AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Da har jeg for ca 1-2 mnd siden, startet med å bevege meg inn i det jeg kaller for "buret". Altså frivekts- styrke rommet. Og iogmed at det kun er de beste av de beste der, både mannfolk og damer, får jeg litt perstasjonsangst. Har noen øvelser som jeg har begynt å føle meg konfortabel med..Men..Ett av øvelsene jeg er satt opp til å gjøre er : knebøy i knebøystativ. Jeg får meg selv rettogslett IKKE til å gå bort dit, ta av disse 20kg vektene og sette på mine 10kg. Dessuten er det omtrent ALLTID folk i disse stativene! Jeg vil ha en lekker rumpe og vet at jeg må trene tungt..men finnes det noen annen alternativ for rumpa uten å måtte i knebøystativet? Dette må være øvelser som er effektive, og som VIL kunne gi rumpe av stål...Takker for alle forslag!
Tullepia Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Først og fremst: Bare gå bort og ta øvelsene dine i apparatet! De erfarne styrkegutta og -jentene vil kun tenke deg beste om deg, de har selv vært der. De fleste er hyggelige og trivelige folk som synes det er supert at også de uerfarne våger seg innpå styrketreningen. Om det er opptatt kan du spørre vedkommende når han/hun er ferdig, så kan du overta etterpå. Dermed får du også sjanse til å slå av en liten prat om du vil. Dernest, hvis dette virkelig er vanskelig å gjøre, kan du som et alternativ prøve følgende øvelser: - Beinpress-apparat - ta knebøy med løse vekter/manualer i hver hånd - ta knebøy uten ekstra vekter, gjerne mens du står på en bosuball med flatsiden opp (her får du trent balansen din godt) - bulgarsk utfall (stå på ett ben, legg det andre benet oppå en benk bak deg og ta utfallet) Det viktigste er at du varmer opp, tar så tung belastning som du klarer og så tar 3x12 repetisjoner. Dette bygger muskler og gjør deg sterk!
Leifr Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Da har jeg for ca 1-2 mnd siden, startet med å bevege meg inn i det jeg kaller for "buret". Altså frivekts- styrke rommet. Og iogmed at det kun er de beste av de beste der, både mannfolk og damer, får jeg litt perstasjonsangst. Har noen øvelser som jeg har begynt å føle meg konfortabel med..Men..Ett av øvelsene jeg er satt opp til å gjøre er : knebøy i knebøystativ. Jeg får meg selv rettogslett IKKE til å gå bort dit, ta av disse 20kg vektene og sette på mine 10kg. Altså: Du har ingenting å være redd for, de seriøse løfterne vil bare synes det er tøft at du trener knebøy på ordentlig. Selv om vektene ikke er de tyngste til å begynne med.
HerrNelson2 Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Knebøy, utfall, markløft, saks, beinpress(gjerne med vinkel), jogging i ulendt terreng, skøyter/rollerblades, jogging i bratte trapper(ishalltrapper/stadiontrapper er beste rumpetrening som fins)... det skulle summere opp det vanligste. Så lenge du kjenner det i rumpa etterpå er det ikke så viktig hva slags øvelse du gjør.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Knebøy, utfall, markløft, saks, beinpress(gjerne med vinkel), jogging i ulendt terreng, skøyter/rollerblades, jogging i bratte trapper(ishalltrapper/stadiontrapper er beste rumpetrening som fins)... det skulle summere opp det vanligste. Så lenge du kjenner det i rumpa etterpå er det ikke så viktig hva slags øvelse du gjør. Ja jeg pleier å kjenne det i rumpa, så det holder for nå. Trener knebøy med stang, utfall, beinpress..Bare tenker på progresjonen videre, håper jeg "manner" meg opp ettehvert. Er bare så redd for å drite meg helt ut og kanskje ikke være i stand til å ta av de største vektene engang haha :gjeiper: vinkel på beinpress? hvordan fungerer dette? TS
HerrNelson2 Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/glutes/45-degree-leg-press-sled/ Skjønner godt at du vegrer deg for knebøyen. Det råder ofte en ganske sterk machokultur i "buret" som du kaller det, og knebøy blir ofte sett på som den ultimate øvelsen på treningsstudioer. Det er ikke sant, etter min mening, og det er fullt mulig å trene seg til fin rumpe uten knebøy. Hvis du er kvinne(noe jeg går ut fra at er tilfelle) vil det være vel så viktig å få bort fett - ellers vil jo naturlig nok rumpa di bare bli større.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/glutes/45-degree-leg-press-sled/ Skjønner godt at du vegrer deg for knebøyen. Det råder ofte en ganske sterk machokultur i "buret" som du kaller det, og knebøy blir ofte sett på som den ultimate øvelsen på treningsstudioer. Det er ikke sant, etter min mening, og det er fullt mulig å trene seg til fin rumpe uten knebøy. Hvis du er kvinne(noe jeg går ut fra at er tilfelle) vil det være vel så viktig å få bort fett - ellers vil jo naturlig nok rumpa di bare bli større. Ja! Der sa du det.. Rumpa har blitt større også! Men fastere da og mer i "form" men den er laaangt ifra sånn som jeg vil ha den.. Trener du selv ikke knebøy? Er du fornøyd med din rumpe? hehe Takk for tips TS
HerrNelson2 Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Ja! Der sa du det.. Rumpa har blitt større også! Men fastere da og mer i "form" men den er laaangt ifra sånn som jeg vil ha den.. Trener du selv ikke knebøy? Er du fornøyd med din rumpe? hehe Takk for tips TS Har aldri trent knebøy. For å trene rumpe kjører jeg kun utfall pluss at jeg jogger en del og går på ski om vintern. Vil si jeg er ganske fornøyd, og en periode da jeg var fanatisk trappeløper(Eye of the Tiger og sånn joggedress som Rocky hadde gjør underverker for motivasjonen :D) fikk jeg faktisk så stor rumpe at det så rart ut. Så det er bare å kjøre på med det som funker best for deg, og ikke bry seg så mye om gymrottene som står og briefer mens de skaffer seg kroniske ryggplager :-)
Gjest norah Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/glutes/45-degree-leg-press-sled/ Skjønner godt at du vegrer deg for knebøyen. Det råder ofte en ganske sterk machokultur i "buret" som du kaller det, og knebøy blir ofte sett på som den ultimate øvelsen på treningsstudioer. Det er ikke sant, etter min mening, og det er fullt mulig å trene seg til fin rumpe uten knebøy. Hvis du er kvinne(noe jeg går ut fra at er tilfelle) vil det være vel så viktig å få bort fett - ellers vil jo naturlig nok rumpa di bare bli større. Sånne kommentarer blir jeg ganske oppgitt over. 1; hvorfor er det selvsagt at alle kvinner må(eller vil) få bort fett og 2; kvinner, i motsetning til menn kan meget vanskelig trene seg til store muskler, det er nærmest umulig om man trener og spiser som normalt. Jeg trener utfall, knebøy med stang, bulgarske utfall(varierer litt) - altså, kun kjerneøvelser. (blant annet). Dette har jeg gjort i flere år, og rumpa mi har ikke blitt stor overhodet, derimot har den blitt langt strammere enn før når jeg drev med endel spinning. Det er en vesentlig forskjell på effekt for kvinner og menn når det kommer til styrketrening, og myte nr 1 er nettopp dette med store muskler hos jenter, som gjør at mange vegrer seg for å trene styrke. Det er ingen som reagerer på hva man har av vekter, jeg som kvinne tar naturlig nok langt mindre enn gutta. Fordelen med kjerneøvelser er dessuten at man MÅ stabilisere - og det trener både rygg og kjernemusklatur(altså midje). Så, en kjerneøvelse er gjerne 3 muskelgrupper i 1 øvelse = mer effektiv bruk av tid. Dessuten er det veldig gøy
HerrNelson2 Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Sånne kommentarer blir jeg ganske oppgitt over. 1; hvorfor er det selvsagt at alle kvinner må(eller vil) få bort fett Ja, kjempedumt av meg å anta at kvinner ønsker seg mindre rumpe og mindre fett. "Alle" og "må" kan jeg ikke huske å ha skrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå