Gå til innhold

Betale 6000 i mnd for et rom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mamma hadde besøk av en dame idag, i forbindelse med et lån, og hun sa at jeg burde betale mamma 6000 kr i mnd??? Er det mulig?

Jeg betaler 4000 kr nå, og syns det er nok. Men 6000 kr??? Når jeg fortsatt bor på pikerommet???

Hadde skjønt det om jeg bodde i en kjellerleilighet i huset, men jeg bor på pikerommet mitt...

Vet ikke om mamma kommer til å gjøre alvor av det, men det var det hun sa til meg iallfall...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg flyttet ut...

• Liker 6
Skrevet

Det er ran!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mamma hadde besøk av en dame idag, i forbindelse med et lån, og hun sa at jeg burde betale mamma 6000 kr i mnd??? Er det mulig?

Jeg betaler 4000 kr nå, og syns det er nok. Men 6000 kr??? Når jeg fortsatt bor på pikerommet???

Hadde skjønt det om jeg bodde i en kjellerleilighet i huset, men jeg bor på pikerommet mitt...

Vet ikke om mamma kommer til å gjøre alvor av det, men det var det hun sa til meg iallfall...

Da regner jeg med at du har inntekt? Du kan leie den en leilighet selv da vel?

Du får en liten hybel eller leilighet til 4000,spørs hvor du bor. regn med 1000 lapp i strøm. 2000 i mat,hygiene. Tv-lisens. Internett,tlf,forsikring. vips så er du oppe i 9ooo.

Så skal du ha klær,reise,bufferkonto,buss,trikk.

Bor man sammen med noen så deler man på de faste utgifter. Du bor på pikerommet,men du kan vel bruke bad og de andre rom. Vaskemaskin?

Skrevet

Fy faen for noen grådige kjerringer. :hakeslepp:

Flytt ut!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 4000 var litt mye, med mindre du er stinn av penger (og da helst burde ha flyttet hjemmefra).

3-3500 kr virker passe.

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange tråder er du egentlig oppe i nå om samme tema? Tre?

• Liker 4
Gjest Mahareth
Skrevet

Betaler du for mat, strøm, innboforsikring, internett og tv? Hvis ikke, så synes jeg 6000 kr i måneden er mer enn fair.

Skrevet (endret)

Du finner fint et rom til 4500 i Oslo ;)

Endret av Sofie_22
Skrevet

Hva!? For ei urimelig dame!

AnonymBruker
Skrevet

Betaler du for mat, strøm, innboforsikring, internett og tv? Hvis ikke, så synes jeg 6000 kr i måneden er mer enn fair.

Betalte 5000 for 55kvm med strøm/internett/kabeltv og uten en forelder..

Gjest Mahareth
Skrevet

Betalte 5000 for 55kvm med strøm/internett/kabeltv og uten en forelder..

...og så kommer mat og forsikring i tillegg.

AnonymBruker
Skrevet

...og så kommer mat og forsikring i tillegg.

Står ingenting i innlegget til ts at hun får mat eller om hun betaler for det.

Gjest Mahareth
Skrevet

Står ingenting i innlegget til ts at hun får mat eller om hun betaler for det.

Nei, det var derfor jeg spurte om det i første innlegget jeg skrev i denne tråden. Om hun står for maten sin selv så er 6000 for mye. Om moren betaler alt av mat til henne så synes jeg 6000 er greit.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det var derfor jeg spurte om det i første innlegget jeg skrev i denne tråden. Om hun står for maten sin selv så er 6000 for mye. Om moren betaler alt av mat til henne så synes jeg 6000 er greit.

Da burde det være tre retters ihvertfall.

Skrevet

6000 kr fra sitt eget barn? Seriøst? Det hadde jeg aldri giddet. Jeg hadde flyttet ut med en gang. Selv synes jeg til og med 4000 kr er mye å kreve fra sine egne barn, men det er meg. Uansett, du finner billigere alternativer andre steder.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg synes din alder, om du er student/i jobb og hva moren din dekker for deg har mye å si her. Er du i jobb, og moren din betaler for mat, strøm, internett/TV, osv, bor du billig for 6 000. Bare mat til deg er minst 2000 i måneden. Er du litt eldre er det jo på tide å komme seg ut og stå på egne bein, så det kan være en årsak til å sette opp prisen.

Jeg er stadig sjokkert over hvor mange på dette forumet som forventer at foreldre skal stille opp på alle måter etter at man er voksne selv. Med penger, barnevakt og arbeidskraft...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg flyttet på dagen!

For meg virker 4-tusen litt drøyt som det er, og 6-tusen grenser til ran. Greit nok at det avhenger av hva som ligger i leien, særlig matveien.

AnonymBruker
Skrevet

What???

Jeg betaler 7000 inkludert strøm for 45kvm på Oslos beste vestkant.

Det er dyrt i forhold til andre deler av byen kanskje, men grisebillig når jeg ser hva du skriver.

6000 for å bo på rommet sitt? hahaha :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Betalte aldri noe for å bo hjemme. Hadde foreldrene mine begynt å kreve tusenvis av kroner, hadde jeg flyttet. Grunnen til at jeg bodde hjemme var nettopp at jeg slapp å ta opp studielån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...