AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Jeg tror jeg er dømt til å mislykkes innenfor flørt eller dating på nett... Jeg KLARER ikke å overse skrivefeil, det er det eneste jeg klarer å legge merke til. Jeg mener oppriktig at folk kan være både smarte og oppegående selv om de har vanskeligheter med å uttrykke seg skriftlig, men er dette en form for overfladiskhet fra min side da?? Andre som har det sånn? Det er jo mulig at jeg går glipp av masse kjekke karer fordi jeg er så innsnevret i tankegangen... Gaaah. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Jeg er helt lik deg! Klarer heller ikke å unngå å legge merke til skrivefeil. Du er ikke innsnevret i tankegangen. Jeg er nok mer fordomsfull enn deg der....
Rainbow Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Helt enig! Jeg har bare datet folk fra nett, og hvis de hadde mye skrivefeil, og feks mente at noe var "kjempe bra", fikk jeg helt vondt, og mista interessen fort. Endte som oftest med å ikke møte dem, og ble veldig overfladisk der. Var også sånn at jeg ikke gadd å skrive til folk hvis jeg så mye skrivefeil når jeg besøkte profilene deres, og hvis teksten nærmest virka usammenhengende pga mange feil. For meg er det veldig viktig å kunne kommunisere skriftlig. Jeg er veldig glad i å uttrykke meg skriftlig selv, er opptatt av språk og har hatt journalistjobb. Da funker det ikke når folk overhodet ikke klarer å uttrykke seg. Fant drømmedama som er like opphengt i sånt som meg, så det gikk jo fint! :-) 1
LadyNinja Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 (endret) Vil også tro at det er slik at når man "svever på den rosa sky" så er det lett å bli litt overivrig, og man kan se sine egne feil avogtil, men man vil jo få meldingen raskes mulig frem. Hvis ikke så begynner jo damen å lure på hvorfor det tar så lang tid og det blir masse bråk utav det.... Neida det trenger ikke å være slik, men jeg har faktisk hørt flere tilfeller der det var nettopp slik... Men til syvende sist, så blir man lett revet med og derav kommer det inn litt feil hit og dit. Eller at personen ikke vet at det er en skrivefeil, er jo selvsagt også en annen ting Endret 19. mai 2011 av LadyNinja
Gjest tronder Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Hva med oss som faktisk har litt skriveproblemer? Jeg bruker stavekontroll for alt det er verd, men noe slipper igjennom. Skal jeg da dømmes bort fordi skriveegenskapene mine er bittelitt reduserte, mens jeg godt kan ha andre egenskaper som er forsterket. Mine samtaleevner har jeg heller ikke problemer med, jeg ser ikke mine feil men teksten er fremdeles fult leselig. Så damer, hva skal en mann gjøre i et slikt tilfelle?
Gjest Katten. Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Nåja, det er en forskjell på skrivefeil som stavekontrollen slipper igjennom, og å bevisst skrive jævlig.
en kompis Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Hvor mange venner/partnere har dere gått glipp av fordi dere lar dere irritere av en slik filleting? 1
Facepainter Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har samme problemet, og tenner lett på damer som bruker "ham". Jeg prøver å overbevise meg selv om at det ikke er så viktig, men jeg må nok innse at det går bare ikke.
Rainbow Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Ja, det er forskjell på å faktisk prøve å skrive riktig, men feks være plaga med dysleksi - og derfor bruke stavekontroll, og å jobbe for å få det riktig..eller å skrive fort og dermed få noen feil i farta... Og å ikke gidde å prøve engang, ha så mye feil at man ikke skjønner hva som står på profilen eller å skrive så mye rart at man misforstår hverandre.
Hoppetaujenta Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Aldri i livet om jeg kutter ut å snakke med en person som ikke skriver helt perfekt. Om det er skrevet så jeg kan forstå det, er det ikke et problem i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #11 Skrevet 20. mai 2011 Jeg er litt av samme typen. En og annen skrivefeil (tastefeil eller åpenbar slurv) er greit, men linje etter linje med feil drar svært negativt ned. Får meg til å lurer på om hun glipp av grunnskolen, eller om hun rett og slett har vondt for å lære.
hjertesukka Skrevet 21. mai 2011 #12 Skrevet 21. mai 2011 Nja, kommer helt an på. "Ær så ennsåmm, søkker en damme" og så videre får vel ikke blodet til å bruse akkurat. (men nå har jeg jo sluttet med nettdating forlengst da) 1
Sofiemor Skrevet 21. mai 2011 #13 Skrevet 21. mai 2011 Nja, kommer helt an på. "Ær så ennsåmm, søkker en damme" og så videre får vel ikke blodet til å bruse akkurat. (men nå har jeg jo sluttet med nettdating forlengst da) Fantastisk
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #14 Skrevet 21. mai 2011 Jeg bryr meg ikke om skrivefeil i så veldig stor grad, synes til og med at skrivefeil kan være søte. Mattegutter, derimot. *SIKLE* Vil heller ha en som skriver ræva, enn som er ræva i matte.
Steinar40 Skrevet 21. mai 2011 #15 Skrevet 21. mai 2011 Jeg bryr meg ikke om skrivefeil i så veldig stor grad, synes til og med at skrivefeil kan være søte. Mattegutter, derimot. *SIKLE* Vil heller ha en som skriver ræva, enn som er ræva i matte. 1 + 1 = 3
Gjest Tidssone Skrevet 21. mai 2011 #16 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har samme problemet, og tenner lett på damer som bruker "ham". Jeg prøver å overbevise meg selv om at det ikke er så viktig, men jeg må nok innse at det går bare ikke. Gjør du? Jeg synes litt gammeldagse begreper som "God aften" og sånt er dritsexy. Litt sånt språk og jeg liker ham. Umiddelbart. Det er helt sprøtt.
Gjest Tidssone Skrevet 21. mai 2011 #17 Skrevet 21. mai 2011 Hva med oss som faktisk har litt skriveproblemer? Jeg bruker stavekontroll for alt det er verd, men noe slipper igjennom. Skal jeg da dømmes bort fordi skriveegenskapene mine er bittelitt reduserte, mens jeg godt kan ha andre egenskaper som er forsterket. Mine samtaleevner har jeg heller ikke problemer med, jeg ser ikke mine feil men teksten er fremdeles fult leselig. Så damer, hva skal en mann gjøre i et slikt tilfelle? Uhm. Du skriver da helt ok.
HerrNelson2 Skrevet 21. mai 2011 #18 Skrevet 21. mai 2011 Jeg KLARER ikke å overse skrivefeil, det er det eneste jeg klarer å legge merke til. Du mener vel "Jeg KLARER ikke å overse skrivefeil; det er det eneste jeg klarer å legge merke til." Ellers er det litt morsomt det med skrivefeil og sånt på nett. Selv de som skriver normalt bra har gjerne to eller flere feil som går igjen, slik at det ofte blir lett å for eksempel se hvem som skjuler seg bak anonyme brukere her på KG.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #19 Skrevet 21. mai 2011 Synes ikke noe om at man skal henrette folk for skrivefeil, all den tid man ikke klarer å skrive ulastelig feil. Hyklersk og projiserende.
Gjest Tidssone Skrevet 22. mai 2011 #20 Skrevet 22. mai 2011 Synes ikke noe om at man skal henrette folk for skrivefeil, all den tid man ikke klarer å skrive ulastelig feil. Hyklersk og projiserende. Det er da ingen som henretter dem? Noen bare synes det er turn-off og vil ikke bruke tid på å innlede et forhold til dem. Du har helt sikkert noen ting du synes er turn-off? Jeg tenker om de som slurver i vei med skrivingen at de ikke leser noe særlig og at de sannsynligvis er slurvete ellers i livet også. (Det er noe _helt_ annet dersom noen har lese/skriveproblemer, men jeg tror i grunnen ikke at 95% av menn med profiler på nett, har reelle lese/skriveproblemer.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå