AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 I går så opplevde jeg at flere russ delte ut kondomer til småbarn helt ned i 7-årsalderen, blant annet min datter. Datteren min kunne også fortelle meg at hun så en russ som hadde tisseprotese og lurte veldig på hva som hadde skjedd med han. Antar det var en dildo hun så, noe hun ikke vet hva er. Er det virkelig ikke mulig å tenke når man får på den russedrakten? Hadde jeg sett hvem de var så hadde jeg filleristen dem. De får holde seg til de på sin egen alder synes nå jeg.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Ta deg sammen. Verden surrer ikke rundt aksen til dine barn. Så lenge dildorussen ikke snakker med dattra di direkte har du ingenting å klage på. 30
Lady in blue Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Små barn skjønner ikke hva kondomer er = helt ufarlig. Større barn skjønner hva kondomer er, men synes det er litt morsomt å tulle med dem og bruke dem som ballonger = helt ufarlig. Ungdommer trenger ofte kondomer før foreldrene er klar over det, og får dessuten tak i gratis kondomer når de vil det = helt ufarlig. Kondomer er jo ikke noe jeg ville delt ut til små barn, men jeg synes ikke det er noe å hisse seg opp over heller. Da synes jeg faktisk vitsene på russekortene som småbarn samler på er verre. En dildo som russetilbehør? Tja... Teit og dumt, men ikke noe jeg ville brukt energi på å bli sint over heller. Alt i alt: Ingen grunn til å filleriste russen pga de tingene du nevner, etter min mening. 28
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Ta deg sammen. Verden surrer ikke rundt aksen til dine barn. Så lenge dildorussen ikke snakker med dattra di direkte har du ingenting å klage på. Jeg kan jo skjønne at TS blir frustrert over at russen deler ut kondomer til smaå barn. det er jo ikke akkuratt gjennomtenkt, men heller ikke så mye man får gjort med det..
Meridian Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Hva så? Små barn vet hva kondomer er, og at man bruker kodom for ikke å bli gravid, eller eller for å unngå å få sykdommer. Syns det er bra russen tar ansvar og er gode forbilder ved å være for kondom. Barn tenker ikke så mye på det, med mindre foreldrene reagerer og sender negative signaler om sex og følelse og kndombruk. Det syns jeg er mer negativt. Da jeg var 7 år, visste jeg at voksne hadde sex, det visste alle i klassen min. Og noen visste at man brukte kondom for ikke å bli gravid eller å få sykdommer. Greit, så visste vi det, men vi tenkte ikke så mye mer over det og lekte videre med våre barneleker. Det at vi visste ting såpass tidlig, gjorde at vi tok ansvar for oss selv og gjorde ting vi angret på når vi ble eldre. De som er opplyste tar ansvar, mens de som ikke er opplyste ender ofte opp med å gjøre dumme ting. 12
Chiyo Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Da jeg var barn kastet russen egg og øl på barna. Jeg vil si at å gi dem kondomer er mye bedre. 18
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 I går så opplevde jeg at flere russ delte ut kondomer til småbarn helt ned i 7-årsalderen, blant annet min datter. Datteren min kunne også fortelle meg at hun så en russ som hadde tisseprotese og lurte veldig på hva som hadde skjedd med han. Antar det var en dildo hun så, noe hun ikke vet hva er. Er det virkelig ikke mulig å tenke når man får på den russedrakten? Hadde jeg sett hvem de var så hadde jeg filleristen dem. De får holde seg til de på sin egen alder synes nå jeg. Hvordan skal de det da alle barn kommer bort til russen på 17.mai? Barn har ikke vondt av å se at russen feirer eller har dildo i lomma eller kondomer. Tror ingen barn tenker så mye over det, bare overhysteriske foreldre... I afrika lærer barn helt ned i 6 årsalderen om kondom, hiv og sex. Det er viktig å være tidlig ut å opplyse, slik at de lærer å ta ansvar for sine handliger, og for å stoppe spredning av hiv. Kondom burde vært synonymt med å ta ansvar, og noe positivt. Men foreldre idag læerer barna sine at det er negativt ... noe som medfører at de får et negativt syn på noe som er så bra. 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 Da jeg var barn kastet russen egg og øl på barna. Jeg vil si at å gi dem kondomer er mye bedre. Jepp, det er mye bedre å ha gode forbilder i russ ved å vise at de tar ansvar og står for noe bra som sikker sex, enn å ha barnslig russ som hiver og kaster egg og sånt... Jeg hadde skjønt at TS hadde reagert om de delte ut ØL eller vin til barna, men kondomer er da helt ufarlig. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #9 Skrevet 18. mai 2011 I går så opplevde jeg at flere russ delte ut kondomer til småbarn helt ned i 7-årsalderen, blant annet min datter. Datteren min kunne også fortelle meg at hun så en russ som hadde tisseprotese og lurte veldig på hva som hadde skjedd med han. Antar det var en dildo hun så, noe hun ikke vet hva er. Er det virkelig ikke mulig å tenke når man får på den russedrakten? Hadde jeg sett hvem de var så hadde jeg filleristen dem. De får holde seg til de på sin egen alder synes nå jeg. Så fint...så kan du begynne læringen til ditt barn om hvorfor man bruker gummi.
la Flaca Skrevet 18. mai 2011 #10 Skrevet 18. mai 2011 Hm. Jeg har ei datter på 6, og for et par dager siden hadde vi en prat på sengekantet om kondomer blant annet. Vi glemte dildoer faktisk , men jeg ser ikke problemet. Min filosofi er at sånt blir veldig mye mindre skummelt å snakke om hvis mamma og pappa greier å ha et normalt avslappet forhold til det. Og jo tidligere man etablerer et godt tillitsforhold jo bedre er det. Så hvis du ikke har snakket med henne om kjærlighet, sex, babyer, graviditet, onani, kondomer etc etc enda så kan det være lurt å begynne så smått. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #11 Skrevet 4. juni 2011 Helt enig, bedre med kondomer enn egg og slikt. Og har du ikke hatt enkle samtaler med barna om sex og hvordan blir til, så er det det bedre å være tidlig ute enn å være for sent ute
Raven Emerald Skrevet 4. juni 2011 #12 Skrevet 4. juni 2011 Har ikke russen pakket ned russedrakta si enda? Er ikke det litt på overtid? 1
Fluffe Skrevet 4. juni 2011 #13 Skrevet 4. juni 2011 Har ikke russen pakket ned russedrakta si enda? Er ikke det litt på overtid? Tråden handler om 17mai da:P
Raven Emerald Skrevet 4. juni 2011 #14 Skrevet 4. juni 2011 Tråden handler om 17mai da:P Der ser man, sånn går det når folk trekker opp "gamle" tråder i hytt og pine.
Gjest Gunn Skrevet 4. juni 2011 #15 Skrevet 4. juni 2011 Jeg tror ikke at barn, uansett alder tar skade av å se, eller få kondomer av russen. Tvert imot vil jeg se det som en fordel at de når de første gang skal ha sex allerede har et naturlig forhold til kondomer. Det gjør det kanskje litt enklere å ta frem en.
Jade Skrevet 4. juni 2011 #16 Skrevet 4. juni 2011 Vi samlet på kondomer når vi gikk på barneskolen. Jammen ble det folk av oss også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå