Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet (endret)

Hei!

Har søkt om studentbolig hos SiO og fikk dette til svar:

My tenancy contracts

Søknadsdato

11.05.2011

Kontrakts periode

01.05.2011 - 31.07.2011

Status

Søknaden har fått tidelt bolig

Leieperioden er fra 01.07 til 31.07. Altså bare 1 mnd.

Så står det vedlegg i mailen:

Dersom du har fått en leiekontrakt med utløp 31.7.2011, vil du få tilbud om å søke om kontrakt for neste studieår senere i dette semesteret. Forutsetningen er at du oppfyller kravene for å bo i SiO's boliger. Se sio.no/bolig Regler og betingelser.

Noen som er inne på dette?

Hva vil det si egentlig?

Og hva om jeg ikke kommer inn? Må jeg betale leie likevel og er jeg garantert å få leie videre liksom? Det gjelder jo bare for juli måned dette tydeligvis..

Endret av SmurfeLurfen
AnonymBruker
Skrevet

De skal vel fornye alle kontraktene 01.08, regner jeg med. Det har jo ingenting å si for din situasjon, du må uansett komme inn på skolen for å få bolig. Og ja, hvis du okkuperer en bolig en måned så må du betale for den måneden, husleie begynner jo å gå to uker før man får svar fra Samordna opptak.

Hvis du kommer inn så er du garantert forlenget kontrakt.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Takk for svar.

Litt vanskelig å velge da!

Flytter jo ikke inn før i august, og litt dumt å begynne å leie i juli allerede.

Og det er kanskje en sjanse å ta å si at jeg ikke vil ha den jeg har fått tilbud om. Heller endre dato til 1. august og se om jeg får tilbud om hybel da liksom.

Men hvis jeg takker ja til den jeg har fått tilbud om, vil jeg da altså få leie videre, automatisk? de kan ikke plutselig nekte meg å leie den eller 31. juli da?

Gjest Pantherinae
Skrevet

Dette betyr bare at du må vise til skoleinntak for å kunne bo videre, de har visst strammet inn reglene en del. Om du takker nei nå, tror jeg du havner bakerst på ventelisten igjen, og 1 aug kan det være vanskelig å få noe igjennom SiO. Så om du har muligheten til det, betal heller for den ekstra måneden, da er du ihvertfall sikret hvis du kommer inn. Er mange som gjør det på den måten!

Hvis du takker ja, blir leieforholdet fornyet så lenge du ikke har satt opp, og fortsatt har rett til å bo i studentbolig. Tidligere ble det sendt fornyelseskontrakt i posten, fra i vår av skal det visstnok komme via mail slik at man foretar fornyelse via nett.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet (endret)

Takk for svar dere :)

Har et til spørsmål:

1. Har fått tilbud om denne boligen på Bjølsen:

https://www.sio.no/wps/portal/!ut/p/c5/fY_LDoIwEEW_hS-YW6iPbYkIjQEkGqRsCAtCmkhrjMHft2qMGh93lidnZi7V5Ma0o-7bk7am3VNF9bRBjlUoJhmLkCZ-GQSS4R7H1Rv3GXLOYzz4f3t3vffpF_Lpf-Ov-2_8RwQoS-zQ0cZYUlTPGsxLiJAJxEUKyDhfsgUP3T-cqlF3ZyqNPQ6u95ZURIehgl73SgrPuwD8mSil/dl3/d3/L0lDU0dLYVlvS1VRIS9JSFNBQ0l3a0FrUXFKQUpBSm9vRzRlR2NRQ1RnLzRDMWI4VUFwTWtFb2hBISEvN18wOFYwQUIxQTBHUU0wMElHT0YxRDRCMTAwNC8lMHZpZXclMGFwYXJ0bWVudFR5cGVEZXRhaWwvYXBhcnRtZW50VHlwZUlkLzQwMQ!!/#7_08V0AB1A0GQM00IGOF1D4B1004

Men det er over 2 km til skolen.

Se kart: http://kart.finn.no/?lng=10.74901&lat=59.93751&tab=routeplanner&zoom=15&mapType=finnvector&markers=10.76095,59.94319,r,MOLDEGATA+23&activetab=routeplanner&waypoints=from%3AMOLDEGATA+23%40263258,6652670+to%3AVeterin%C3%A6rh%C3%B8gskole%40261927,6651506

2. På andre valget har jeg bolig på Ullevål studentby:

https://www.sio.no/wps/portal/!ut/p/c5/fY_LDoIwEEW_xS-YW6iPbYlaGgNINEjZEBaENJHWGIO_b9UYNT7uLE_OzFyqyI9tBtM1J-Nss6eSqkmNDKtIjFO2QBIHRRgqhns81288YMg4l3jw__bueu_Tz9XT_8Zf99_4jwhQGru-pY11pKma1pgVEBETkHkCKJkt2ZxH_h9O5WDaMxXWHXvfe0ta0qEvYdadVmI0ugBRXUZE/dl3/d3/L0lDU0dabUthWW9LVVFBISEvb0lvZ0FFSVlJZ0JFSUlSQUNJeFFpQUVSaGhFQUloSEJFUUFpQWNsQVFKSzByUnNJQVJDZy80QzFiOFVBcE1rRW9oQSEhLzdfMDhWMEFCMUEwR1FNMDBJR09GMUQ0QjEwMDQvJTB2aWV3JTBhcGFydG1lbnRUeXBlRGV0YWlsL2FwYXJ0bWVudFR5cGVJZC80NjQ!/#7_08V0AB1A0GQM00IGOF1D4B1004

Se kart: http://kart.finn.no/?lng=10.75428&lat=59.93567&tab=routeplanner&zoom=15&mapType=finnvector&markers=10.73530,59.93941,r,NEDRE+ULLEV%C3%85L+9&activetab=routeplanner&waypoints=from%3ANEDRE+ULLEV%C3%85L+9%40261800,6652341+to%3AVeterin%C3%A6rh%C3%B8gskole%40261927,6651506

Her er det bare 1.5 km til skolen.

Hørt mest skryt om Bjølsen, men ut i fra bildene på Ullevål så ser det ut som en fin park på utsiden og det virker litt mindre der. Og litt nærmere skolen og sentrum.

Hva tror dere om den på Ullevål?

Vil gjerne bo sånn at jeg kan gå til skolen. Eventuelt sykle :)

Edit: Linker

Endret av SmurfeLurfen
Skrevet

Har et til spørsmål:

https://www.sio.no/wps/myportal/!ut/p/c5/fY_LDoIwEEW_xS-YW6iPbYlaGgNINEjZEBaENJHWGIO_b9UYNT7uLE_OzFyqyI9tBtM1J-Nss6eSqkmNDKtIjFO2QBIHRRgqhns81288YMg4l3jw__bueu_Tz9XT_8Zf99_4jwhQGru-pY11pKma1pgVEBETkHkCKJkt2ZxH_h9O5WDaMxXWHXvfe0ta0qEvYdadVmI0ugBRXUZE/dl3/d3/L0lDU0dabUthWW9LVVFBISEvb0lvZ0FFSVlJZ0JFUUlSQUNJQlFpQUVRaGhFQUloSEJFUUFpQWNsQVFKSzByUnNJQVJDZy80QzFiOFVBcE1rRW9oQSEhLzdfMDhWMEFCMUEwR1FNMDBJR09GMUQ0QjEwMDQvJTB2aWV3JTBhcGFydG1lbnRUeXBlRGV0YWlsL2FwYXJ0bWVudFR5cGVJZC80MDE!/#7_08V0AB1A0GQM00IGOF1D4B1004

Se kart: http://kart.finn.no/?lng=10.74901&lat=59.93751&tab=routeplanner&zoom=15&mapType=finnvector&markers=10.76095,59.94319,r,MOLDEGATA+23&activetab=routeplanner&waypoints=from%3AMOLDEGATA+23%40263258,6652670+to%3AVeterin%C3%A6rh%C3%B8gskole%40261927,6651506

https://www.sio.no/wps/myportal/!ut/p/c5/fY_LDoIwEEW_hS-YW6iPbYkIjQEkGqRsCAtCmkhrjMHft2qMGh93lidnZi7V5Ma0o-7bk7am3VNF9bRBjlUoJhmLkCZ-GQSS4R7H1Rv3GXLOYzz4f3t3vffpF_Lpf-Ov-2_8RwQoS-zQ0cZYUlTPGsxLiJAJxEUKyDhfsgUP3T-cqlF3ZyqNPQ6u95ZURIehgl73SgrPuwD8mSil/dl3/d3/L0lDU0dabUthWW9LVVFBISEvb0lvZ0FFSVlJZ0JFUUlSQUNJQlFpQUVRaGhFQUloSEJFUUFpQWNsQVFKSzByUnNJQVJDZy80QzFiOFVBcE1rRW9oQSEhLzdfMDhWMEFCMUEwR1FNMDBJR09GMUQ0QjEwMDQvJTB2aWV3JTBhcGFydG1lbnRUeXBlRGV0YWlsL2FwYXJ0bWVudFR5cGVJZC80NjQ!/#7_08V0AB1A0GQM00IGOF1D4B1004

Se kart: http://kart.finn.no/?lng=10.75428&lat=59.93567&tab=routeplanner&zoom=15&mapType=finnvector&markers=10.73530,59.93941,r,NEDRE+ULLEV%C3%85L+9&activetab=routeplanner&waypoints=from%3ANEDRE+ULLEV%C3%85L+9%40261800,6652341+to%3AVeterin%C3%A6rh%C3%B8gskole%40261927,6651506

Hørt mest skryt om Bjølsen, men ut i fra bildene på Ullevål så ser det ut som en fin park på utsiden og det virker litt mindre der. Og litt nærmere skolen og sentrum.

Vi snakker 500 m forskjell i avstand? Da syns jeg virkelig ikke du skal bestemme deg basert på hvilken leilighet som har kortest avstand til skolen, altså. Forskjellen er jo minimal.

Får ikke sett bildene så da er det vanskelig å si noe mer :)

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Vi snakker 500 m forskjell i avstand? Da syns jeg virkelig ikke du skal bestemme deg basert på hvilken leilighet som har kortest avstand til skolen, altså. Forskjellen er jo minimal.

Får ikke sett bildene så da er det vanskelig å si noe mer :)

Ja, det er kanskje ikke så mye med 500 m :P

Se om linkene virker nå.

Og har jo allerede fått tilbud om den på Bjølsen så :)

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Blir jo kjent etterhvert, men bussrute 37 går visst fra Bjølsen og til st.haugen, og det blir jo litt i nærheten av skolen, så skal nok gå bra :)

Fant en tidligere tråd om hybel i Oslo som jeg startet. Hadde fått flere svar som jeg ikke hadde sett, og det var mye positivt om Bjølsen.

Så da tror jeg at jeg satser på det.

Takk for hjelp :)

Gjest Pantherinae
Skrevet

Både Bjølsen og Ullevål er kjempefine områder! Har alt man trenger i nærheten, og sentrum er en kort busstur/t-banetur unna. 37 bussen stopper rett utenfor studentbyen, og stopper like ved skolen din. Går som regel hvert 7-8 minutt, og hele døgnet. Ikke noe problem å sykle den avstanden heller. Så jeg hadde slått til hvis jeg var deg! :)

Om du ombestemmer deg senere, og heller vil flytte til Ullevål, er ikke det noe problem. Som beboer i SiO havner man foran alle andre (som ikke er beboere) på alle lister, og det er ganske greit å søke om intern overflytting.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Både Bjølsen og Ullevål er kjempefine områder! Har alt man trenger i nærheten, og sentrum er en kort busstur/t-banetur unna. 37 bussen stopper rett utenfor studentbyen, og stopper like ved skolen din. Går som regel hvert 7-8 minutt, og hele døgnet. Ikke noe problem å sykle den avstanden heller. Så jeg hadde slått til hvis jeg var deg! :)

Om du ombestemmer deg senere, og heller vil flytte til Ullevål, er ikke det noe problem. Som beboer i SiO havner man foran alle andre (som ikke er beboere) på alle lister, og det er ganske greit å søke om intern overflytting.

Bra å høre ;)

Da slår jeg til!

Buss hvert 7-8 min! Wow, luksus!

Her i bygda går den til nærmeste by to ganger om dagen... :P

Gjest Pantherinae
Skrevet

Bra å høre ;)

Da slår jeg til!

Buss hvert 7-8 min! Wow, luksus!

Her i bygda går den til nærmeste by to ganger om dagen... :P

Hehe, ja det er deilig. I tillegg går 54 bussen forbi nesten like ofte, og det tar under 10 min å gå til Nydalen, der går det bane til byen hvert 5. til 10. minutt sånn ca. Og så er det veldig deilig at 37 bussen går hele døgnet, og man kan bruke månedskortet midt på natten. Den går ikke like ofte akkurat, men planlegger man litt slipper man å bruke mye penger på taxi, det er fint som student. :)

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Hehe, ja det er deilig. I tillegg går 54 bussen forbi nesten like ofte, og det tar under 10 min å gå til Nydalen, der går det bane til byen hvert 5. til 10. minutt sånn ca. Og så er det veldig deilig at 37 bussen går hele døgnet, og man kan bruke månedskortet midt på natten. Den går ikke like ofte akkurat, men planlegger man litt slipper man å bruke mye penger på taxi, det er fint som student. :)

Jeg blir imponert!

Får bare håpe jeg kommer inn da :)

Og ikke får kalde føtter med tanke på å flytte til storbyen ;)

Gjest Pantherinae
Skrevet

Jeg blir imponert!

Får bare håpe jeg kommer inn da :)

Og ikke får kalde føtter med tanke på å flytte til storbyen ;)

Regner med at du har sjekket fjorårets snitt og sammenlignet med ditt eget? Hvis du ligger greit an der, går det nok bra.

Er ikke så skummelt her altså, Bjølsen er et veldig fint og relativt trygt område. Bor veldig mye barnefamilier og nyetablerte par i området rundt her, når man går langsmed akerselva i dette området av byen møter man hovedsaklig på joggere og mødre med barnevogn. I en skolesituasjon så er det også veldig enkelt å bli kjent med folk, siden det er mange som kommer fra forskjellige steder, og mange som ikke kjenner noen fra før av. :)

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Regner med at du har sjekket fjorårets snitt og sammenlignet med ditt eget? Hvis du ligger greit an der, går det nok bra.

Er ikke så skummelt her altså, Bjølsen er et veldig fint og relativt trygt område. Bor veldig mye barnefamilier og nyetablerte par i området rundt her, når man går langsmed akerselva i dette området av byen møter man hovedsaklig på joggere og mødre med barnevogn. I en skolesituasjon så er det også veldig enkelt å bli kjent med folk, siden det er mange som kommer fra forskjellige steder, og mange som ikke kjenner noen fra før av. :)

Høres bra ut ;)

Har sjekket med fjorårets snitt og hadde jeg søkt i fjor hadde jeg kommet inn. Men kan jo forandre seg litt og det er hard kamp om plassen. Men jeg får se hvordan det går ;)

Gjest Pantherinae
Skrevet

Høres bra ut ;)

Har sjekket med fjorårets snitt og hadde jeg søkt i fjor hadde jeg kommet inn. Men kan jo forandre seg litt og det er hard kamp om plassen. Men jeg får se hvordan det går ;)

Lykke til ihvertfall! :)

Annonse
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Lykke til ihvertfall! :)

Tusen takk :D

Gjest Joakim
Skrevet (endret)

Har et til spørsmål:

https://www.sio.no/wps/portal/!ut/p/c5/fY_LDoIwEEW_hS-YW6iPbYkIjQEkGqRsCAtCmkhrjMHft2qMGh93lidnZi7V5Ma0o-7bk7am3VNF9bRBjlUoJhmLkCZ-GQSS4R7H1Rv3GXLOYzz4f3t3vffpF_Lpf-Ov-2_8RwQoS-zQ0cZYUlTPGsxLiJAJxEUKyDhfsgUP3T-cqlF3ZyqNPQ6u95ZURIehgl73SgrPuwD8mSil/dl3/d3/L0lDU0dLYVlvS1VRIS9JSFNBQ0l3a0FrUXFKQUpBSm9vRzRlR2NRQ1RnLzRDMWI4VUFwTWtFb2hBISEvN18wOFYwQUIxQTBHUU0wMElHT0YxRDRCMTAwNC8lMHZpZXclMGFwYXJ0bWVudFR5cGVEZXRhaWwvYXBhcnRtZW50VHlwZUlkLzQwMQ!!/#7_08V0AB1A0GQM00IGOF1D4B1004

https://www.sio.no/wps/portal/!ut/p/c5/fY_LDoIwEEW_xS-YW6iPbYlaGgNINEjZEBaENJHWGIO_b9UYNT7uLE_OzFyqyI9tBtM1J-Nss6eSqkmNDKtIjFO2QBIHRRgqhns81288YMg4l3jw__bueu_Tz9XT_8Zf99_4jwhQGru-pY11pKma1pgVEBETkHkCKJkt2ZxH_h9O5WDaMxXWHXvfe0ta0qEvYdadVmI0ugBRXUZE/dl3/d3/L0lDU0dabUthWW9LVVFBISEvb0lvZ0FFSVlJZ0JFSUlSQUNJeFFpQUVSaGhFQUloSEJFUUFpQWNsQVFKSzByUnNJQVJDZy80QzFiOFVBcE1rRW9oQSEhLzdfMDhWMEFCMUEwR1FNMDBJR09GMUQ0QjEwMDQvJTB2aWV3JTBhcGFydG1lbnRUeXBlRGV0YWlsL2FwYXJ0bWVudFR5cGVJZC80NjQ!/#7_08V0AB1A0GQM00IGOF1D4B1004

Edit: Linker

Du kan fint gå til skolen din fra bjølsen. Det tar deg maks 15 minutter. Du sparer MYE i kollektivutgifter. Du kan sykle tåsenveien forbi ullevål sykehus, krysse ring2 og være der på 5 minutter.

Bjølsen er et fint og rolig område. Man har en park, voldsløkka like ved hvis du vil jogge rundt i ring. Bodd her i 6år uten noe problemer. Det er ikke så mange gode mattilbud på selve bjølsen, men masse en liten spasertur ned til sagene eller opp til nydalen. Det er også et stort shoppingssenter på nydalen og tbane ned til sentrum (evt 37-bussen).

Endret av Joakim
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Du kan fint gå til skolen din fra bjølsen. Det tar deg maks 15 minutter. Du sparer MYE i kollektivutgifter. Du kan sykle tåsenveien forbi ullevål sykehus, krysse ring2 og være der på 5 minutter.

Bjølsen er et fint og rolig område. Man har en park, voldsløkka like ved hvis du vil jogge rundt i ring. Bodd her i 6år uten noe problemer. Det er ikke så mange gode mattilbud på selve bjølsen, men masse en liten spasertur ned til sagene eller opp til nydalen. Det er også et stort shoppingssenter på nydalen og tbane ned til sentrum (evt 37-bussen).

Så bra å høre og takk for tips =D

Har takket ja til hybelen og betalt depositum nå ;)

Bor du på en sånn møblert hybel?

Gjest Joakim
Skrevet

Jeg bor på møblert 1-roms leilighet. Bodde på felleskjøkken noen år. Det fungerte bra i starten når det var ganske oppegående folk som bodde der. Etterhvert flytta det fler utvekslingsstudenter inn fra ymse land som ikke helt skjønte det med å rydde og vaske opp etter seg.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Jeg bor på møblert 1-roms leilighet. Bodde på felleskjøkken noen år. Det fungerte bra i starten når det var ganske oppegående folk som bodde der. Etterhvert flytta det fler utvekslingsstudenter inn fra ymse land som ikke helt skjønte det med å rydde og vaske opp etter seg.

Ok :)

Da har du neppe noen bilder fra de små hyblene, som jeg skal bo på? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...