Gå til innhold

interrail med baby-umulig?

Anbefalte innlegg

Gjest LilleLovely
Skrevet

Hei!vi var på interrail for mange år siden,og har snakket om å gjøre det igjen. Nå har vi en baby, så jeg lurer på om noen har erfaring med å reise rundt i europa med baby? Jeg kommer isåfall til å fullamme,ihvertfall nesten, og vi planlegger selvfølgelig reisen slik at vi alltid vet hvor vi skal og hvor vi overnatter.

er dette i det hele tatt mulig,eller er det en skikkelig dårlig ide?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!vi var på interrail for mange år siden,og har snakket om å gjøre det igjen. Nå har vi en baby, så jeg lurer på om noen har erfaring med å reise rundt i europa med baby? Jeg kommer isåfall til å fullamme,ihvertfall nesten, og vi planlegger selvfølgelig reisen slik at vi alltid vet hvor vi skal og hvor vi overnatter.

Enkelte skjønner ikke at deres behov må settes på vent da det kommer barn til verden

• Liker 13
Gjest Consensio
Skrevet

Det høres ikke umulig ut i det hele tatt.

Det eneste er jo at dere må kanskje beregne litt mer tid, være litt mer tålmodige, ta ting som det kommer.

Men absolutt ikke umulig :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror dette går kjempefint, spesielt når barnet er så lite at det fullammes. De fleste så små babyer sover mye og hvor som helst og er fornøyde bare de får mat, tørre bleier og får være sammen med foreldrene sine den korte stunda de er våkne.

Babyen har nok ikke noe utbytte av turen utover at foreldrene koser seg og har det bra. Men med rolige dager og litt planlegging tror jeg heller ikke det er noen ulempe for barnet. Kommer jo klart an på hvor lett barnet sover med lyd rundt seg og forskjellig, men regner med dere ser det litt an før dere bestemmer dere.

God tur!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere planlegger slik at dere slipper å overnatte på togstasjoner eller traske rundt i en fremmed by uten noe sted å bo for natten så skal det nok gå fint.

Med god planlegging så høres det absolutt ut som en fin tur for hele familien. Dessuten går det jo an å være i ro noen dager ekstra hvis det viser seg å være best for babyen.

Gjest LilleLovely
Skrevet

Takk for svar!turen vil jo bli veldig annerledes ift når vi var 20 og tok alt på sparket.hvis vi gjør dette, vil hele turen planlegges nøye og med god tid satt av på hvert sted.babyen vår er,ihvertfall hittil,veldig grei og sover hele natten,spiser godt og er stort sett fornøyd.tror en reise vil være enklere nå enn når hun er 1 år, 3 år..

Gjest Gjest
Skrevet

Har reist mye med små barn, dog ikke interrail. Min erfaring er at det er enklere å ha dem med på tur jo mindre de er.

Det eneste jeg ville vært obs på i forhold til interrail er at togene ofte er fulle, spesielt i august. Har opplevd å stå i kø i evigheter ved billettskranken, for så å få beskjed om at neste avgang det er plass på er et ”somletog” som går om 8 timer. Så sørg for å få plassbilletter i god tid!

• Liker 1
Gjest LilleLovely
Skrevet

Takk for svar!turen vil jo bli veldig annerledes ift når vi var 20 og tok alt på sparket.hvis vi gjør dette, vil hele turen planlegges nøye og med god tid satt av på hvert sted.babyen vår er,ihvertfall hittil,veldig grei og sover hele natten,spiser godt og er stort sett fornøyd.tror en reise vil være enklere nå enn når hun er 1 år, 3 år..

Skrevet

Å, det hørtes gøy ut! Nå fikk jeg også ideer i hodet... :lur: Klart, man må jo se an babyen og planlegge godt på forhånd. Men hvorfor ikke, egentlig?

Skrevet

Enkelte skjønner ikke at deres behov må settes på vent da det kommer barn til verden

Og andre skjønner ikke at livet slett ikke er nødt til å stoppe opp selv om man får barn. Må si at jeg syns litt synd på dem som tror det. De må gå glipp av veldig mye.

• Liker 10
Skrevet

Jeg må si jeg ikke synes det høres ut som en veldig god idé. Jeg var på interrail i fjor, hadde planlagt det meste for å si det sånn, men det var fortsatt ikke helt forutsigbart. Togene er som regel fulle og har veldig ofte kupéer. Skal du sitte der og amme med 4 fremmede personer tett rundt deg, for eksempel? Det er slettes ikke sikkert de er komfortable med det. Og skal du ha babyen på fanget hele tiden? Det er ikke plass til bag/bilstol (eller hva du har tenkt til å ta med) på gulvet.

Det er mulig det funker, men ikke i høysesong! Du kan også risikere å ende opp med hetebølge (det hadde vi i 3 uker), og det er ikke å anbefale for å si det sånn. Tror det går særdeles dårlig å kombinere hetebølge og baby. Tror det skal rimelig mye planlegging til for å få det til å bli en behagelig tur med et lite barn, men dere kan jo alltids prøve ;) Jeg synes dog det er en for stressete ferietype for babyer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Blir svett bare av tanken.

• Liker 1
Skrevet

Synes det høres ut som en god idé å reise på ferie med beby!

Men Interrail? Vet ikke helt...

Så lenge dere planlegger godt og har overnattingsstedene klart for dere - og økonomien er i orden om det skulle oppstå "uforutsette situasjoner"?

Så lenge dere er i byer og det er sykehus i hver by - og dere ikke skal oppholde dere i for varme strøk, og ikke skal reise ubehagelig lange togturer i fattige land - der det er stor fare for at dere voksne blir smittet gjennom mat o.a, og babyen også?

"Luksus"ferie ja, men interrail: tja.

Skrevet

En baby trenger stabilitet og ro. Så jeg stemmer nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en særdeles dårlig idé. Jeg har reist på interrail, og om du skal sove blir du puttet inn på sovekupe med fremmede mennesker. Jeg havnet sammen med en hyggelig gjeng fra Liechtenstein som delte en flaske billig vin med meg - det var koselig for meg men kanskje ikke ideelt for en baby. Ungehyl og amming midt på natten er kanskje ikke noe de andre reisende setter pris på heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres utrolig gøy ut! Vi har en sønn på 4 år og en datter på snart to år, men regner med at interrail må vente noen år for vår del ;) Men likevel veldig, veldig fristende ;)

AnonymBruker
Skrevet

tommel opp, men kansje ikke i høysesong! :klemmer:

Skrevet

Jeg er litt enig med SummerJoy. Babyer trenger stabilitet og ro, og det er ikke så lett å få til på Interrail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...