Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I natt drømte jeg at jeg gikk forbi kirkegården, og da gikk jeg innom grava til eksen å så på bildet av han og det som var satt opp rundt grava hans. Husker jeg var lei meg mens jeg var der. Hva betyr dette? Hvorfor drømmer jeg slikt?:s Han er altså ikke død, og han er bare 23 år, så skal ikke dø enda. Vi gjorde det slutt for 4 måneder siden, og har ikke møttes på over 3 måneder.

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

det er faktisk veldig vanlig å drømme at xen dør ikke så lang tid etter at det blir slutt. Det betyr at du er på vei videre, og har lagt ett kapittel bak deg. At du nå er klar for å entre ett ny fase/ kapittel i livet ditt.... Enkli veldig logisk synes jeg :)

passer dette til deg?

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har hørt at om man drømmer at en person dør, så forlenger man livet til den personen... :/

Skrevet

Jeg har hørt at drømmer ikke har noe påvirkning på virkeligheten, at det bare er fantasi som surrer i hodet når man sover.

• Liker 3
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

jeg har hørt at drømmer er underbevistheten som jobber.. nei, vent. jeg vet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

jeg har hørt at drømmer er underbevistheten som jobber.. nei, vent. jeg vet.

så enkelt er det. nytter ikke å slå opp i en drømmebok hvor det står at en hest egentlig betyr en pungrotte

Endret av nupp
  • Liker 1
Skrevet

Men her var det ikke en hest, men eksen som var pungrotta... :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at om man drømmer at en person dør, så forlenger man livet til den personen... :/

Og du tror vel på det også...

Skrevet

Men det som er temmelig spooky, er at du overtar litt av døden til den personen, og det betyr at DU lever kortere. Det er det ikke mange som veit.

Skrevet (endret)

Men det som er temmelig spooky, er at du overtar litt av døden til den personen, og det betyr at DU lever kortere. Det er det ikke mange som veit.

haha veldig morsomt du :roll:

jeg skrev, jeg har HØRT, ikke at jeg tror.. herregud! irriterende mennesker!

Endret av pratesyk
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at du er over ham :fnise:

Skrevet (endret)

haha veldig morsomt du :roll:

jeg skrev, jeg har HØRT, ikke at jeg tror.. herregud! irriterende mennesker!

Ehe... Jeg aner ikke hva som kom over meg!

Stopp meg før det skjer igjen, noen! :bond:

Endret av Mann 42
Skrevet

Tror det er veldig vanlig når en begynner å komme seg videre etter brudd. Jeg drømte også at eksen var død, faktisk at jeg var i begravelsen hans.

Skrevet

Drømmer om død betyr veldig skjelden død i virkeligheten (se opp for sorte hunder. De er symbol på død). Det betyr ikke en gang at du ønsker ham død. Døden er symbolet for at en fase er over og et tegn på nye ting. Kanskje det symboliserer at enten han eller du endelig er ferdig med forholdet dere hadde. At det er på tide å starte på nytt og se framover.

Skrevet

Drømmer om død betyr veldig skjelden død i virkeligheten (se opp for sorte hunder. De er symbol på død). Det betyr ikke en gang at du ønsker ham død. Døden er symbolet for at en fase er over og et tegn på nye ting. Kanskje det symboliserer at enten han eller du endelig er ferdig med forholdet dere hadde. At det er på tide å starte på nytt og se framover.

Hvor har du det fra at sorte hunder er symbol på død? Er dette noe du finner på?

Skrevet

Hvor har du det fra at sorte hunder er symbol på død? Er dette noe du finner på?

Ja jøss! Jeg sitter her og lirer av meg fri fantasi! ;P

Nei, det er faktisk et kjent symbol for død. Til og med Harry Potter har fått det med seg; The Grim.

Sorte sinte hunder eller ulvedyr er (hvis man tror på sånt) et kjent symbol i Symbology og drømmetyding. Jeg lurer på om det ikke er med Tarot også... Men her er det mulig jeg tar feil.

Jeg drømte om dem da svigerfar døde. Ikke at det er et håndfast bevis, hvis noe som helst kan "bevises" i drømmetyding, men jeg ble veldig overrasket da jeg leste om symbologien.

Gjest Katten.
Skrevet

Sjakalen, Anubis - dødsguden. Sjakaler er sorte "hunder".

Skrevet (endret)

Sjakalen, Anubis - dødsguden. Sjakaler er sorte "hunder".

Joa`. Men det er egyptisk mytologi. Hvor kommer det fra at dersom man drømmer om svarte hunder, så er det et symbol på døden?

Forresten så syns jeg det er litt merkelig at man kan si at å drømme om døden, ikke handler om døden, men om noe helt annet, mens det å drømme om sorte hunder derimot, DET handler om død.

Akkurat som med sex-drømmer. Man sier at drømmer om å fly, EGENTLIG handler om sex. Hva handler det da om, når du drømmer om å ha sex?

På den annen side: Drømmer om døden er ofte ansett for å handle om å skille seg av med noe, evt at man ØNSKER å skille seg av med noe. Det samme med drømmer om å drepe noen. De blir ofte tolket som at de handler om å kvitte seg med kvaliteter som er fremstående hos den man dreper i drømmen. Det er det jo en viss indre logikk i, ettersom drapet er den ultimate avstandstagen, og man kanskje er motivert av en følelse av avsky og skam, som kan gi drømmen et sterkt uttrykk.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Skrevet

Man drømmer da for pokker ikke i symboler om ikke man selv har kjennskap til symbolet! Om jeg drømmer om sorte hunder kan det vel kanskje ha noe med at jeg har en sort hund selv ikke fordi tremenningen til onkelen til naboen døde.

• Liker 1
Skrevet

Man drømmer da for pokker ikke i symboler om ikke man selv har kjennskap til symbolet! Om jeg drømmer om sorte hunder kan det vel kanskje ha noe med at jeg har en sort hund selv ikke fordi tremenningen til onkelen til naboen døde.

Det er det nok mye sant i. Det symbolspråket som du benytter i drømmene dine, er personlig. Hvis det skal ha noen mening i å si at drømmer er en slags indre dialog, så må den i det minste foregå i et språk som du har forutsetninger for å forstå selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...