AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Del Skrevet 19. mai 2011 Delte meninger blant mine venner om dette - hva tror dere? Er rebound greit for å komme seg videre etter brudd, eller gjør det vondt verre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan9 Skrevet 19. mai 2011 #2 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg syns det er ganske dårlig gjort mot den andre parten i forholdet, om man ikke er tydelig på at man bare bruker ham/henne for å komme over en ex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. mai 2011 #3 Del Skrevet 19. mai 2011 Delte meninger blant mine venner om dette - hva tror dere? Er rebound greit for å komme seg videre etter brudd, eller gjør det vondt verre? Er du ikke ærlig så gjør det vondt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoë Castillo Skrevet 19. mai 2011 #4 Del Skrevet 19. mai 2011 Det er nok helt tilfeldig. Jeg er gift med min rebound, og er veldig fornøyd med det. :gjeiper: Forøvrig synes jeg ikke at man bør bruke andre mennesker for å få det bedre selv, men så lenge begge parter er klar over ståa, er det vel ok. Jeg vil tro at en rebound har mer for seg om du ikke lenger treffer på exen, slik at du blir påmint ham. Da er det nok fort gjort å begynne å vurdere x-ens smil/latter/mage/omtanke opp mot den nyes, og da vil ofte den nye tape ganske kvikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obiola Skrevet 22. mai 2011 #5 Del Skrevet 22. mai 2011 Tror absolutt det kan hjelpe på det å bearbeide kjærlighetssorgen ja, å finne en ny ganske fort. Men lurt er det nok ikke. Eksen min brukte meg som rebound. Hadde nettopp slått opp med den forrige kjæresten et par dager før vi møttes. Vi begynte å date, kort tid etter ble vi sammen. Varte 5 mnd. før jeg brutalt ble dumpa. Skjønte det ikke da, men ser i ettertid at jeg var rebound! Utrolig vondt for meg som hadde sterke følelser og enda har kjærlighetssorg 9 mnd. etter. Mens dette mennesket nyter livet og har det bedre enn på lenge... Bearbeid kjærlighetssorgen, så gå ut i verden og finn en som du kan få ekte følelser for. Istedet for å erstatte en person med en ny med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #6 Del Skrevet 22. mai 2011 Min beste venninne har blitt sjekka opp, OG fått sterke følelser for en mann som ble dumpa av kona for et par måneder siden. Jeg er redd hun brukes som rebound og at hun kommer til å bli såra, men er jo ikke noe jeg som venninne kan si eller gjøre, annet enn å håpe på det beste (og være der for henne hvis mine bange anelser blir sanne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #7 Del Skrevet 22. mai 2011 Delte meninger blant mine venner om dette - hva tror dere? Er rebound greit for å komme seg videre etter brudd, eller gjør det vondt verre? Nei! Tror ikke på reboundmetoder. Det er for feiginger, pingler og smågutter. Det er direkte dritsekk å bruke en jente som liker deg til å gjøre seg ferdig med den forige dama. Det å kjenne tap og sorg når noe godt har tatt slutt er ikke noe man skal løpe unna eller gjemme seg fra. Man skal forsone seg med det, huske det som var godt og lære av det som har vært. Når følelsene om det forige forholdet har gått over til å være minner og ikke betyr noe for min hverdag så er jeg klar for et nytt forhold og åpen for en ny dame. Er ikke verre enn det. Kan gå fort og det kan ta litt tid, men det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanderay Skrevet 23. mai 2011 #8 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg tror ikke det er så lurt, jeg tror det bare er en måte å dekke over de vonde følelsene. Man får ikke bearbeidet det som har skjedd, man fortrenger det, og i tillegg ender man kanskje med å såre en annen person. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #9 Del Skrevet 23. mai 2011 Rebound funker for akkurat det det er, komme seg videre. De som blir brukt kan fint takke seg selv, for dette er jo strengt tatt noe alle vet. Hvor dum er du hvis du tror at en som nettopp har flyttet ut fant kjærligheten i deg måneden etter? Ja det er de som funker, hvor parten var ferdig før det endte men det er heller unntaket enn regelen. De fleste bruker faktisk år på å bli ferdige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. mai 2011 #10 Del Skrevet 23. mai 2011 Rebound funker for akkurat det det er, komme seg videre. De som blir brukt kan fint takke seg selv, for dette er jo strengt tatt noe alle vet. Hvor dum er du hvis du tror at en som nettopp har flyttet ut fant kjærligheten i deg måneden etter? Ja det er de som funker, hvor parten var ferdig før det endte men det er heller unntaket enn regelen. De fleste bruker faktisk år på å bli ferdige. Tror du dette er medfødt kunnskap? Dessuten er det umulig å kunne forutsi hvordan et annet menneske kommer til å reagere. Så det du skriver her er bare pissprat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bukett Skrevet 23. mai 2011 #11 Del Skrevet 23. mai 2011 Delte meninger blant mine venner om dette - hva tror dere? Er rebound greit for å komme seg videre etter brudd, eller gjør det vondt verre? Jeg synes i grunnen ikke noe om det. Jeg forstår jo hvorfor det blir rebound forhold, har vært på begge sider i saken selv og vet hvordan det kan være. Alt i alt synes jeg det er bortkastet tid. Men...om man er helt i begynnelsen av 20-årene synes jeg det er mer greit, fordi man da har "tid" til å tulle mer rundt. Heller mot nei...synes ikke det er et godt prinsipp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalle Skrevet 23. mai 2011 #12 Del Skrevet 23. mai 2011 Delte meninger blant mine venner om dette - hva tror dere? Er rebound greit for å komme seg videre etter brudd, eller gjør det vondt verre? NEI, det er stygt gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayanne Skrevet 23. mai 2011 #13 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg er fortsatt sammen med min rebound på tiende året nå, så for meg har det fungert greit. :gjeiper: Men sånn generelt skal man være forsiktig med å tenke at dette er den store kjærleiken, når man ble dumpa i forrige uke. Det er bare unntaksvis at det leder til noe varig, når man hopper rett fra den ene til den andre. Og så lenge man er åpen om at man bare er ute etter trøst og pulings synes jeg ikke det er et problem heller. Så får man ta det som en uventet bonus dersom det likevel oppstår søt musikk med rebounden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå