Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på fag som man har hatt før, men som man gjerne vil ha bedre karakterer i. Holder på å lese til to eksamener nå, men tror ikke jeg kommer til å greie å få bedre denne gangen.

Og hvis jeg får en 4'er på privatisteksamen, og det er det samme som jeg hadde fra før, hva gjør jeg da? Forkaster den eller lar være å melde inn endringer?

:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

* i tittelen skulle det stå "kan man gå opp..."

AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvfølgelig ta dem så mange ganger du vil...

Du bestemmer selv hvilke karakterer du vil ha på vitnemålet, så det er ikke nødvendig å rapportere om dårligere/samme karakter.

Skrevet

Om du har 4 i et fag fra før, og får 4 nå, er det ett fett hvilken karakter du velger, med mindre du hadde R94 før, og tar KL nå. Er vel ett fett da også, men siden det er KL man må ha, velger du vel KL karakteren.

Får du en 3-er, kan du bare beholde 4-eren din som du hadde fra før.

Jeg tror du kan forbedre så mye du vil, men om man har holdt på med en fag sånn 3-4 ganger, burde man kanskje vurdere hva man gjør... (altså, om man er motivert nok, og kanskje vente noen år)

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar!:)

En ting til forresten, om man får bedre og gjerne vil oppdatere vitnemålet, hva gjør man da? Tar kontakt med gamle skolen og får et nytt vitnemål? Sensuren faller vel rundt 26-27 juni og fristen for å sende inn endringer er jo 1.juli? Er ikke det litt knapt?

Skrevet

Du sender inn kompetansebeviset som du får ved sensuren.

Skrevet

Ok, takk for svar!:)

En ting til forresten, om man får bedre og gjerne vil oppdatere vitnemålet, hva gjør man da? Tar kontakt med gamle skolen og får et nytt vitnemål? Sensuren faller vel rundt 26-27 juni og fristen for å sende inn endringer er jo 1.juli? Er ikke det litt knapt?

Siste datoen man har eksamen er 21.juni, og sensuren faller 22.juni, så da jobber de på spreng og sender ut kompetansebevis til alle privatistene den dagen. Da får man den kanskje 23.juni i poseten, vil jeg tro.

Men du får også karakterene dine rett på privatisweb den 22.juni, og jeg har pratet med noen som sa at man kunne sende karakterene sine på mail til sin gamle vgs, så går det fortere. Men dette er noe man må ringe å avklare med hver sin enkelt skole først ... det minnet meg på om at jeg må ringe min gamle vgs og spørre om jeg kan sende karakterene mine på mail. :ide:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...