Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg startet med lavkarbo denne uken. Jeg har alltid spist lite karbo (dvs, ikke mye ris/pasta til middag, knekkebørd i stedet for brød, lite goditer o.l), men har opplevd å være mye oppblåst + har ca 14 kg jeg ønsker å gå ned.

Mine spørsmål:

-Burde man velge vanlig smør, framfor margarin, vita hjertegod o.l?

-Er det vanlig å være sulten de første dagene? Evt. tips?

-Er det ok å kjøpe kjøttdeig framfor svinekjøttdeig, kyllingkjøttdeig , eller burde jeg her velge det magre? Syntes dette er litt vanskelig.

Ønsker gjerne noen råd/tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anbefaler deg å kikke her :

http://www.lavkarbo.no/

margarin er nei nei.

lavkarbo så kutter du karber men spiser mer fett og proteiner,så kjøttdeig er ok

men les og spør på lavkarbo.De kan mye

http://www.diett.no/

der kan du sjekke hvor mye du spiser av hva,men husk at dette er et program som ikke er helt nøyaktig

Gjest idakaroline
Skrevet

Hei, jeg startet med lavkarbo denne uken. Jeg har alltid spist lite karbo (dvs, ikke mye ris/pasta til middag, knekkebørd i stedet for brød, lite goditer o.l), men har opplevd å være mye oppblåst + har ca 14 kg jeg ønsker å gå ned.

Mine spørsmål:

-Burde man velge vanlig smør, framfor margarin, vita hjertegod o.l?

-Er det vanlig å være sulten de første dagene? Evt. tips?

-Er det ok å kjøpe kjøttdeig framfor svinekjøttdeig, kyllingkjøttdeig , eller burde jeg her velge det magre? Syntes dette er litt vanskelig.

Ønsker gjerne noen råd/tips :)

- Margarin er fy. Meierismør skal være bra!

- Jeg har prøvd lavkarbo før, og da gikk jeg sulten absolutt hele tiden. Jeg klarte ikke holde ut med det, så måtte kutte ut lavkarbo. Nå er jeg i gang igjen, og jeg føler meg sulten konstant. Om det er vanlig, vet jeg ikke. Noen som vet?

- Har hørt at kjøttdeig fungerer fint :)

Gjest Tjoms
Skrevet

Velg karbonadedeig fremfor kjøttdeig.

AnonymBruker
Skrevet

Velg alltid den feteste varianten. Kjøttdeig fremfor karbonadedeig, smør fremfor margarin, h-melk fremfor lettmelk osv. Skal du gå på lavkarbo må du hente energien din fra andre kilder enn karbohydrater, mao FETT. Hvis du kutter ut karber, og ikke øker med fett vil resultatet være at du går veldig mye sulten.

Anbefaler deg å lese mye om lavkarbo, og gjerne finne deg en kostholdsfilosofi du vil følge. Det er ikke bra å sette i gang med lavkarbo med lite kunnskap.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Velg karbonadedeig fremfor kjøttdeig.

Dette er selvfølgelig ikke å anbefale på lavkarbo, da man skal øke fettinntaket der man kan. Kjøttdeig er å foretrekke på et lavkarbo-kosthold.

Gjest Chevy
Skrevet

- Margarin er fy. Meierismør skal være bra!

- Jeg har prøvd lavkarbo før, og da gikk jeg sulten absolutt hele tiden. Jeg klarte ikke holde ut med det, så måtte kutte ut lavkarbo. Nå er jeg i gang igjen, og jeg føler meg sulten konstant. Om det er vanlig, vet jeg ikke. Noen som vet?

- Har hørt at kjøttdeig fungerer fint :)

Hvia du er sulten hele tiden,eller var da- så fikk du nok ikke i deg nok fett:) og slippe den sultfølelsen er liksom noe av det som er forlokkende med lavkarbo - om man gjør det riktig:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt sinnsykt mett av lavkarbo. Jeg spiser ikke genuint lavkarbo da, bruker margarin og tar en skje eller to med ris eller pasta til maten, samt en karbodag i uken. Spiser ikke brød. Jeg går veldig raskt ned i vekt på det, men det kan også ha sammenheng med at jeg er så mett at jeg halverer matinntaket. Formen er også veldig fin, ingen slapphet her i gården.

I tillegg spiser jeg spirulina og krom (for søtsug).

Gjest idakaroline
Skrevet

Hvia du er sulten hele tiden,eller var da- så fikk du nok ikke i deg nok fett:) og slippe den sultfølelsen er liksom noe av det som er forlokkende med lavkarbo - om man gjør det riktig:)

Føler at jeg spiser temmelig mye fett allerede. Kanskje jeg ikke spiser nok når jeg først spiser?

Gjest Chevy
Skrevet

Føler at jeg spiser temmelig mye fett allerede. Kanskje jeg ikke spiser nok når jeg først spiser?

Ja..du skal nemlig bli mett på dette kostholdet, og ikke bli sånn kjempesulten ellers, det er som sagt et tegn på fettmangel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...