Gå til innhold

Eksaminator blandet seg inn i privatlivet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag hadde jeg muntlig eksamen, og når jeg hadde avlagt eksamen, begynte eksaminatoren å prate om at når man var kommet i en viss alder var det vanlig å få barn og gifte seg, mens han så på meg ... Jeg følte meg skikkelig dum, for jeg er 30 og er hverken gift eller har barn.

Så sa han til sensoren, som var på min alder: Du har jo barn, men er du gift?

Sensor sa bare nei.. og han det virket som om han syns samtalen bare var dum overfor meg ...

Når jeg gikk ut derifra, følte jeg meg bare helt dum ... og lei meg.

Kan en eksaminator holde på sånn??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut. Men hvis det var etter at eksamen var ferdig så påvirket det vel ikke prestasjonen din i det minste. Noen folk er bare rare :)

Skrevet

Hvilket fag hadde du eksamen i, og hva var tema? Kom dette bare helt ut av det blå, eller var det relevant for eksamen? Og var det i forbindelse med "småprat" etter at selve eksaminasjonen var avsluttet, eller som en del av eksaminasjonen?

Hvis du har hatt eksamen i f.eks fysikk, og dette kom opp som et tema under eksaminasjonen, synes jeg at eksaminator har gått langt utover sitt mandat. Var det som en samtale før/etter eksaminasjonen, som en slags "smalltalk" for å "roe deg ned" og for å høre hva du drev med når du ikke var oppe til eksamen, er det en annen sak, og mer "greit". Selv om jeg jo synes at det høres litt snodig ut å bli "utspurt" om privatlivet sitt i en slik setting ...

AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut. Men hvis det var etter at eksamen var ferdig så påvirket det vel ikke prestasjonen din i det minste. Noen folk er bare rare :)

Nei, jeg var ferdig med eksmen, og jeg fikk 6 :)

men jeg ble litt i stuss om hvorfor han begynte å prate om det ut i de blå?

Det jeg var oppe i hadde jo ikke noe med å gifte seg eller å få barn...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig deppa om det hadde hendt med meg... eksaminator fortjener bank og deng!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket fag hadde du eksamen i, og hva var tema? Kom dette bare helt ut av det blå, eller var det relevant for eksamen? Og var det i forbindelse med "småprat" etter at selve eksaminasjonen var avsluttet, eller som en del av eksaminasjonen?

Hvis du har hatt eksamen i f.eks fysikk, og dette kom opp som et tema under eksaminasjonen, synes jeg at eksaminator har gått langt utover sitt mandat. Var det som en samtale før/etter eksaminasjonen, som en slags "smalltalk" for å "roe deg ned" og for å høre hva du drev med når du ikke var oppe til eksamen, er det en annen sak, og mer "greit". Selv om jeg jo synes at det høres litt snodig ut å bli "utspurt" om privatlivet sitt i en slik setting ...

Det var når jeg hadde fått vite karakteren, så skulle jeg til å gå da han begynte å prate så fælt.

Sensor virket litt brydd, fordi han syns vel det var upassende.

Jeg er 30, men jeg ser så ung ut som 20, så kanskje de fikk litt sjokk .. jeg vet ikke jeg :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Han prøvde nok bare å være hyggelig. Det skjedde ikke i selve eksamenssituasjonen, men når alt var ferdig og karakteren avslørt. Han synes sikkert det var gøy å gi en sekser og ville småprate litt. De blir jo slitne de også. Tror du leser litt mye inn i det. Gratulerer med god karakter!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror også han bare prøvde å være hyggelig, og det var nok ikke vondt ment ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men han kunne da ikke vite om jeg hadde barn og var gift, eller ikke? :klo:

Jeg kjente ingen av de, og har aldri sett de før...

Denne eksaminatoren var sikker nærmere 60, og var gift, og sensoren var rundt 30, og hadde barn men ikke gift - fant jeg ut av samtalen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...