AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Hva er best av vanlig utfall (begge beina i bakken) og bulgarsk utfall (det ene beinet oppå en stol/benk)? Tenker på hva som er mest effektivt. Eller tar de på ulike muskler?
Sekretæren Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Jeg synes bulgarsk er mer skånsomt mot knærne, og tar mer på gluteus. Det er avhengig av at du har den fremste foten langt nok frem, leggen og knærne skal ikke over tærne i bunnposisjon. Den krever litt balanse, men er en helt knall øvelse.
Leifr Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Bulgarsk utfall er djevelens verk. Dvs. bra og effektivt, men jævlig plagsomt å trene i begynnelsen. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Takk for svar! Jeg begynte rett på bulgarsk utfall, og liker den øvelsen. Merker at balansen blir satt på prøve, men nå behersker jeg dette ganske bra. Prøvde så vanlig utfall her om dagen, og ble litt usikker på hva jeg burde trene. Trente begge deler med tunge vekter. Men da holder jeg meg til Bulgarske Forventer meg rumpe og lår av stål!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Hei flotte kvinner! Har dere vekter i hånda når dere tar utfall eller har dere vektstang? Eller bruker dere ingenting? Jeg bruker å ha 10kg i hver hånd når jeg tar bulgarske utfall, men vet ikke om det er for lite for å få effekt ut av det - og at jeg kanskje heller må begynne å bruke vektstang med mere vekter? Hva gjør dere? :D
Sekretæren Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Begynte med vekter i hver hånd. Etterhvert våget jeg meg med stanga på nakken
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Ok tror du 10kr i hver hånd er for lite for å få effekt ut av det foreløbig? Er ikke topptrent så litt må det vel hjelpe på?
Supraspinatus Skrevet 21. mai 2011 #9 Skrevet 21. mai 2011 Ok tror du 10kr i hver hånd er for lite for å få effekt ut av det foreløbig? Er ikke topptrent så litt må det vel hjelpe på? Begynn med det, så øker du 1kr om gangen. Når du kommer til 50 må du ikke bytte til lapp. De er altfor lette. Begynn lavt og øk etter hvert. Ikke fall for fristelsen å øke mye for å se hvor mye du klarer. Små vekter gir deg god tid til å trene teknikk og bane øvelsen. Husk bare å øke hver økt i begynnelsen.
Sekretæren Skrevet 21. mai 2011 #10 Skrevet 21. mai 2011 10 kg i hver hånd er ganske mye Som Supraspinatus sier, er det lurt å trene denne øvelsen med lette vekter først, da den er meget teknisk krevende.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #11 Skrevet 21. mai 2011 Jeg trener nå bulgarske utfall med 10 kg i hver hånd, og det er ganske tungt for armene Så det er jo måte på hvor lenge jeg klarer å bruke vekter i hendene, og må gå over til stang. Men må si jeg gruer meg til stang. Liker ikke stenger.
Sekretæren Skrevet 21. mai 2011 #12 Skrevet 21. mai 2011 Jeg trener nå bulgarske utfall med 10 kg i hver hånd, og det er ganske tungt for armene Så det er jo måte på hvor lenge jeg klarer å bruke vekter i hendene, og må gå over til stang. Men må si jeg gruer meg til stang. Liker ikke stenger. For meg var det en ytterligere balanseutfordring, så jeg kunne ikke ha begynt med stang før teknikken var 100 % på plass. Men så hadde jeg litt aktiviseringsproblemer med rompa og, da. Når dette først ble fikset, gikk det bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå