AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 De siste par årene har jeg vært plaget med endel eksem på hendene, men nå har jeg fått det under øynene også. Jeg har et svært rødt og tørt felt under hvert øye. Dette skjemmer meg utrolig, jeg ønsker å få bukt på det, men tar ikke sjansen på å bruke kortison krem der. Noen med erfaring og råd? Takk!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Har selv apotisk eksem og har sjelden utbrudd like rundt øynene, en faktisk nå denne uka har jeg fått det. Om det er skikkelig nær øyet så tar jeg ikke noe kortison, men bruker den kremen som heter REPAIR eller noe slikt, får kjøpt den på apotek, vita osv. Den er tykk og iallefall er det eneste som jeg synes får gjort noe med det. Men da går jeg med den i veska hele dagen og smører på... Er det skikkelig nær øyet eller er det litt under? Da lurer jeg på om jeg ikke bare hatt tastt på bittelitt kortison, og passet på at jeg var obs på det en stund, f.,eks mens jeg var hjemme og leste en bok etc, ikke få fingre i ansiktet osv.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Takk for svar! Det er litt under øynene, ikke helt innpå.. Kanskje jeg skal gi hydrokortison en sjanse? Jeg tør ikke noe sterke. Huden er jo så tynn der fra før.. Jeg skal en tur på apoteket etterpå, så da skla jeg se etter kremen REPAIR. Takk for tips! -ts
Sugerøret Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 det samme har min sønn og vi bruker Ceridal på kvelden, om du har diagnose atopisk eksem,så har du kansje kortison krem? Smør på tynt lag morgen og kveld,så med krem (canoderm 5% er fin) Hvis ikke,kom deg til en hudlege og få hjelp
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Oi jeg klarte å skrive apotisk eksem over.. Lykke til =) Hilsen anonymbruker #2.
Hipphurra Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Jeg fikk resept på hydrokortison til å bruke rundt øynene fra legen, da jeg har vært mye plaget med eksem spesielt på øyelokket. Brukte da salve varianten, og det er det eneste som hjelper meg når det er skikkelig utbrudd. Da bruker jeg den til eksemet har roet seg, ofte holder det med påføring morgen og kveld i 2-3 dager. Ellers bruker jeg Locobase Repair som AnonymBruker nevner. Den er veldig fet, men absolutt den beste kremen på skikkelig tør hud. Jeg bruker den alltid som øyekrem på natta, og har jeg tør hud smører jeg gjerne flere omganger om jeg er hjemme på ettermiddagen/kvelden.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Takk for svar! Kårky: Ja, jeg har diagnose atopisk eksem og et stort utvalg av ulike kortisonkremer. Personlig synes jeg ikke noe om disse kremene da de gjør huden min utrolig tynn, men jeg bruker det når det blir for ille (sånn som nå). Nå har jeg smurt på et lag med hydrokortison, og jeg krysser fingrene for at det hjelper og at det ikke ødelegger pigmentene og huden i ansiktet! -ts
Sugerøret Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 skjønner du ikke er fan av kortisonkremene.Men det blir nesten et valg mellom pest eller kolera. Husk å smøre deg ofte med fet krem,det hjelper det også . Go bedring
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 De siste par årene har jeg vært plaget med endel eksem på hendene, men nå har jeg fått det under øynene også. Jeg har et svært rødt og tørt felt under hvert øye. Dette skjemmer meg utrolig, jeg ønsker å få bukt på det, men tar ikke sjansen på å bruke kortison krem der. Noen med erfaring og råd? Takk! Jeg bruker øyekrem fra avene. Har ikke hatt eksem under øynene på en stund etter jeg begynte å bruke den. Tidligere var jeg faktisk så dum at jeg brukte kortison krem. Visste jeg ikke skulle, men da hadde jeg prøvd alskens kremer og ingenting funka. Sp var jeg hos en hudpleier og hun anbefalte meg den. Tror den og heter noe med repair, etellerannet
Sugerøret Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 (endret) Jeg bruker øyekrem fra avene. Har ikke hatt eksem under øynene på en stund etter jeg begynte å bruke den. Tidligere var jeg faktisk så dum at jeg brukte kortison krem. Visste jeg ikke skulle, men da hadde jeg prøvd alskens kremer og ingenting funka. Sp var jeg hos en hudpleier og hun anbefalte meg den. Tror den og heter noe med repair, etellerannet Så de som bruker kortisonkremer er dumme? Til og med hudlegespesialister,leger ved hudavdelinger på sykehus som anbefaler dette da det ikke finnes en kur mot eksem? Du var seriøs? Endret 20. mai 2011 av Kårky
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. mai 2011 #11 Skrevet 20. mai 2011 Så de som bruker kortisonkremer er dumme? Til og med hudlegespesialister,leger ved hudavdelinger på sykehus som anbefaler dette da det ikke finnes en kur mot eksem? Du var seriøs? Herregud det var ikke slik jeg mente det. Poenget er at det ikke er bra for øynene, og legen gav meg streng beskjed om å ikke bruke sånn krem der, pluss at det stod i bruksanvisningen at jeg ikke skulle bruke det der, men jeg gav faen og gjorde det likevel, fordi det var det eneste som funka. Jeg kunne fått alvorlige plager med øynene om jeg hadde brukt den for mye.
Tiffani Skrevet 20. mai 2011 #12 Skrevet 20. mai 2011 De siste par årene har jeg vært plaget med endel eksem på hendene, men nå har jeg fått det under øynene også. Jeg har et svært rødt og tørt felt under hvert øye. Dette skjemmer meg utrolig, jeg ønsker å få bukt på det, men tar ikke sjansen på å bruke kortison krem der. Noen med erfaring og råd? Takk! Litt utenom det du spør om... Har du prøvd zinktilskudd mot eksemen? Tabletter? Det høres kanskje rart ut, men jeg har vært UTROLIG plaget med eksem i hele mitt liv. Zink hjalp meg. Nå bruker jeg nesten ikke kremer lenger... Jeg kjøpte meg sterke zinktabletter på helsekosten i Sverige.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #13 Skrevet 20. mai 2011 Jeg glemte helt å stikke innom apoteket i dag, men skal få gjort det til neste uke.. Tiffani: nei, sinktabletter har jeg ikke prøvd. Skal gjøre litt research på det. Bra det fungerer for deg! -ts
Gjest tulla Skrevet 20. mai 2011 #14 Skrevet 20. mai 2011 litt tyky lag med A-krem før du legger deg i noen dager burde funke. Jeg hadde grov eksem under begge øynene, og dette var det eneste som funket
Mynona Skrevet 20. mai 2011 #15 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har pleid å bruke Mildison - det er en mildere kortison (tror jeg). Det har funket ganske bra på meg, også rundt øynene. I tillegg har jeg brukt Betnovat og Locodiol, men jeg husker ikke om den har vært brukt i ansiktet. Jeg har gått til en spesialist på allergi, astma og eksem siden jeg var 6 mnd, og det var disse kremene jeg fikk av han - i tillegg til en annen salve som var gjennomsiktig og skikkelig fet (husker ikke navnet, men tuben var blå og hvit). Men du bør også prøve omega 3, jeg har lest om mange som får mye bedre hud etter de startet med det. Jeg prøvde, men ble så plaget med sure oppstøt at jeg sluttet igjen. Jeg har nesten ikke hatt eksem de siste 4-5 åra heldigvis, vet ikke helt hva det skyldes, men jeg tror disse tingene har medvirkende årsak: tar meg alltid en ferie til varmere strøk i okt/nov, tar solarium når jeg beynner å kjenne det klø, passer på å smøre utsatte steder med fet krem/bodylotion hele året, spiser mye ferske grønnaker og nesten ikke tilsetningsstoffer. Og jeg kan ikke bruke øyekremer og øyegeleer rundt øynene når jeg har eksem eller er sart i huden, da kjennes det ut som jeg har fått brannsår - så vær forsiktig med alt du prøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå