Gå til innhold

Trekke om 60-talls lenestoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge hatt lyst til å trekke om to (50-?) 60-talls lenestoler jeg har, men er usikker på om jeg får det til, om det i det hele tatt er mulig å gjøre det selv. Har inntrykk av at det fort blir flere tusen hvis man skal ha en profesjonell til å gjøre det, og jeg har ikke lyst eller mulighet til å bruke så mye penger på det.

Er det noen som har erfaring fra noe lignende? Hvor kan man finne fine møbelstoffer? Har sett litt på stoff og stil, og der er det mest ensfargede, noe jeg synes blir litt kjedelig.

Bildet er litt dårlig, men gir kanskje et inntrykk av hvilken type stol det er snakk om.

post-25058-0-78057300-1305818144_thumb.j

post-25058-0-75701000-1305818120_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Tror jeg ville hørt med nærmeste møbeltapetserer vedrørende pris jeg :)

Utrolig flotte stoler, abolutt verd å trekke om :biggrin:

Utifra fasongen ser jeg at dette er litt mer komplisert enn standard spisestuestoler...

Noen produsenter av gode møbelstoffer finner du på hjemmesiden til møbeltapetserer Anne Vasstveit :)

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg har dessverre ingen råd, men ville bare si at jeg synes de stolene var fantastisk kule!

AnonymBruker
Skrevet

Du kan kontakte møbelforretninger i området og høre om de har noen tips til hvem du kan henvende deg til angående tekstiler. Også vil du nok trenge en heftepistol og ei symaskin.

Selve omtrekkingen kommer ann på stolen. Er den enkel å demontere? Ser du hvordan alt er festet? Er det brukt spikerpistol eller skruer for å feste ryggen? Det burde være relativt enkelt på disse stolene. Ta av stoffet og ta vare på bitene slik at du har en mal til det nye tekstilet. Det kan være lurt å ta bilder i demonteringsprosessen og skrive kjappe notater om hvordan ting er festet hvis du ikke er så veldig praktisk anlagt.

Skrevet
Denne kan vel kanskje være til litt hjelp:)
Skrevet

Denne kan vel kanskje være til litt hjelp:)

Moscato: Det kan det kanskje! Takk!

Har også mailet et par møbeltapetserere i Bergen og fått prisoverslag. De varierte veldig. Den ene tilbøy en timepris på 530,- + mva og estimerte 12 timers arbeid tilsammen + stoff. Den andre ga meg et overslag basert på bildene på ca 1700,- + mva pr stol. Så det siste tilbudet var jo en del billigere!

Får se hva jeg gjør, men nytt stoff blir det uansett for jeg liker også stolene kjempegodt :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...