Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Hei, etter et shoppingkick har jeg nå kjøpt for nærmere 1200 kr uten å tenke på toll eller moms.

Hva skjer nå? Må jeg betale noe ekstra? Får jeg noe tilbake? Hva om produktene (5-6 stk) kommer separat? :skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bestilt samlet, kommer det samlet. Mulig de splitter det i to pakker om bestillingen er stor, men begge vil uansett være over tollgrensen.

Kosmetikkprodukter er tollfri, så toll slipper du. Mva er på 25% - 300. I tillegg kommer fortollingsgebyr fra posten, 100-200 pr pakke trur jeg.

Feelunique har betalt tilbake, men lurer på om de har sluttet, eller ikke er helt stabile her. Husker ikke hvordan det var. Det er jo lov å prøve seg.

Skrevet

Det er vel ikke så mye som skjer akkurat, annet enn at du må betale endel ekstra for å få henta det ut på posten(moms,toll). Mulig de sender det separat også ja, det aner jeg ikke da jeg aldri har handlet så mye på en gang der. ;)

Men det du betaler ekstra, betaler jo FU tilbake.

Skrevet

HER hae jeg skrevet litt om moms på kosmetikk.

Her står det hva du kan gjøre om du er uheldig å må betale moms når du handler på feelunique.com

Jeg har selv sluppet unna moms alle gangene jeg har handle. Til og med når jeg handla for nesten 2000..Så må du betale moms, er du bare uheldig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det fortollingsgebyr på tollfrie varer? Jeg har bestilt parfyme, og trodde jeg bare måtte betale mva :(

Skrevet (endret)

Du har 3 forskjellige ting:

toll: Dette betaler du kun på tollpliktige varer (klær, osv)

moms: Dette betaler du uansett på alt som er på 200,- og over (ikke bøker)

fortollingsgebyr: Dette betaler du som et gebyr til posten for at de har fortollet pakken for deg. Enten du skal betale både moms og toll eller bare moms. Du betaler IKKE fortollingsgebyr hvis pakken er under 200,-. Selv om den blir stoppet i tollen.

Toll og fortollingsgebyr er altså to forskjellige ting.

Endret av Jade
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid fått tilbake pengene for moms og tollavgift når jeg har handlet hos feelunique, men det kan lønne seg å bestille tingene hver for seg hvis hvert enkelt produkt koster under 200,-. Det er jo gratis frakt, så man taper ikke noe på det, i forhold til om man ikke får tilbakebetalt moms og tollavgift (har sett noen her inne aldri har fått tilbakebetalt).

Gjest Nadezhda
Skrevet

Du må betale 300 kr i mva + 110* kr i fortollingsavgift.

* Usikker på om det varierer etter totalsummen.

Skrevet

Du kan jo sende mail til feelunique og spørre om de kan sette verdien på pakken til under 200kr? Er jo bedre det for de enn å måtte betale mva tilbake til deg...

Gjest Vampen
Skrevet

Du kan jo sende mail til feelunique og spørre om de kan sette verdien på pakken til under 200kr? Er jo bedre det for de enn å måtte betale mva tilbake til deg...

Det gjør de ikke.

Gjest Nadezhda
Skrevet

Tror de får seg en smekk på lanken om de gjør det, og det blir oppdaget.

Skrevet

Ah, okey, men som dere andre sier så betaler de tilbake alle andre utgifter, så da er det ordnet ^^.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Takker for svar :)

når jeg får pakken og har betalt moms, skal jeg da sende mail til Feelunique og be dem betale momsen jeg betalte? :sjenert: gjør de virkelig det?

Gjest Chevy
Skrevet

De må vel ha en kopi av kvitteringen også,om jeg husker riktig:)

Gjest LonelyAngel
Skrevet

De må vel ha en kopi av kvitteringen også,om jeg husker riktig:)

Skal jeg sende kvitteringen i et brev da eller? :balltre:

Skrevet

Skal jeg sende kvitteringen i et brev da eller? :balltre:

Nei, bruk en scanner og send kopien som vedlegg.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Nei, bruk en scanner og send kopien som vedlegg.

Har ikke scanner :P

hmm..

Skrevet

Har ikke scanner :P

hmm..

Da kan du ta bilde av den :)

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Skal hente pakken i morgen! Gleder meg!! :D Kjøpte meg masse denne gangen :):danser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...