Gå til innhold

Besvimer i blant

Anbefalte innlegg

Gjest Elise
Skrevet

Det har seg slik at jeg besvimer noen ganger. Jeg har gjort det siden jeg var 12-13 år gammel. Noen ganger flere ganger i uka, andre ganger kan det ta flere måneder mellom hver gang. Jeg får ekstremt vondt i magen rett før jeg faller om, som går over når jeg "våkner" igjen et halvt minutt senere. Jeg mistenker at det kan ha noe med mensen å gjøre.

Det har aldri plaget meg særlig - men de gangene jeg har vært sammen med andre og det har skjedd, har flere av disse menneskene freaket helt ut: f.eks. på skole, jobb (butikk) og hjemme i stua.

Da jeg gikk på vgs snakket jeg med helsesøster og skolelegen, men ingen av disse visste hva det kommer av. Jeg har angst for doktorer, sykehus og den slags, så jeg kvier meg veldig for å oppsøke legen for det.

Er det noen her som sliter med samme ting?

Jeg er ganske sikker på at det ikke er epilepsi. Jeg har lest mye om det, og jeg har ikke symptomene (untatt besviminga selvfølgelig)

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg til lege!

AnonymBruker
Skrevet

Hm, lavt blodtrykk kanskje?

Jeg har selv skikkelig legeskrekk. Men du burde nok ta deg en tur til legen med dette problemet. Nå veit jo ikke jeg hvor gammel du er, men i forbindelse med for eksempel bilkjøring kan jo dette være direkte farlig både for deg og andre om du skulle besvime mens du kjørte bil.

Gjest Elise
Skrevet

Det er ikke lavt blodtrykk. Helsesøsteren sjekket det. Jeg har også fått sjekket blodtrykket andre ganger (jeg har jo også hatt mistanke om at det kan være det, så da har jeg spurt om en blodprøve samtidig som jeg skal få en vaksine o.l. på legekontoret). Blodtrykket mitt er helt normalt.

Og ja, jeg har tenkt på bilkjøring. Jeg har billappen. Jeg kjører minst mulig, og de gangene jeg må kjøre tenker jeg at det går bra. Jeg bruker å ha vondt i magen i flere timer i forveien, så det er jo et slags forvarsel.

Jeg har nok innsett at jeg må komme meg til legen, men må "manne meg opp" først!

Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som du besviner av smerter. Så det skumle er eventuelt hva du har smerter av.

Cyster som sprekker, eggløsningssmerter?

AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ komme deg til lege når du regelmessig svimer av!

Ta med deg noen du stoler på som kan være en støtte for deg.

Gjest Regine
Skrevet

Hei,

eg er 26 år og har besvimt siden eg var 12 år..

eg får ingen forvarsel, eg bare våkner opp.. og slår meg ofte i hodet.. eg er blitt undersøkt for hjertet, epelepsi og alt mulig, men dei finner det ikkje ut.. av og til besvimer eg kver dag, og så kan det være stopp på ein måned, hørtes litt likt ut, men eg får altså ikkje magesmerter.. ofte slapp etterpå og vondt i hodet (som kan forklares av at eg slår hodet så klart..) - tipset mitt er at du ikkje må gi opp! Press på så du får undersøkt deg skikkelig, eg har endå ikkje gitt opp etter så mage år, vi kan ikkje gå slik og besvime.. ein dag kan vi virkelig slå oss ille.. eg har tenkt at om eg blir gravid ein dag så er det ikkje så bra om eg skal falle om her og der.. må prøve å finne ut av det.

Lykke til!

Gjest Elise
Skrevet

Ja, det høres veldig likt ut. Jeg er ofte svimmel og kvalm etterpå, men som sagt så er jeg så glad for at magesmertene er borte,at jeg nesten er takknemmlig for å føle noe annet.

Sist jeg besvimte er nesten et år siden (i juli). Tror det kan ha med at jeg begynte på p-piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...