AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Da ligger det ann til at min prosjektstillig vil bli omgjort til en fast stilling fra høsten av. Og med mindre det kommer eksterne søkere som er bedre kvalifisert enn meg, så blir den min:-) Men- dette har frem til nå kun vært et engasjement via byrå. Jeg har en timelønn på 185.-, og vet at bedriften betaler 260.-timen til byrået. I tillegg har vi vært både to og tre i teamet. Ene har sluttet underveis- mens den andre ikke får forlenget kontrakten etter denne mnd. Min kontrakt er forlenget til godt over sommeren. Men jeg tenker: hvor dristig skal jeg evt være ved lønnsforhandlinger? Jeg vet jo hva bedriften har vært villig til å betale for å ha meg der sålang... Noen som har innspill? (Ved fastansettelse vil jeg også få endel andre "goder" som bla fri telefon,avis, hjemmebredbånd, treningsbidrag, etterutdannelse (innen faget selvfølgelig) etc etc).
Glitnir Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 (endret) Er du sikker på at timelønnen arbeidsgiver betaler til byrået er riktig? Utenom din lønn skal det jo betales arbeidsgiveravgift, feriepenger, sykepenger etc. i tillegg til avanse til byrået. Da går rett og slett ikke regnestykket ditt opp. Uansett kan du ikke forvente å få tilsvarende som de betaler for deg - som arbeidsgiver har de også all risiko, som de slipper når de bruker byrå. Som mål på hva du bør kreve bør du heller se på lønnsnivået for tilsvarende ansatte i firmaet eller bransjen generelt. Endret 18. mai 2011 av Glitnir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå