siljus Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Hei! Jeg er en nyutdannet barnvernspedagog og driver for tiden å søker etter jobb. Falt over en stilling om pedagog i barnehage. Er det noen som vet om en med barnevernspedagog utdanning kan passe til denne typen jobb? Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å jobbe i barnehage og denne jobben ser ut til å skulle passe meg perfekt. Det snakkes også om interesse for estetiske fag - jeg er kreativ og elsker hobbyarbeid.. men noen som vet hva dette egentlig er? Vil veldig gjerne ha noen tips fra dere om hva som kan være lurt å ta med i en jobbsøknad.. både generellt og spesielt til denne typen jobb! Håper på svar! :D Ha en flott dag dere! Klem
Gjest Spinell Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Hvis det er en ped-lederstilling er du ikke uten videre kvalifisert som barnevernspedagog. I så fall må man i følge barnehageloven ha videreutdanning i barnehagepedagogikk. Evt må det søkes dispensasjon, og for å få det mener jeg retningslinjene sier at barnehagen ikke kan ha hatt kvalifiserte søkere. Hvis stillingen ikke spesifiserer at det er en ped-leder, eller hvis det ikke er spesifisert at de er ute etter en førskolelærer, er det fritt fram å søke
siljus Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2011 denne stillingen gjaldt pedagog og ikke ped.leder, har sett noen stillinger med ped. leder og har mer eller mindre kastet de fra meg siden jeg føler meg lite egna til denne typen leder jobb. Slik jeg forstod det kan en barnevernspedagog søke på ped.leder men svært lite sannsynlig få en fast jobb, da det egentlig er førskolelærerens felt.. men som vikariat vet jeg flere som har stilling som ped.leder.. Ja så da er det bare å hive seg rundt og skrive søknaden... har så lyst på den jobben ;-) Takk for svar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå