Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på cerazette for 7 uker siden etter å ha brukt dem i 3-4 år. Mistet mensen helt når jeg gikk på dem.

Jeg hadde småblødninger i to dager ca en uke etter at jeg slutta.

Prøver å bli gravid, men veit jo ikke om jeg har fått tilbake EL engang.. :forvirret:

Lurer så veeldig på når jeg får den tilbake? Hvor lang tid tok det med dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men vil ha denne på mine innlegg.. Går selv på cerazette nå og har også mistet mensen helt....

Skrevet

Gikk på Cerazette i tre år uten mens i det hele tatt (med unntak av småblødninger i begynnelsen). Sluttet på dem i nov/des i fjor, og fikk blødning (ikke spesielt kraftig) samme uka.

Omtrent tre uker senere fikk jeg ordentlig blødning med tilhørende menssmerter (vet ikke om jeg hadde hatt EL, men antar det.

Neste mens kom fire dager senere enn "normalt" (i forhold til min gamle syklus), men også den oppførte seg som mensen pleier å gjøre.

Mens nr tre kom som normalt, men da begynte jeg på Cerazette igjen, så lenger kom jeg ikke.

Gjest angiie
Skrevet (endret)

Jeg sluttet på cerazette for 7 uker siden etter å ha brukt dem i 3-4 år. Mistet mensen helt når jeg gikk på dem.

Jeg hadde småblødninger i to dager ca en uke etter at jeg slutta.

Prøver å bli gravid, men veit jo ikke om jeg har fått tilbake EL engang.. :forvirret:

Lurer så veeldig på når jeg får den tilbake? Hvor lang tid tok det med dere? :)

Akkurat det samme gjelder her også!! Vil så veldig gjerne vite om EL har kommet tilbake etter pilleslutt. TR har heller ikke kommet, og det er vel 9-10 uker siden jeg slutta på pilla. Men har hatt en del magesmerter også jeg da, så veit jo aldri..

Er det bare for oss å ta EL tester i hytt og pine da? :klo:

Endret av angiie
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tok det med dere? :)

Jeg gikk på Cerazette i.. tja.. 6-7 år (?) og på p-piller totalt i 14 år. Hadde minimalt med blødninger da jeg brukte Cerazette (HERLIG!!!). Etter pilleslutt tok det 4 uker før jeg fikk en veldig beskjeden blødning (mer enn på pillene, men beskjedent likevel), akompagnert av tydelige mensmurringer. 4 uker etter der igjen var jeg visst gravid :rodmer:

Jeg begynte å tempe etter den første blødningen og så dermed temperaturøkningen i forbindelse med EL. Veldig spennende dager som fulgte siden jeg fortsatte å tempe for å se om/når temperaturen gikk ned igjen.

Gjest angiie
Skrevet

Jeg gikk på Cerazette i.. tja.. 6-7 år (?) og på p-piller totalt i 14 år. Hadde minimalt med blødninger da jeg brukte Cerazette (HERLIG!!!). Etter pilleslutt tok det 4 uker før jeg fikk en veldig beskjeden blødning (mer enn på pillene, men beskjedent likevel), akompagnert av tydelige mensmurringer. 4 uker etter der igjen var jeg visst gravid :rodmer:

Jeg begynte å tempe etter den første blødningen og så dermed temperaturøkningen i forbindelse med EL. Veldig spennende dager som fulgte siden jeg fortsatte å tempe for å se om/når temperaturen gikk ned igjen.

Oi, det gikk da fort! :) Har lest veldig mye forskjellig om hvor fort man blir gravid etter cerazette. Men egentlig så skulle jo cerazette ha kommet fortere ut av systemet enn andre p-piller siden den inneholder så lite hormoner.. :forvirret: Men det er vel forskjellig fra kropp til kropp!

Uansett, temping er vel kanskje en lettere og ikke minst billigere måte å sjekke om EL har kommet enn alle EL-testene.. Tror jeg skal prøve meg på det istedet! :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...