AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Hei! Jeg skal besøke kjæresten min i helgen og har veldig lyst til å ha med noe som vi kan spise sammen Greia er bare det at jeg ofte har bakt kaker, muffins og kjeks til han tidligere - og vil derfor ha med noe som er litt mer.."spesielt" om dere skjønner? Noen som har noen gode forslag? Håper ikke dette ble for matrelatert til å ha inne på denne delen av forumet, i så fall er det bare å flytte posten min altså. Jente 20
Gjest HLHD Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 (endret) Pavlova :-D Bakte den igår - stor stas! Ser fancy ut :-) Edit: og er selvfølgelig sinnsykt god! :-D Endret 18. mai 2011 av HLHD
camze Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Hva er pavlova? :D Synes du skal bake oreokake NAAAAAM!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Dette er pavlova: http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/pavlova/
spinnwild Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Jordbær med sjokoladetrekk. (Mini)Pai. Smaks- og kjøttfyldige pølser (f.eks. chorizo) med paideig rullet rundt og litt ost på topp. 250grader til deigen er gyllen. Namm :D
Gjest HLHD Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 (endret) jeg brukte denne oppskriften :-) http://www.klikk.no/mat/spise/article460458.ece Endret 18. mai 2011 av HLHD
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 Han bor 2-timers kjøretur unna, holder den pavlovaen seg godt? Den ser iallefall skikkelig god ut! Men den serkanskje litt for avansert ut for meg, noen andre som har noen superenkel tips? jeg er ikke så veldig flink på kjøkkenet, hehe - ts
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Pavlova er forholdsvis en enkel kake å lage :-) Jeg er heller ikke av den flinke typen på kjøkkne, men er veldig bortskjemt på hvilken mat jeg får servert (mor er kokk). Hvis du ikke vil lage så veldig avanser, så annbefaler jeg blåbærpaien til toro, sånn pakke du bare tilsetter olje og vann? Er kjempe god til å være ferdigpakke og super enkel å lage! Tror det blir pai i helgen.. hehe :-9
Gjest Chanè Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Pavlova er kjempelett, (du kan steke bunnen mange dager i forveien)og så pisker du krem og har på bær rett før servering, tar deg ti minutter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå