AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Har kjøpt frysetørret vom i dag til en litt eldre hund, men savner flere opplysninger enn det som står på emballasjen. Han pleier å få medisiner i vanlig vom hundemat fordi han alltid klarte å vri og orme seg og spytte ut når han fikk dråper fra en dråpeteller i munnen. Kjøpte kanyle, dvs ikke med sprøyte men overdelen...og det gikk bedre, men ikke helt perfekt. Når han får det med vom glir det ned på høykant. Skal på ferie og med få frysemuligheter tenkte jeg at frysetørret vom er bedre. Men hvor lenge skal det ligge i vann for lettest å kunne blandes med medisiner? Og hvor mye energi er det i frysetørret? Har regnet hva han trenger i forhold til vekt, men han er jo på ingen måte en jakt- eller trekkhund. En vanlig turhund og siden han er opp i åra bestemmer han helst lengden på turene selv. Men en vanlig dag består av 1-1,5 time tur i nabolaget. Er redd han skal legge på seg i løpet av to uker på frysetørret vom hvis jeg bare regner utfra vekt. Han er veldig liten, bare fem kilo. Tenkte prøve ut hvor lenge jeg skal bløtlegge vommen, men hvis noen har erfaringer? Også i forhold til aktivitetsnivå.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Ingen? Har lest litt på nettet og lurer på om en middels aktiv hund ikke bør få frysetørret vom i 1-2 uker av gangen på grunn av at det er ment til jakt- og trekkhunder?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Jeg gir hundene mine frysetørret vom innimellom, men kun som godis fordi det ikke er fullfôr. En liten neve bare, legger i lunkent vann til det er mykt. Heller ut overflødig vann før jeg serverer. Er supert å blande medisin i, kanskje helst etter man har helt ut vannet Om hunden din skal ha medisin i 2 uker så går det fint å blande det i frysetørret vom, bare begrens mengden.
sirups Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Blander en halv neve (liten hund) og rører i lunkent vann, som jeg så blander med tørrforet igjen...Tar noen minutter før den løser seg opp, minimum 5 minutter ca! Et kvarter er fint...da står min lille voffe forventningsfullt på to bein fullstendig klar over hva befinner seg på kjøkkenbenken, hihi. Du vet kanskje at det finnes vom-pølser som ikke trenger frysing? Samme type pakning som hundepølsene i dagligvareforretninger, altså pakket som marsipan f.eks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå