaker osv 8000 Blomster 1000 (untatt brudebuketten) Trykksaker 200 Fotograf 5500 Leie av hjelp 3000 Forøvrig finner du mine beste tips her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=12609 Sparetips kan du finne her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=34088 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=6222 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=10170 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=13102 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=31680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 10. november 2003 #11 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har virkelig spreng budsjettet og vet ikke helt hvor jeg skal kutte ned, men det blir vel endel ekstravakter fremover tror jeg ja... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #12 Del Skrevet 10. november 2003 Oi, her var mange fine sparetips :D Tusen takk!! Vurderer vinterbryllup også, så vi får se hvor vi havner. Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #13 Del Skrevet 10. november 2003 Kom forresten på at jeg har jo en jornalist i slekta, som også tar bilder. Han jobber for NRK1. Hvorfor iallverden har jeg ikke tenkt på det før?? Sitter bare her nå og tar til meg informasjon om både ditt og datt som en svamp. De gamle trådene hjelper meg kjempemasse :D Er kjempetaknemlige for den hjelpen jeg kan få her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 10. november 2003 #14 Del Skrevet 10. november 2003 Mine sparetips (har ikke lest alle trådene over er så noen er sikkert sagt før ) - lag bordkort og innvitasjoner selv , eventuelt på pc - ha musikk på steroanlegg - lag egen mat - ikke ha fri bar - kjøp kjole brukt eller på salg - undertøy , strømper og sånne ting er billigere på vanlige undertøysbutikker enn i brudebutikk - se etter sko på f,eks Din sko , økonomisko etc -lag egne bordekrasjoner ,eller dropp de å pynt med roseblader og eføy. Bare fantasien som setter grenser her. - Ha en enkel brudebukett - Sett opp festfrisyre hos frisøren ikke brudeoppsetting - Få tanter etc til å bake kaker - ikke bruk penger på skyss til å fra kirken. Kjanske du har en i familien med fin bil som kan kjøre dere. Eller pynt en gammel bil så den ser litt fin ut. - noen ganger er det nødvendig å pynte kirken andre ganger ikke. Det komer ann på kirken - få noen du kjenner til å lage mat og hjelpe til med servering - Tiara er billig på Glitter - Tenk litt andre løsninger enn standar bryllup det kan bli fint det også. - kjanske du kan sminke deg selv - neglene kan du også fikse selv - slør kan sys billig selv , og det skal ikke være vanskelig Her er våre utgiftsposter Kjole 6000 Dress 3000 Korsett .strømper .sko . fuskepels . truse 3200 Tiara 100 Slør 100 Smykkesett 200 Drikkevarer 6000 Mat 2500 Frisør 2200 Brudebukett 1000 Pynt 2000 Diverse duker . servietter . telys 2000 Fotograf 3500 Brudesuite 5000 Transport 0 Pynt av kirke 0 Bryllupskake 1500 Alt i alt kommer det på 40 000. Men det kunne vært gjort billigere. Var bare det jeg mente å vise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 11. november 2003 #15 Del Skrevet 11. november 2003 Tror jeg bor en billig plass når det gjelder å gifte seg. Både frisør (med brudeoppsett!) og fotograf er mye billigere her.. Så å flytte kan jo være en idè.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 11. november 2003 #16 Del Skrevet 11. november 2003 Oi, her var mange fine sparetips :D Tusen takk!! Bare hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå