Gå til innhold

Hvor mye betale i flyttehjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vanlig å betale når venner og kjente hjelper til tre, fire timer med flytting i samme område? En stiller med bil. Selv synes jeg sjåføren må få mest. Men hva er vanlig timelønn eller fastlønn?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler aldri venner og bekjente for jobben. Jeg betaler direkte utgifter som bensin mm. Jeg stiller med mat og drikke og ber de på en fest senere. I tillegg så stiller jeg opp når de ber om hjelp. Det er noe med å kunne gi og få uten å måtte betale for det.

• Liker 1
Skrevet

I min omgangskrets stiller vi opp gratis for hverandre hvis noen skal flytte.

Betal bensinutgifter til den som stiller med bil, og bestill pizza eller lag en god middag til alle etter jobben er gjort. :)

Gjest Consensio
Skrevet

Kommer jo helt an på hvilket forhold du har til personen, hvor mye som skal gjøres osv.

Når det kommer til venner, så betaler jeg ingenting. Her stiller vi opp for hverandre uten å kreve noe som helst tilbake, men jeg pleier å fylle tanken på bilen dersom de må bruke sine egne biler også spandere litt mat på dem. Er det om sommeren så disker jeg opp med grilling. Er det om vinteren så stikker vi på en restaurant eller noe når vi er ferdige.

AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen. En er bekjent og to andre er venner av en venn, altså ingen i nær omgangskrets. Var litt rask når jeg spurte hva som er vanlig. Det er ingen tunge ting som flygel eller designmøbler. Men mange kasser med bøker og kjøkkenutstyr, fryseskap og noen lette møbler som til og med en sjuåring klarer å løfte.

Vet at en av de som skal hjelpe har tom lommebok, han er en venn. Skal jeg gi 150 kroner timen eller er det for mye/lite? Vil helst gi det samme til alle og betale bensinpenger.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har fått flyttehjelp, har jeg kjøpt inn masse øl og bestilt pizza til hjelperne som vi inntar når flyttinga er unnagjort. Jeg ville følt det som svært unaturlig å gi penger. Men hvis disse bare er perifere bekjente av deg, er det kanskje unaturlig å ha fest sammen etterpå?

Hva sa du da dere gjorde avtalen, da?

Tror nok ikke de forventer penger, altså, hvis ikke du ymtet frampå at du godt kunne betale dem da dere gjorde avtalen. Når jeg har lånt ut mannen min som flyttehjelp til venninner, har han gjerne fått en flaske konjakk/whisky eller lignende, det setter han i allefall pris på :)

Skrevet

Venner betaler jeg ikke med annet en mat og drikke, og at jeg stiller opp for dem når de trenger hjelp til noe.

Er det snakk om venners venner som du nevner her så synes jeg 150 kr timen høres greit ut

AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen. Han som er en av mine beste venner er periodedranker og derfor vil jeg helst holde alkohol utenfor. Nå er lommeboka hans nesten tom og han er i en tørr periode. Fest høres hyggelig ut, men denne gangen velger jeg å betale. Takk for svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...