HopelessFear Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg ligger for tiden syk og har ikke mulighet til å hente en pakke på postkontoret. Jeg lurer på om jeg kan få sambo til å hente pakken der, for meg? (Om han får med underskrift på hente lappen.) Hvor strenge er de på postkontor når det gjelder sånt?
LadyNinja Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har alltid fått utlevert pakke på sambo sitt navn. Har forøvrig aldri hatt med signaturen hans. Men dersom han har signert så skal det gå greit, men postkontoret kan jo være vanskelig dersom dem vil.
Patton Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Som oftest går det greit hvis du underskriver hentelappen og sender med ham din legitimasjon. For å være 100% sikker kan du i tillegg skrive en fullmakt på papir og skrive under. Det trenger kun å være en setning med underskrift. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Jeg viser aldri noen som helst form for ID når jeg er på postkontoret, har hentet pakke for familiemedlemer flere ganger uten at det har vært noe problem. Har aldri opplevd noen vanskligheter rundt dette, så det går sikkert helt fint. Det værste som kan skjer er jo at det sier nei.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 På et postkontor i Bergen hadde kjæresten problemer, fordi det ikke stod hans navn, men et kvinnenavn (mitt altså). Utover det har jeg alltid kunnet hente pakker for han og omvendt.
kontorstol Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Jeg tar bare kopi av førerkortet mitt og skriver en fullmakt til samboern min hver gang han må hente ting for meg. Alle godtar den og vi har aldri hatt problemer.
HerbGirl Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 Det er bare å hente, trenger ikke fullmakt/legitimasjon/underskrift eller noe så lenge det bare er vanlig pakke. Det er kun på rekommanderte sendinger de må sjekke identiteten på personen de utleverer pakken til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå