AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Først, beklager om det allerede finnes en slik tråd. Jeg lurer på hva du ser på som mye penger, i hverdagen, i løpet av en måned, i løpet av et år? Fortell gjerne hvor gammel du er, og hvordan livssituasjonen er mtp jobb, skole, boforhold osv. For meg som snart skal flytte hjemmefra, og prøver å sette meg litt inn i hva som egentlig er en god økonomi, hva jeg skal forvente osv, så er dette et artig tema. Jeg har en jobb ved sidenav skole, jobber 3-4 ganger i uka, og tjener mellom 60-70 000 i året. I mine ører høres det ut som mye penger, men når jeg tenker på å flytte ut, leie leilighet, kjøpe mat osv, så høres det brått lite ut igjen. Får jo stipend, kanskje lån, til høsten, som kan spe på litt. I hverdagen så er 1000 kroner mye. Om jeg får 1000 kroner i julegave, vinner på skrapelodd, slike ting, så syns jeg det er mye penger. Men jeg ser jo også hvor fort det forsvinner. Hvordan er det med dere KG'ere?
Gjest HLHD Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har levd på studielån i flere år (som er utbetalt ca 6300 i mnd) og jobbet sommere/innimellom. For meg hørtes alt over 10,000 i mnd ut som masse penger! Men etter jeg har fått meg fast jobb og får utbetalt nesten 19 tusen i mnd er det plutselig ikke så mye lengre. Føler nesten jeg har mindre penger enn før - forstå det den som kan! Så jeg tror det kommer alt an på hva du gjør det til - du kan ikke leve godt på 60-70 tusen i året, men om du jobber i ferier så burde det gå greit :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå