Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer ofte litt sent på kvelden, og rekker ikke å tørke håret ordentlig. For å unngå sove-hår fletter jeg derfor håret ofte, og går da med løst, bølgete hår på jobb dagen etter. Jeg har hår til like under skuldrene.

Er dette ok også for voksne (20-åra), eller er det kun fint på barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er så veldig pent på barn engang, flettebølger pleier ofte å være litt "harde", men jeg vet ikke hvordan du ser ut med det, så det kan jo godt hende det passer deg :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer ofte litt sent på kvelden, og rekker ikke å tørke håret ordentlig. For å unngå sove-hår fletter jeg derfor håret ofte, og går da med løst, bølgete hår på jobb dagen etter. Jeg har hår til like under skuldrene.

Er dette ok også for voksne (20-åra), eller er det kun fint på barn?

Skikkelig fine bølger laget med bølgetang er pent, men av og til synes jeg slike flettebølger i langt hår kan bli litt jomfruaktig. Rettetangen er din venn om morgenen :)

AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig fine bølger laget med bølgetang er pent, men av og til synes jeg slike flettebølger i langt hår kan bli litt jomfruaktig. Rettetangen er din venn om morgenen :)

Ja, rettetanga er god å ha, men de dagene jeg begynner ekstra tidlig og må levere i barnehagen, er det deilig å ikke gjøre annet på badet enn tisse, vaske seg, pusse tenner, ta ut flettene og legge på mascara.

Jeg er veldig dårlig til å se hva jeg kler og ikke, så det er jo ikke sikkert at slik krøller er videre pent på meg. Men da kan jeg jo evt begynne å ha håret i strikk den dagen? Da blir ikke krøllene så synlige. Forøvrig synes jeg at krøllene faller ned ganske raskt, og da blir det bare bølger utover dagen. Men fra morgenen av er det altså ganske "sterke" bølger.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja, rettetanga er god å ha, men de dagene jeg begynner ekstra tidlig og må levere i barnehagen, er det deilig å ikke gjøre annet på badet enn tisse, vaske seg, pusse tenner, ta ut flettene og legge på mascara.

Jeg er veldig dårlig til å se hva jeg kler og ikke, så det er jo ikke sikkert at slik krøller er videre pent på meg. Men da kan jeg jo evt begynne å ha håret i strikk den dagen? Da blir ikke krøllene så synlige. Forøvrig synes jeg at krøllene faller ned ganske raskt, og da blir det bare bølger utover dagen. Men fra morgenen av er det altså ganske "sterke" bølger.

TS

Hva med å ikke ta ut fletten? Prøve å lage en pariserflette og så fikser du den med litt skum om morgenen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes flettebølger er noe av det fineste som går an å ha av hårfrisyre, jeg. Og synes det ser kjempelekkert på voksne kvinner :-)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 20-something og bruker det, og synes det er fint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ikke ta ut fletten? Prøve å lage en pariserflette og så fikser du den med litt skum om morgenen?

Det hadde vært en veldig god idé, om jeg hadde vært flink til å flette. Min fletting egner seg ikke til utendørs bruk. Jeg PRØVER å bli flinkere til å flette, men pariserflette klarer jeg rett og slett ikke. Dessverre, for det synes jeg er både pent (spesielt til bunad!) og veldig praktisk.

TS

Skrevet

Jeg er 25 år og har ofte flettebølger eller englehår som det så fint heter. Ser ikke noe galt i det så lenge det kler deg og din personlighet.

Jeg er ung i utseende og synes det ser fint ut på meg selv :fnise:

Gjest Ruccola
Skrevet

Da gjør du bare som meg, og får fall i steden for bølger :jepp:

Samle håret midt oppe på hodet og snurr og snurr til det snurrer seg til en ball. Sett på strikk og gå å legg deg ;)

Nyyydelig fall dagen etter :nigo:

Og så i tillegg utrolig deilig å ikke ha fletten liggende klam i nakken ;)

Skrevet

For noen år siden pleide jeg å tvinne håret og feste det med strikker. Da hadde jeg bølger dagen etter, men ikke sånne flettebølger. Jeg synes det var mye penere :)

Skrevet

Herregud, det spiller vel ingen rolle hvor gammel man er!

Flettebølger er fint det. Synes du bare kan forstette med det TS. :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært en veldig god idé, om jeg hadde vært flink til å flette. Min fletting egner seg ikke til utendørs bruk. Jeg PRØVER å bli flinkere til å flette, men pariserflette klarer jeg rett og slett ikke. Dessverre, for det synes jeg er både pent (spesielt til bunad!) og veldig praktisk.

TS

Jeg er også skikkelig dårlig på å flette. Vurderer faktisk sterkt å kjøpe en parykk eller noe som jeg kan øve meg på. Vurderer også å tvinge samboer til å lære seg å flette slik at han kan flette håret mitt de dagene jeg absolutt ikke får det til :fnise: Når jeg var yngre hadde jeg så glatt hår at jeg kunne ikke gjøre noe med det, alt skled bare utav og jeg fikk ikke noe til å holde. Så alt fokus på å pynte seg gikk gikk på sminke. Nå når jeg har blitt litt eldre er ikke håret såå glatt lengre, i tillegg til at hårprodukter generelllt har blitt bedre, men jeg kan ingenting om hår for jeg har ikke prøvd og feilet siden ungdomsskolen sånn som mange andre har. Så her går det i rettetang.

Jeg har tenkt å øve litt på denne framover: Fiskebensflette

Var også innom Hilde Christina sin blogg her en dag og der tipset hun om disse så de har jeg kjøpt et par av på ebay. Håper jeg i det minste får disse til! :jepp:

Gjest Aria.
Skrevet

Jeg er 20-something og bruker det, og synes det er fint.

:Nikke: Samme her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...