AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 En ting som slår meg når jeg leser tråder her er at alle har A/B karakterer omtrent. Hvordan har det seg? Det gjenspeiler virkeligheten dårlig. Selv har jeg ganske gjennomsnittlige karakterer C, og er ellers fornøyd med det men på internett her føles det veldig dårlig.
chikako Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Har jeg også lurt på Snittet skal ligge på C, det er denne karakteren FLEST skal få. Den er, av en eller annen grunn, ikke regnet som bra nok, derfor roper man vel ikke så høyt om at man får C. Mitt snitt ligger på C.
Tabris Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Jeg vil gjette det er fordi de som ikke har A/B kanskje har større terksel for å poste om det. På samme måte som at tråden om å poste bildet av seg selv som regel viser slanke kvinner, fordi overvektige vil ha større terskel for å poste bilde av seg selv. 14
Jafar Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har ikke tenkt så mye på det men er ikke svaret ganske innlysende? Det er bare de med A-er og B-er stort sett som gidder å nevne det 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Fordi de som har A eller B liker å skryte av det, mens de som har C eller dårligere holder munn? 1
Chelmon Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Jeg fikk nesten bare 3ere da jeg gikk ut fra videregående, mest pga manglende motivasjon og mye fravær. Regner med de fleste, som meg ikke synes dette er noe å skryte av akkurat
Gjest hogwash Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Velkommen til internett! Her har vi alle: -Diverse doktorgrader -All mulig livserfaring -Penis på 30 cm -5 millioner i inntekt -180 i IQ Og det bare fortsetter... 12
Gjest strykebrett Skrevet 19. mai 2011 #9 Skrevet 19. mai 2011 (endret) Det er jo samme tendensen i alle slike tråder. I tråden om hvordan single bor hadde nesten alle selveier treromsleilighet og lignende. I tråden om karakterer har alle A og B. I tråder om vekt er alle normal/undervektig. I tråder om lønn er det i alle fall ingen som tjener under 400 000, og de fleste tjener langt mer. Det er nok bare de som er stolt av de det (ikke noe galt med det altså) har som poster i slike tråder. Etter å ha lest 10 poster med "jobber i offentlig sektor, tjener 700 000" har kanskje ikke folk som tjener 280 000 lyst å skrive det under, så da blir det et veldig lite representativt utvalg som svarer. Endret 19. mai 2011 av strykebrett
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #10 Skrevet 19. mai 2011 Det er nok riktig det som allerede er sagt Det er jo lettere å fortelle om gode karakterer enn dårlige, selv på internett. Jeg har selv gode karakterer (hoho, der fikk jeg nevnt det IGJEN!), og pleier ikke skryte av dem til folk rundt meg, men det er litt godt å dele det anonymt her. Ellers pleier jeg å nevne karakterene mest når det er snakk om å sammenlikne resultater med innsats, og litt i forhold til ambisjoner om videre studier, jobb etc. Men klart lavere terskel for å nevne dem når de er gode enn dårlige. I tillegg tilbringer vel faktisk noen av oss flinke mye tid foran pc-en, og kombinerer skolearbeid med frekventering av karriereforumet
SmallTalk Skrevet 20. mai 2011 #11 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har karakerer som springer fra A til E, og et snitt på rundt C.
Fluffe Skrevet 20. mai 2011 #12 Skrevet 20. mai 2011 Velkommen til internett! Her har vi alle: -Diverse doktorgrader -All mulig livserfaring -Penis på 30 cm -5 millioner i inntekt -180 i IQ Og det bare fortsetter... Du glemte utseende:P 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #13 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har karakerer som springer fra A til E, og et snitt på rundt C. Og virker utrolig oppegående selv om du har E
Gjest Miia Skrevet 21. mai 2011 #14 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har karakerer som springer fra A til E, og et snitt på rundt C. Samme her!
Mynona Skrevet 21. mai 2011 #15 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har karakerer som springer fra A til E, og et snitt på rundt C. Jeg og. Fått A på tidliger utdanning men nå på BI springer det fra B til E. Og håper ikke den eksamen jeg leser til nå setter snittet ned til D.. Men fare for det.
Kanutte Skrevet 21. mai 2011 #16 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har vippet mellom c og b på alle mine eksamner. Helt greit, selv om jeg gjerne skulle hatt b på masteroppgaven.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #17 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har ikke en eneste bokstavkarakter, og likevel har jeg kommet langt her i verden. I min tid var det bare tallkarakterer på skolen...
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #18 Skrevet 21. mai 2011 Jeg og. Fått A på tidliger utdanning men nå på BI springer det fra B til E. Og håper ikke den eksamen jeg leser til nå setter snittet ned til D.. Men fare for det. Jeg har også fått forskjellige karakterer på ulike utdanninger På min forrige utdanning lå jeg mellom B og C, jevnt over (fikk tallkarakterer i starten, også i samme område). På utdanningen jeg holder på med nå får jeg nesten bare toppkarakterer, ingen C hittil. På ex.phil fikk jeg tallkarakter, men tror den må ha tilsvart en E, i beste fall D
sequin Skrevet 21. mai 2011 #19 Skrevet 21. mai 2011 Fordi jeg ikke gjør annet enn å være på nettet og å gjøre lekser.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #20 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har 2 A 3 B 3 C 3 D 0 E eller stryk Er fornøyd med C elle høyere, pga gjør generellt liten innsats D-ene kommer fra 1 vanskelig fag der 50% strøyk, og de to andre fra fag jeg ga f*en i, bare ville bestå. Hadde blitt skuffet over D dersom jeg virkelig hadde jobbet med faget. Vet jeg kunne gjort det bedre, men orker rett og slett ikke bruke "halve livet" på å lese. Får jobb uansett med min utdannelse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå