AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Hei! Jeg sitter her og lurer på hva i all verden jeg skal gjør videre, jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre neste år ang. studier og lånekassen. Håper noen her inne har peiling, har sjekket litt på nett men finner ikke noe... Saken er den at jeg har fag for rundt 30 studiepoeng hvor jeg har strøket på på tidligere studier. Mest på grunn av latskap og feilt valg av studie. Jeg begynte i hvertfall på et nytt forholdsvis hardt studie til høsten som jeg virkelig liker. Problemene begynte da det ble problemer mellom meg og eksen i begynnelsen av semesteret. Jeg datt i hvertfall HELT utpå og endte opp med å stryke på alle eksamner det semesret. jeg begynte dette semesteret bra og fikk sjans til å hente meg inn igjen litt. Så skjedde noe annet uventet som gjorde at jeg datt av igjen. Det ser altså ut som at jeg kommer til å klare max ett fag dette semesteret. Det sier jo seg selv at jeg ikke kan fortsette på 2 året når jeg ikke har stått i noe omtrent. Ikke får jeg støtte fra lånekassen heller fordi jeg har strøket så mye før. Hva bør jeg gjøre og hvilke muligheter har jeg? Først tenkte jeg å prøve å ta året omigjen, jeg har jo alle obligatoriske innleveringer og øvinger godkjent. Så burde nok klare det. Men da får jeg et helt år uten stipend og lån. Noe som fører til at jeg må jobbe MYE for å klare meg, det vil jo gå utover studiene mine. Eller går det ann å ta seg et år permisjon og bare ta eksamner mens jeg jobber? Da klarer jeg meg i hvertfall økonomisk. Jeg vil virkelig klare å gjøre ferdig dette studiet! når jeg får det til og er i siget er det utrolig kjekt =) men ganske vanskelig Setter stor pris på det dere har å komme med, men vær så snill, vil ikke høre om hvor dum jeg har vært, det vet jeg allerede...
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Reglene er vel forskjellige fra skole til skole og fra fag til fag tror jeg, men så lenge du har alle innleveringene godkjent innbiller jeg meg at du kan lese hjemme og kun møte opp til eksamen når den tid kommer. Det gikk bra for meg i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Kunne jeg da tatt meg ett "friår" og bare tatt eksamen og begynt på 2 året etterpå?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Jeg vet ikke, men jeg tror det skal kunne gå. Selv strøk jeg i et fag da jeg tok bachelorgraden min. Jeg hadde da alle innleveringer o.l. godkjent og trengte da bare møte opp på selve eksamensdagen. Men du bør snakke med skolen for å få et sikkert svar.
The Kitten Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Hør med studieveileder på skolen din. Da får du et skikkelig svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå