AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Hvordan kan jeg best mulig formulere en kontrakt der far skriver ifra seg samvær for x antall år pga guttens alder og livssituasjon til far?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 jeg tviler vel på at den type kontrakt faktisk vil være gyldig dersom far ønsker å gjenoppta samvær. Hvorfor trenger du en kontrakt?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 jeg tviler vel på at den type kontrakt faktisk vil være gyldig dersom far ønsker å gjenoppta samvær. Hvorfor trenger du en kontrakt? Pga at jeg vil ikke ha barnet mitt i ett miljø med alkohol og narkotikamisbruk.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 I dag er det alkohol og rus, men du vet ikke hvordan det blir i fremtiden. Far kan skjerpe seg og komme på banen. At han er villig til å se sin rolle og avskrive seg samvær i dag er flott. Samvær kan jo skje kortere tid og hvor du er tilstede. Skriv gjerne kontrakt, men som sagt så tviler jeg på at den har gyldighet dersom far skulle ombestemme seg. vær i forkant og snakk med fagfolk. Her kan du komme opp i et dillemma. Dersom du ikke overholder samværsplikten så kan du få bøter og sanksjoner. Dersom du sender barn til rusa far så kan du få problemer med barnevernet. Det er flere her inne på KG som har opplevd den problematikken.
Glitnir Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 En slik kontrakt vil ikke være gyldig - det finnes tilsvarende saker avgjort av rettsapparatet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 En slik kontrakt vil ikke være gyldig - det finnes tilsvarende saker avgjort av rettsapparatet. Blir den heller ikke gyldig hvis man har vitner ved underskrivelse?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Blir den heller ikke gyldig hvis man har vitner ved underskrivelse? Nei, poenget er jo at du ikke kan inngå avtaler om slikt. I alle fall ikke med loven i hånd kreve at motparten holder den. 1
Rosalie Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Det der må du ta via familievernkontoret og rettsvesenet. Han vil antageleg få samvær uansett, men til dømes berre dagssamvær og/eller samvær under tilsyn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå