Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fra naturens side typisk norsk hårfarge. Mørk askeblond med litt lysere foran øverst ved pannen og ganske mørk helt bak. Jeg har bleket og farget det siden jeg var 17 men nå skulle jeg ta en pause for å se om ikke den naturlige fargen er penest likevel (som min mor pleier å si og som kjæresten har mast meg om). Nå har min naturlige farge vokst ut og jeg er ikke særlig fornøyd...men jeg vil ikke gjøre noe drastisk, ettersom jeg sparer håret og skal stå brud i juli. Så da tenkte jeg noen lyse striper kunne gjort seg for å live opp håret. Men jeg vil ikke ha typisk stripet hår som ser kunstig bleket ut, men så naturlig resultat som mulig. litt lysere men ikke sebrastriper, liksom. Hvordan sier jeg det til frisøren? Har ikke en fast frisør så jeg aner ikke hvem som er flinke.

Mine spørsmål til dere frisører og andre snille kg'ere er:

1. Hvordan kan jeg forklare best mulig hva jeg vil ha og være sikker på at jeg får det resultatet jeg vil ha? Virker det teit å ta med bilder av hår jeg synes er fint stripet?

2. Er det noen fra Bærum her som vet om en god frisør i Sandvika eller på Bekkestua?

Hadde blitt glad for forslag.

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme hårfarge som deg, og lot det også vokse ut etter påtrykk fra mor og kjæreste...

Det ble forferdelig trist!

Til frisøren min sier jeg at jeg vil ha tynne lyse striper, så håret ser naturlig blondt/solbleket ut. Eller- det var det jeg sa første gang; nå vet hun hva jeg vil ha..

Tror mange frisører syns det er bra hvis kundene har med seg bilde som viser hvordan de vil ha håret.

Jeg kjenner idesverre ngen frisører i ditt område.

Skrevet

He he, bra jeg ikke er alene om å føle meg som en grå mus med denne hårfargen! En frisør kalte det engang for en "ikke-farge", ble ikke mye fornøyd da...men det er litt sant.

Takk for tipset, skal si det du sa til frisøren din. Stripet du over hele? Med folie eller hette?

Hilsen

Skrevet

Forklar det slik du har forklart det her... Det er bare for frisøren å velge en farge som passer... Evt. lysfarge håret..

Jeg har tatt både foliestriper (brede og tynne) og hettestriper. Hettestriper ser mest naturlig ut. De blander seg jevnere med resten av håret. (Men etterveksten vil synes...)

Det er bra å ha med bilde. Da får frisøren bedre inntrykk av fargen du ønsker deg også.

Adam & Eva på Storsenteret er flinke (men dyre..), ellers var jeg en gang på en salong på Bekkestua. Jeg synes hun eldste "sjefen" der var flink. Var litt skeptisk først fordi det ikke var en typisk "hipp" salong som jeg ellers har vært på i byen. Jeg husker ikke hva den heter. Ligger ved siden av en bokhandel, optikerbutikk overfor McDonalds. Litt frisør som mamma kunne gått til, men jeg var fornøyd den gangen jeg klippet meg der...

Skrevet

Tok lyse striper i håret mitt i sommer, og det ser ikke stripete ut i det hele tatt. Bare ble litt mer liv over det! Hun stripet veldig mye; hadde hun bare stripet litt, hadde det sett mer stripete ut! Hadde faktisk håpet å få litt mer stripe-effekt jeg da......Istedet ser d mer ut som hele håret er et par nyanser lysere....og det var lissom ikke meningen fra min side!

Skrevet

Jeg vet hvilken salong du mener, Ms Florida - jeg var der for to måneder siden og fikk en såkalt minikolorasjon (dvs. farge som går ut etter hvert) og klippet meg. Var ikke helt fornøyd - det var en dame med langt, lyst hår som klippet meg. Jeg måtte tilbake dagen etter fordi det var klippet skjevt. Dessuten kledde jeg ikke fargen jeg fikk - lysbrun med rødskjær.

Jeg vil egentlig ikke at håret skal se stripete ut, men bare solbleket. Vi får se hvordan det går - bestiller time i morge den dag!

Skrevet

Synes du forklarte det bra i innlegget ditt jeg!

Det er bare lurt å ta med seg et bilde av hvordan du vil ha det, ikke teit i det hele tatt.

Har tenkt å gjøre det neste gang jeg skal til frisøren, for jeg har funnet en lekker frisyre i et blad! :briller:

Lykke til! :D

Skrevet

Nå har jeg fått stripet håret, og det ser veldig naturlig ut - bare en tone lysere totalt, med litt mer liv i! Og det beste er at jeg fikk gjort det gratis - fant nemlig en pakke med hjemmestriper hjemme som bare var tatt litt av, så mamma hjalp meg og resultatet ble vel så bra som hos frisøren! Mamma er flink, hun!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...