Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, jeg luftet en tanke på emnet snikk-snakk, og der foreslo jeg rollespill. Noen virket interessert og derfor skal jeg prøve å lage et rollespill. Det er ikke lett å lage et rollespill, men jeg prøver. Vi være kreative og utvikle dette lengre og med masse fantasi. Alt kan skje! :jepp: Jeg har skrevet en innledning der en jente ser at det er fest @ Yatzi. Så klart skal hun på denne festen, og det skal deres karakterer og :P, hehe. Men hva som skjer på denne festen er opp til oss.. Blir det krangler, blir det noen som "hooker" opp, noen som blir venner osv.. Men handlingen stopper ikke etter denne festen, det er da vi begynner å "rolle" ordentlig. For da er karakterene våres "kjent" med hverandre, og kan i ettertid finne på noe med hverandre. Dette høres kanskje veldig rart ut og kjedelig, men når man først kommer i gang da er det gøy :)

Info

Det hang en lapp på den tynne og grå stolpen uten for leiligheten hennes. Hun kikket litt uinteressert bort på den og leste sakte.

"CRAZY SATURDAY @ YATZI, du er invitert til årets råeste fest!" Hun kikket på datoen og så på mobilen. "På lørdag ja" tenkte hun og gikk mot leiligheten....

Karakter

Navn

Alder

Kjønn

Høyde

Utseende(bilde om du vil)

Personlighet

Annet

Og du kan ha så mange karakterer du vil, bare du klarer å holde styr på de :)

Håper at dette ikke virker alt for teit og at dere klarer å skjønner hva jeg mener (er dårlig til å forklare ):P

Endret av Amarelli
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil prøve å være med på dette, men siden jeg ikke har vært med på noe lignende før vil jeg ikke være den første som skriver. Må se litt hvordan det fungerer først :briller2:

Skrevet

hehehe akkurat det samme tenkte jeg, Xaphan... poppa inn her fordi jeg så du hadde skrevet og håpa du hadde starta ballet..:P

Skrevet (endret)

Okay jeg kan begynne. Ikke særlig kretiv her, men men.

Navn: Aiden

Alder: 25

Kjønn: Lesbisk Kvinne

Høyde: 174

Utseende: http://29.media.tumblr.com/tumblr_leot60k5Nq1qbi5rao7_250.jpg

Personlighet: Gutte-jente, veldig lojal, snill, rundbrenner

Annet: Har mørk stemme og veldig populær bland jentene.

Endret av Chiyo
Skrevet (endret)

Navn: Petra

Alder: 86, men ser ikke ut som en dag over 84..

Kjønn:Kvinne

Høyde:1.56

Utseende: http://www.thehotglove.com/wp-content/uploads/2010/10/old_lady11.jpg

Personlighet: Halvblind, Cougar, drikker alltid litt for mye sherry, har alltid en historie på lager og er litt for frisk i språket for sin alder..

Annet: Kan ha en tendens til å misforstå og har litt problemer med å forholde seg til reglene..:P

Endret av FrøkenJosefine
  • Liker 4
Skrevet

Aiden drar på festen og prøver seg på Petra. :fnise:

Skrevet

Petra:

Petra klarer ikke se ordentlig om det er en jente eller gutt som prøver seg, og tar et grepa tak i stussen til Aiden, mens hun skvulper Sherry over hele gulvet...

"Skarru værra med på å se på glufsa mi?"

Skrevet

Aiden:

Aiden blir veldig skremt og skjønner at hun har hatt på seg øl-briller og løper av gårde med Petra etter seg.

Skrevet

Petra:

Jager Aiden gjennom lokalet mens hun jaller "Få se på kukken din a, kom igjen da, jeg veit du har en"

Ender med at stakkars Petra løper rett på en isskulptur av et esel og blir liggende og kave i en blanding av is, sherry og brukken stolthet...

Gjest Smørbukk
Skrevet

Navn: Josefine

Alder: 23

Kjønn: Jente

Høyde: 160

Utseende: Likner litt på Therese Johaug, men har brunt hår og har ikke så mye muskler..

Personlighet: Snill og søt, flørtete, glad i en fest, bifil.

Gjest Smørbukk
Skrevet

Josefine kommer inn på festen og ser Petra ligger og spreller febrilsk. Hun lurer på hva som har skjedd, og hva hun skal gjøre. Hun strekker ut armene og er klar for å hjelpe Petra opp, men sklir på en isbit og blir liggende og kave sammen med Petra.

Skrevet

Aiden:

Aiden vurder å hjelpe Petra, men er veldig fornærmet over at hun trodde at hun hadde en penis... så istede lar hun Josefine og Petra kave i på gulvet i en dam av is og sherry mens hun selv tar seg en pils.

Skrevet

Petra:

Bruker en ishakke til å komme seg på bena igjen, vipper ut hjulene på rulleskoene sine og tar seg en spinn rundt i lokalet mens hun synger "Hvor er alle helter hen" av Jan Eggum..

Gjest Smørbukk
Skrevet

Josefine:

Kommer seg etterhvert på bena, og går bort til baren for å kjøpe seg et glass med vin. Aiden var egentlig ganske pen synes hun, så hun setter seg i nærheten for å prøve å få litt øyekontakt.

Skrevet

Aiden:

Spiller hard to get. Hun har lært leksa si. Ikke gå etter damene, la damene komme til deg.

Skrevet

Hmm.. Jeg har spilt rollespill tidligere og synes det er kjempegøy, men dette ser jo ut til å utvikle seg til en sær orgie. :gjeiper: Jaja.. sånn just in case det blir noe "seriøst" ut av det, så hiver jeg inn en karakter.

Navn: Maja Viola

Alder: 16

Kjønn: Kvinne

Høyde: 1.72 m

Utseende(bilde om du vil): Maja Viola

Personlighet: Nysgjerrig, smårampete, omtenksom, smart, glad, sta, sosial.

Annet: Oppvokst i Bergen, har en storesøster, Emilie, som er 22 år, tilbringer sommerferien hos Tante Vickan som for tiden leier en leilighet på Grünerløkka.

IC: "CRAZY SATURDAY @ YATZI, du er invitert til årets råeste fest!" Maja klarte ikke å glemme teksten fra den litt grelle, neonfargede plakaten like utenfor oppgangen til Tante Vickans leilighet. Party i hovedstaden, hvor kult er ikke det, liksom? Tante V. ville garantert ikke la henne få lov til å dra. Hun synes hun hørte tiraden hennes allerede: "Nei, Maja. Moren og faren din hadde kverket meg om jeg hadde latt deg henge på et utested alene her i Oslo på kveldstid." "Jammen, jeg kan jo spørre om Lena blir med? Da er jeg ikke alene?" ville hun svart da. Tante V. ville riste på hodet igjen og si: "Du, Oslo er ikke som andre byer i Norge, vet du. Det er ikke trygt for unge jenter på byen her. Blind vold, voldtekter, narkiser og alt.. Det er helt jævlig til tider. Bare spør Cath, hun jobber på legevakten. Nei, seriøst Maja, det skjer ikke."

Hun satte nøkkelen i døren til Tante V.s leilighet og sukket lavt. Tanten og venninnene hennes pleide jo å dra på byen? Så veldig farlig kunne det vel ikke være da. Hvordan kunne hun lure seg avgårde tro? Plutselig begynte vesken hennes å vibrere, og lyden av mobilen som ristet mot lipglossen fanget oppmerksomheten hennes. Hun plukket opp telefonen og kikket på displayet. "Lena ringer", leste hun. Perfekt!

• Liker 1
Skrevet

Petra:

Ruller bort til Josefine og Aiden... Byr begge på en sigar, mens hun spør Aiden om hun noensinne har hørt om hva som egentlig skjedde når når bibelen ble skrevet?

Skrevet

Aiden:

Tar en freds-sigar fra Petra. Og hører på gamla fortelle livshistorien sin.

Gjest Smørbukk
Skrevet

Josefine:

Orker ikke damer som spiller hard to get, og gir foreløpig opp. Hun vil ha det moro. Sangen "Møkkamann" spilles for høy guffe, og hun trer ut på dansegulvet med vinglasset og begynner å danse. Dette minner om bygdefestene hjemmefra :)

Skrevet

Jeg syns dere er veldig flinke jeg :D .. Sorry for at jeg ikke begynte på karakter og starta rollespillet, men kom ikke hjem før nå og måtte øve til eksamen i går, men nå skal jeg lage karakterer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...