Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, huff, huff!! Jeg spiste over 3000 kcal i går, siden det var 17. Mai. Det ble kaker, pølser, vin, øl, is. Jeg blir kvalm med tanken. Jeg skal vanligvis ligge rundt 1600 kcal og er kjemperedd for å ha ødelagt alt. Jeg trente i to timer i dag for å prøve å gjøre det godt igjen. Noen tips til hvordan jeg kan reparere skadene???

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Duuuu :)

Det går bra!

Det er MYE verre å spise 3000 kcl HVER dag, det gjør du ikke. Folk som trener hardt og aktivt, mange av de unner seg en spisedag i uka der de kan spise hva de vil, så dette skal du ikke bekymre deg over.

Det du spiste den ene dagen, vil ikke affektere uker, måneder, eller år med trening, og heller ikke når du vanligvis spiser litt lite.

:klem:

• Liker 2
Skrevet

Hehehe, jeg også puttet i meg langt fler kcal i går enn på en helt ordinær tirsdag, det er helt sikkert og visst.

Jeg trente også to timer i dag, og skal ikke legge under en stol at jeg også hadde gårsdagen friskt i minnet.

MEN det er ikke farlig å spise litt mer en dag enn du vanligvis gjør. Gjort er gjort og spist er spist ;) Gå tilbake til det vanlige kostholdet ditt fra i dag, fortsett å tren og se fremover :)

AnonymBruker
Skrevet

Ta det med ro, du må spise mellom 7000 og 9000 kcal mer enn hva du forbrenner før du legger på deg en kilo. Du har spist 1400 mer enn hva du bruker. Det er strengt tatt halvannen times løping så er de vekk, eventuelt har du lagt på deg 150 gram. ;)

Skrevet

Jeg spiser 2500 kcal. hver dag, og ingen skade skjedd.

Ta det helt med ro!

Skrevet

3000 kcal er da ingenting. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Huff, huff, huff!! Jeg spiste over 3000 kcal i går, siden det var 17. Mai. Det ble kaker, pølser, vin, øl, is. Jeg blir kvalm med tanken. Jeg skal vanligvis ligge rundt 1600 kcal og er kjemperedd for å ha ødelagt alt. Jeg trente i to timer i dag for å prøve å gjøre det godt igjen. Noen tips til hvordan jeg kan reparere skadene???

Hvis du trente to timer er det allerede 'reparert'. Men som hun over sier, du har ikke akkurat lagt på deg flere kilo. Uansett så skal du ikke ha dårlig samvittighet for faste høytidsdager som innebærer litt ekstra kos. Det er ikke snakk om at du har skeiet ut, alle spiser godt på 17. mai. Får du dårlig samvittighet på julaften også? Det er bare helt feil, man er nødt til å gi seg selv noen dager man kan spise hva man vil. Hvis du skal holde ut resten av livet med et fornuftig kosthold kan du ikke droppe 17. mai-isen, da ender du opp med å hate deg selv. :)

Skrevet

3000 kcal er da ingenting. :gjeiper:

Jo, DET er det :ler:

En kvinne skal ligge på rundt 2000 kcal pr. dag, litt avhengig av aktivitetsnivå. Enkel matematikk forklarer da at 3000 er i overkant, om man dytter i seg så mye hver dag.

Skrevet

Jo, DET er det :ler:

En kvinne skal ligge på rundt 2000 kcal pr. dag, litt avhengig av aktivitetsnivå. Enkel matematikk forklarer da at 3000 er i overkant, om man dytter i seg så mye hver dag.

Virker det som om dette er tilfelle her?

3000 kcal. er "ingenting" i det lange løp, og det er det man må fokusere på.

Skrevet

Enkel matematikk forklarer da at 3000 er i overkant, om man dytter i seg så mye hver dag.

Hvis det var 17. mai hver dag ville det kanskje være verdt å bekymre seg over, ja.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...