superia Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Hvorfor er det noen som søker "kristen student" i sine utleieannonser? Jeg skjønner det med "ikke-røyker", "rolig" osv, men "kristen student"? Jeg er ikke kristen, men jeg er student...og jeg er en rolig ikke-røyker. Kan jeg fake kristen student da kanskje? Skjønner ikke det kriteriet! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Kristne studenter er kanskje garantert å aldri ha høylydte fester, drikking, bråk, besøk til alle døgnets tider, lite besøk i såfall, ingen røyking, synd, ingen uvaner.. Ja, sånne perfekte rolige mennesker som ved å være kristne nesten garanterer å aaaaldri være et uromoment eller noe?
Sofiemor Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Sikkert fordi de da regner med å få en leieboer som ikke driver med fyll og fanteri.
superia Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2011 Jeg driver ikke med fyll og fanteri, så da kan jeg vel bare si at jeg er kristen? Hvordan beviser man det uansett? :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 noe må det i hvert fall være, når jeg satte inn anonse i avisa i hamar at kristen, ikke røkende jente ønsket boplass, fikk jeg 23 telefoner om tilbud før klokken 10 på morningen avisen kom ut. å det var helt fantastiske tilbud de kom med.... 2
Meridian Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 (endret) Det er skrive kristen er vel synonymt som at man skriver at man er medisin-student, fiolin-student, rolig ikke-røyker, data-student... Selv om jeg er døpt og konfirmert er jeg ikke personlig kristen, men jeg er jo kristen... Endret 18. mai 2011 av meridian
Sofiemor Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 Jeg driver ikke med fyll og fanteri, så da kan jeg vel bare si at jeg er kristen? Hvordan beviser man det uansett? :gjeiper: Hehe, det kan man ikke bevise. Så hvis du virkelig er i beit ang leilighet, så ser jeg ikke noe i veien for at du svarer ja på spørsmålet om du er kristen. Boligmarkedet er tøft, så da gjør man desperate ting 1
kanelsnurr Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 Kan være fordi man ikke kan nekte en leieboer å få seg samboer som flytter inn i leiligheten. Kanskje man (i alle fall prøver) å sikre at den som leier i alle fall skal gifte seg, før det plutselig flytter en ekstra person inn? 1
superia Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 18. mai 2011 Kanskje jeg skal begynne å selge meg selv som kristen da? Skader ikke å prøve... Er vel ingen som kan motbevise det uansett!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #11 Skrevet 18. mai 2011 Da kan man jo kanskje lure på hva definisjonen av kristen er da, altså hvor langt man kan strekke den... Med tanke på at en ganske stor del av Norges befolkning er medlem av statskirken, og både døpt og konfirmert så kan vel de fleste av oss sånn halvveis "bevise" at vi er kristne ift leie av bolig, uten å være spesielt troende
Meridian Skrevet 18. mai 2011 #12 Skrevet 18. mai 2011 Er de? Flertallet i Norge er kristne, men så er det fåtall som er personlig kristen.
Benedicte22 Skrevet 18. mai 2011 #13 Skrevet 18. mai 2011 Jeg tror ikke det har noe med fyll å gjøre. Krisne kan da drikke de og, haha. Jeg tror det vedkommende som skrev annonsen prøver å si at han vil ha en norsk leieboer, ikke en muslim og det som verre er. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #14 Skrevet 18. mai 2011 Hahaha, denne har jeg også merket! Jeg og ei annen jente i området heter det samme. Hun er personlig kristen og lever deretter, jeg er ikke kristen, men svært rolig likevel da. Noen forvekslet nummrene våre, og da vi begge lette etter leilighet ble alle tilbudt meg, som de trodde var henne, mens hun som de trodde var meg, fikk ingen. Er man i beit, er man kristen, jøde, pastafarian og whatnot.. 2
superia Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #15 Skrevet 18. mai 2011 Håper ikke de skal sjekke om jeg er døpt, da
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #16 Skrevet 18. mai 2011 Ja, du er jo ikke muslim eller buddhist eller hinduist eller jøde, så da kan man gå ut ifra at du er kristen siden du er fra norge.
Fluffe Skrevet 18. mai 2011 #17 Skrevet 18. mai 2011 Merkelig at det er lov å sile ut folk pga tro og ikke tro. Jeg har noen kristende venner som er ekstreme på å feste.
superia Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #18 Skrevet 18. mai 2011 Ja, det er vel ingen garanti for at man er rolig fordi om man er kristen... Den annonsen jeg så på nå sist er en egen hybel. Da er det nok lettere å fake kristen. Hvis det blir snakk om noe kollektiv og at man må være kristen, blir det nok straks verre :gjeiper: Så det skal jeg nok ikke begi meg ut på!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #19 Skrevet 18. mai 2011 Ja, det er vel ingen garanti for at man er rolig fordi om man er kristen... Den annonsen jeg så på nå sist er en egen hybel. Da er det nok lettere å fake kristen. Hvis det blir snakk om noe kollektiv og at man må være kristen, blir det nok straks verre :gjeiper: Så det skal jeg nok ikke begi meg ut på! Nei, i kollektivet blir det nok forventet at du er kristen også, ellers merker de nok fort det motsatte 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå