Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på pergo , men påvist ingen eggløsning. Derfor er har jeg fått beskjed om at neste vei kan bli evnt El- sprøyter med oppfølging på sykehus.

Noen som har noe erfaring rundt dette? og kan gi meg en pekepinn på hva dette kommer til å koste?

Takk for alle svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

El-sprøyter er ikke dyrt, drøye 300 kr for en sprøyte, og du setter kun en slik hver syklus.

Imidlertid tror jeg ofte man bruker Puregon for å stimulere folliklene, og det derimot er MYE dyrere. Jeg klarte meg med den laveste dosen, i normalt antall dager (11), og da ble prisen 2400,- (Om jeg får brukt opp resten i neste syklus blir det ca 1800,- i stedet, siden jeg da får nyttegjort hele ampullen).

Og om du gjennomgår slik behandling, så er du også hyppig til kontroller, med spesialistegenandeler på ca 300 kr pr. besøk (frem til oppnådd frikort).

Så det er dyrt, men absolutt ikke uoverkommelig om det bare prøves ut noen få sykluser.

Skulle veien gå videre til IVF skal du muligens få refundert medisinutgifter også for slike forsøk med puregon og EL-sprøyte under IVF-delen (for utgifter over kr 15 000).

AnonymBruker
Skrevet

okei, takk for svar:-)Har ikke fått så mye informasjon enda rundt dette, skal prøve en runde til med pergo først. Regner med at dette blir neste skritt før en evnt vei mot prøverør. greit og være litt forbredt på priser og slikt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...