Gå til innhold

Tenåring og uren hud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn på 15 år har endel svartinger på ryggen som jeg godt kunne ha lyst til å klemme ut.

I tillegg kunne han godt brukt produkter for å rense ansiktet mer enn han gjør ... men jeg har problemer med å nå fram.

Hva gør andre i samme situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil han ikke, så vil han ikke!

Synes ikke at du skal bry deg, hvis han ikke synes det er et problem selv!

• Liker 1
Skrevet

Han er helt sikkert klar over at han har uren hud selv, og i puberteten er det jo ofte at slike produkter ikke alltid er så effektive.

Synes ikke du skal si så mye, iallefall ikke foreslå å "klemme ut noe" :roll:

Kanskje du kan kjøpe noen nye fristende dusjsåper e.l mot slikt å sette i dusjen så det er lett tilgjengelig?

AnonymBruker
Skrevet

Sørg for at han har de produktene han trenger tilgjengelig. Utover det, synes jeg ikke du har noe med det. Han er vel mer enn klar over problemet selv. Hvis han har veldig uren hud, kunne en legetime angående dette være på sin plass. Det finnes kremer og tabletter som kan hjelpe.

Skrevet

Du må ikke klemme dem ut, da får han arr, og det går ikke bort. Kjøp inn Dermalogica sine produkter for ung hud, og vis ham hvordan han bruker dem. Så er det opp til ham å faktisk gjøre det. Du kan dessverre ikke tvinge ham, men jeg forstår deg godt!!

Skrevet

svarte prikker kan man jo klemme ut da. Men bare hvis han vil det. Jeg har en trettenåring med litt uren hud, og siden både jeg og faren hans slet veldig med det da vi var tenåringer har jeg fortalt ham at det er veldig lurt å være i forkant, slik at han bruker rensevann og en mild fuktighetskrem. Egentlig brude han brukt mer også, men jeg vet at det er det meste jeg kan f¨å ham til å bruke.

Skrevet

En hudlege vil kunne fortelle at akne er hormonbetinget, og ingen vanlige hudprodukter kan hjelpe mot dette(bortsett fra på resept).

Noen får helt klart hjelp av MDs produkter, men dette er jo gjerne jenter/kvinner som også bruker makeup og derfor må pleie huden.

Det verste man kan gjøre med uren hud er å klemme - det fører bare til at man presser det betente lengre ned i porene - i tillegg til å gi arr.

Mange hudprodukter gjør faktisk huden verre når det er snakk om akne.....

Med mindre han har hele ansiktet/bryst/rygg dekket av store røde partier som han skjems over ville jeg droppet det - i så tilfelle må han jo til hudlege.

Dette er helt normalt i tenårene.....

Kunne ikke falt meg inn å kommentere dette, spesielt ikke til tenåringer som er usikre nok på kropp og utseende som det er.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Prøv å kutte ned på meieriprodukter og rødt kjøtt, det kan hjelpe han. Å ta såkalt achidophillus(gode melkesyrebakterier) kan hjelpe da det bedrer tarmfloraen. (Men da ikke disse yoghurtene med bakteriekulturer.. bruk tabletter fra helsekost)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...