AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Ein eks-kompis av meg skaffet seg ein rottweiler hann etter å ha hilst på min og min samboers rottweiler - gav den samme navnet som vår hadde også forresten. Han hadde aldri hatt hund før og visste ikkje hva han bega seg ut på. En liten stund etter møtte han ei dame og ho skaffet seg også en rottweiler hanne. Etter ei stund - ingen av hundene var voksne engang - ble begge avlivd. Den eine blei avlivd fordi den holdt fast i jakken til et barn under lek (den beit ikkje ungen, bare holdt fast i jakke ermet) - då var den farlig og de turte ikkje ha den i hus. Den andre ble avlivd i samme slengen fordi den hadde vokterinstinkt. Eg fikk seriøst lyst til å ta den eine og denge den andre med Snakk om å sjekke opp i rasen før man skaffer seg ein hund.. No har de skaffet seg enda ein rottweiler hanne (snakk om å lære fra tidligere erfaringer altså) . Den er stor, fin og snill. Dama er blitt gravid og eg lurer på kor lang tid det går før denne rottweileren er borte vekk også. Grrrrr...
-Karma- Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Ein eks-kompis av meg skaffet seg ein rottweiler hann etter å ha hilst på min og min samboers rottweiler - gav den samme navnet som vår hadde også forresten. Han hadde aldri hatt hund før og visste ikkje hva han bega seg ut på. En liten stund etter møtte han ei dame og ho skaffet seg også en rottweiler hanne. Etter ei stund - ingen av hundene var voksne engang - ble begge avlivd. Den eine blei avlivd fordi den holdt fast i jakken til et barn under lek (den beit ikkje ungen, bare holdt fast i jakke ermet) - då var den farlig og de turte ikkje ha den i hus. Den andre ble avlivd i samme slengen fordi den hadde vokterinstinkt. Eg fikk seriøst lyst til å ta den eine og denge den andre med Snakk om å sjekke opp i rasen før man skaffer seg ein hund.. No har de skaffet seg enda ein rottweiler hanne (snakk om å lære fra tidligere erfaringer altså) . Den er stor, fin og snill. Dama er blitt gravid og eg lurer på kor lang tid det går før denne rottweileren er borte vekk også. Grrrrr... Uff, det er så trist når folk skaffer seg dyr fordi "de er jo så søte" og lignende uten å virkelig tenke over ansvaret som følger med...
Sofiemor Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Jeg klarer nesten ikke å lese om slike ting, for jeg blir så sinnsykt forb... av å høre om slike idiotfolk!! 3
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Ein eks-kompis av meg skaffet seg ein rottweiler hann etter å ha hilst på min og min samboers rottweiler - gav den samme navnet som vår hadde også forresten. Han hadde aldri hatt hund før og visste ikkje hva han bega seg ut på. En liten stund etter møtte han ei dame og ho skaffet seg også en rottweiler hanne. Etter ei stund - ingen av hundene var voksne engang - ble begge avlivd. Den eine blei avlivd fordi den holdt fast i jakken til et barn under lek (den beit ikkje ungen, bare holdt fast i jakke ermet) - då var den farlig og de turte ikkje ha den i hus. Den andre ble avlivd i samme slengen fordi den hadde vokterinstinkt. Eg fikk seriøst lyst til å ta den eine og denge den andre med Snakk om å sjekke opp i rasen før man skaffer seg ein hund.. No har de skaffet seg enda ein rottweiler hanne (snakk om å lære fra tidligere erfaringer altså) . Den er stor, fin og snill. Dama er blitt gravid og eg lurer på kor lang tid det går før denne rottweileren er borte vekk også. Grrrrr... Herregud. Enkelte skulle bare ikke fått lov til å ha dyr. Av og til tenker jeg at folk burde vurderes hvorvidt de var egnet som hundeeiere før de i det hele tatt fikk lov å skaffe hund, omtrent som ved adopsjon.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Driter de penger? De bor i kjelleren til foreldrene hans, gratis. Begge har jobber og fin bil. Han vant nylig noen millioner i lotto også. Så ja, de gjør det.
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 Huff og huff,veldig godt eksempel på folk som aldri skulle hatt dyr 2
Gjest Enny Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 Enig med dere andre her. Men en annen ting, hvorfor er ikke oppdrettere mer selektive på hvem de selger til?!? *Ønskedrøm* 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #9 Skrevet 18. mai 2011 Enig med dere andre her. Men en annen ting, hvorfor er ikke oppdrettere mer selektive på hvem de selger til?!? *Ønskedrøm* Tror ikkje de har fått noen av hundene fra skikkelig oppdretter, men heller slike som parrer bikkja si for første eller andre gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå