Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg har ingen erfaring med å selge ting på finn.no.

Men nå har eg hatt en opprydning i dvd hyllen min og vurderer og selge noen filmer og tvserier. Det eg lurer på, er om det faktisk er folk som er interreserte i å kjøpe?

Noen som har erfaring med dette ?

Er det mange som tar kontakt ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare fått solgt litt sjeldne og spesielle filmer, for spesielt interesserte.. Feks noen kjøpte alle X-FILES sesongene mine, og alle Nightmare on elm street filmene, samlebokser liksom, og sånn.

Filmer ellers var folk ikke spesielt interessert i, og det var filmer fra alle tiår, i veldig god stand, til rundt 10 kr stk. Skulle tro folk var mer interessert, men kanskje du er heldigere :)

Flere tok kontakt, men få var sånn veldig seriøse.

Skrevet

Jeg har prøvd å selge filmer på Finn en gang og jeg fikk ikke solgt en dritt. Det dreide seg om DVD bokser av flere kjente TV-serier. De som svarte var typisk useriøse, bød 10 kr for en sesong og sånn.

Det "morsomste" var henvendelsen fra "DVD-kongen". Han ville kjøpe alle filmene jeg hadde til salgs for 300 kr samlet (dreide seg om ca 20 DVD-bokser jeg hadde priset til mellom 50 og 150 kr stk) og her kommer det "morsomste": Han ville ikke betale porto, nektet finn betalingsgaranti, oppkrav eller forskuddsbetaling. Han ville at jeg skulle sende ham filmene og legge ved en lapp med navn, adresse og kontonr, så skulle han overføre så fort han hadde fått og "godkjent" filmene. Ja jøss... Det var jo jammen en god deal for meg...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk ikke solgt en eneste dvd da vi ryddet i samlingen vår.

Tror det har litt med at man føler at filmene er verdt litt mer enn det folk er villig til å gi for dem. Selv trodde vi at vi priset oss lavt nok, men tydeligvis ikke. Kan ikke huske vi fikk ene eneste seriøs henvendelse en gang.

DVD'er er egentlig ikke verdt noe lenger.

Skrevet

Vi fikk ikke solgt en eneste dvd da vi ryddet i samlingen vår.

Tror det har litt med at man føler at filmene er verdt litt mer enn det folk er villig til å gi for dem. Selv trodde vi at vi priset oss lavt nok, men tydeligvis ikke. Kan ikke huske vi fikk ene eneste seriøs henvendelse en gang.

DVD'er er egentlig ikke verdt noe lenger.

Dette stemmer nok ganske bra. Jeg er mye inne på finn.no, og det er utrolig mye som aldri kommer til å bli solgt fordi prisen er helt urealistisk.

De fleste DVD'er (som ikke er av de aller nyeste), kan man få kjøpt ny på nettet for 50-70 kroner, så det er ingen som gidder å betale det samme for en brukt DVD.

Hvis du mener at du vil kvitte deg med DVD'ene ville jeg solgt dem samlet for noen hundringser (kommer selvsagt an på antall osv). Skal du få solgt dem må de være merkbart billigere enn nye. :)

Gjest minsin373
Skrevet

Jeg selger det helst på Qxl.no

Vært mye heldigere med å få solgt ting (filmer, serier, bøker, mobiler osv) der enn på Finn.no

Gjest Rampunge
Skrevet

Hvorfor ikke donere de til et loppemarked eller lignende? Går til en god sak, og du blir kvitt dritten som du får kjøpt ny i butikken for 59 kroner. Enkelte filmer er billigere å kjøpe enn å leie. Snakk om et miljøvennlig samfunn.

Skrevet

Jeg har ikke solgt dvd'er selv, men jeg liker selv å kjøpe det. Og jeg har selv vært i kontakt med selgere og har også tilbudt "latterlige priser" vil noen si her. Men det er rett og slett fordi en dvd er verdt lite eller ingenting med mindre det gjelder litt mer spesielle og sjeldne dvd'er som er vanskelige å få tak i. Det var en person som solgte en sesong av Akutten for rundt 200 kr stykket. Jeg sa jeg kunne gi 100 kr, men ikke mer. Det sa han seg ikke villig til, og da sa jeg nei takk, og gikk på ebay i stedet for å kjøpte samme sesong brukt for £6.5 inkludert frakt. Hvorfor i all verden skal jeg gidde å bruke mer enn 100 kr når man får det mye billigere andre steder?

Skal man selge dvd'er må man være realistisk, en dvd man har kjøpt til 199 kr er kanskje egentlig ikke verdt mer enn 40-50-60 kr, og selv det synes jeg kan bli mye når play.com og ebay omtrent kaster filmene etter deg.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...