AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har begynt å erstatte kokosmelk med vanlig melk, fordi jeg har begynt på lavkarbo.. Er ikke noe jeg bruker veldig ofte, men en gang i blant i små mengder. Er det sunt? I min er det 17 g fett, og 1 g karbohydrater. Samtidig lurer jeg på om dere liker kokosmelk, og bruker det mye? Evt. i hva?
-Fisken- Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Jeg synes koksmelk er veldig godt, og bruker det i thai- og indiskcurry blant annet. Det er ikke veldig sunt, mesteparten av det høye fettinnholdet består av mettet fett. 2
Mubba Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Kokosmelk er veldig sunn. Den inneholder stort sett mettet fett, og er en mellomlang fettsyre, MCT, -som har vist seg å være veldig bra for helsen! Jeg synes ikke kokosmelk er godt alene, men i smoothies er den SUPERGOD! Ellers bruker jeg mye kokosmelk i supper og varme retter hvor det ellers skulle vært brukt melk 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Kokosmelk er sunnere enn vanlig melk på lavkarbo, så du bør absolutt bytte tilbake! Jeg bruker kokosmelk til å lage kakao av (smaker litt kokos, men pyttsann), i gryter og woker med indisk/thailandsk tilsnitt. Nam nam!
Gjest Krydderpiken Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 Lagde en kokossjokoladedrikk i går med kokosmelk. veldig god. Brujer det ellers mye i supper osv. For å se litt kjernesunne oppskrifter: http://benedicte-sofie.blogspot.com/
Honesty Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Det er dumt at du føler at bloggen din blir så lite besøkt at du må linke på denne måten. Kanskje du burde forsøke andre markedsføringstiltak i stedet? 13
Gjest Herr Drue Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Det er dumt at du føler at bloggen din blir så lite besøkt at du må linke på denne måten. Kanskje du burde forsøke andre markedsføringstiltak i stedet? Chill'n du a! Hvorfor skal man på død og liv hakke på folk på den måten? Hun har jo tross alt delt en oppskrift hun mener er verdt å skrive om. 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Chill'n du a! Hvorfor skal man på død og liv hakke på folk på den måten? Hun har jo tross alt delt en oppskrift hun mener er verdt å skrive om. Ingen har spurt om oppskrifter i denne tråden, og dessuten er den gammel. Hun har kun dratt tråden opp igjen for å få klikk på bloggen. 4
Gjest Herr Drue Skrevet 23. januar 2012 #9 Skrevet 23. januar 2012 Ah, så ikke at tråden var gammel. My bad. Når det er sagt, så spurte jo trådstarter hva man kan bruke kokosmelk i.
Gjest Krydderpiken Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 (endret) Ingen har spurt om oppskrifter i denne tråden, og dessuten er den gammel. Hun har kun dratt tråden opp igjen for å få klikk på bloggen. beklager at dere måtte ergre dere så mye over dette. Er relativt ny i bloggverden og ny i kvinneguiden. Så dessverre ikke at det var en gammel tråd. Så bare at det stod om kokosmelk og tenkte på gårsdagens smoothie, og at den burde flere vite om. For den var god. Og da er det enklere å lenke istedet for å forklare. syns forresten ikke bloggen er for lite besøkt, og syns dessuten dette var et veldig godt markedsføringstiltak. har ingen ambisjoner om å gå større til verks enn som så. Og Herr drue: god karma til deg som backer opp en fersking i forumet hos kvinneguiden. folk gjør ikke alltid verden til et enklere sted. Endret 27. januar 2012 av Krydderpiken
Iselinn83 Skrevet 27. januar 2012 #11 Skrevet 27. januar 2012 Takk for linken, Krydderpiken! Folk velger selv om de trykker videre, så ikke bry deg om slike surpomper. Snakk om jantelov altså ^^ 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #12 Skrevet 27. januar 2012 Chill'n du a! Hvorfor skal man på død og liv hakke på folk på den måten? Hun har jo tross alt delt en oppskrift hun mener er verdt å skrive om. Om du går inn på profilen hennes og ser på "mitt innhold" så linker hun til bloggen sin på alle trådene hun har vært innom, unntatt en. Er litt pussig, da. 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #13 Skrevet 27. januar 2012 Om du går inn på profilen hennes og ser på "mitt innhold" så linker hun til bloggen sin på alle trådene hun har vært innom, unntatt en. Er litt pussig, da. det er da ikke så pussig. folk går inn og kommentemer på temaer de interesserer seg for og har noe å si på. noe av vitsen med å blogge er jo å uttrykke seg og vise verden disse uttrykkene. som dere ser gjorde mjuuugly.com det over og, tidligere i linken.da er det naturlig å linke etter en kommentar spørr du meg. og ikke gjemme seg bak anonym, slik so jeg gjør nå.
Mubba Skrevet 27. januar 2012 #14 Skrevet 27. januar 2012 det er da ikke så pussig. folk går inn og kommentemer på temaer de interesserer seg for og har noe å si på. noe av vitsen med å blogge er jo å uttrykke seg og vise verden disse uttrykkene. som dere ser gjorde mjuuugly.com det over og, tidligere i linken.da er det naturlig å linke etter en kommentar spørr du meg. og ikke gjemme seg bak anonym, slik so jeg gjør nå. Rettelse: Jeg svarte på spørsmålet til TS, jeg la ikke ut link til et spesifikt innlegg med kokosmelk i. Bloggen min er i signaturen min.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #15 Skrevet 27. januar 2012 det er da ikke så pussig. folk går inn og kommentemer på temaer de interesserer seg for og har noe å si på. noe av vitsen med å blogge er jo å uttrykke seg og vise verden disse uttrykkene. som dere ser gjorde mjuuugly.com det over og, tidligere i linken.da er det naturlig å linke etter en kommentar spørr du meg. og ikke gjemme seg bak anonym, slik so jeg gjør nå. Det er én ting å kommentere og linke på tråder som kommer opp, noe helt annet er det å spesifikt døke fram gamle tråder som for lengst er glemt og begravet for så å linke i disse. Når det i tillegg er det eneste en bruker gjør, så blir det spam av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå