AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Hei, Jeg skjønner ikke helt dette med å ta opp fag. La oss si jeg har 40 studiepoeng (generell studiekompetanse) Og at jeg vil ta opp biologi og kjemi (vil nemlig søke på et stuie hvor man må ha det) Man må ha 43,9 for å komme inn, og jeg får dette tilsammen etter å ha tatt opp biologi og kjemi. Er det sånn at jeg da kommer inn? Eller må jeg ha 43,9 fra før av fra det orginale vitnemålet og at de "ekstra" fagene jeg tar ikke teller? Sånn at jeg må ta opp de fagene jeg allerede har tatt og utifra det få 43.9. Uff, rotete forklart. Men håper noen vil svare
M0niq Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 http://www.samordnaopptak.no/info/poengberegning/realfagspoeng/ På denne linken ser det ut til at realfagspoeng kommer i tillegg til de 40 poengene du har. og at de blir med i regnestykket for poenggrensen på 43,9. :)Det beste er nok og ringe skolen for å høre for sikkerhetsskyld da.
Gjest WendyClear Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Du vil med den nye poengsummen komme inn på ordinærkvote. Den gamle summen din vil du kun kunne bruke på førstegangskvoten. Hvis snittet på ordinærkvoten er 43,9, så vil du kunne komme inn.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Takk Ja det er ordinærkvote det er snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå