AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Jeg holder på å lære meg tysk og er godt i gang med lærebok og litt muntlig småprat med tyske venner, men jeg trenger litt større språklig sammenheng og lengre tekster og tenkte å begynne med noen lettleste bøker. Er det noen som har noen tips? Jeg er ikke på så høyt nivå ennå, men jeg lærer fort og vil helst ikke lese en tysk oversettelse av Ole Brum.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 http://www.deutsch-perfekt.com/ Dette bladet kan du bestille både i papirformat og i e-utgave. Tekstene er aktuelle og varierte, og er på tre forskjellige nivåer.
Klematis Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Jeg hadde stor suksess med å les krim. Det pleier å være ganske lettlest. Satt med ordboka ved siden av meg og slo opp de ordene jeg ikke forsto og som gjorde at jeg ikke forsto handlinga (kunne ikke slå opp alt), og etterhvert plukka jeg opp mer og mer. Større bokhandlere i større byer har hvertfall norsk krim oversatt til tysk for turister. Jeg fant også Elisabeth George sine bøker på tysk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå