AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Hei:) Jeg er 23 år gammel og har jobbet som sykepleier i snart et år. Jeg jobbet litt på sykehus i starten og jobber nå på sykehjem. Jeg går med en stor drøm om å bli ambulasnearbeider men det er en ting som gjør at jeg tviler på om det er lurt. Som sykepleier på sykehjem har man jo endel ansvar og jeg merker at det er noe jeg ikke trives med i det heletatt. Bare tanken på at jeg skal være alene sykepleier på jobb en kveld (da mener jeg på hele sykehjemmet) gjør at jeg gruer meg skikkelig til å gå på jobb. Da tenker jeg ikke på grunn av travelhet, men på grunn av avgjørelser og ansvar. Jeg vet at jeg som person er ganske usikker, så det bunner vel litt i det. Men med en gang jeg vet det er andre sykepleiere på jobb føler jeg meg mye tryggere, for da har jeg noen å rådføre meg med. Må også nevne at jeg føler meg faglig svak, fordi sykepleie er et enormt stort fagområde, og det er så mye jeg ikke kan, dette bidrar nok også til usikkerhet. Jeg merker at dette gjør at jeg går mye og tenker på å skifte yrke. Som sagt er drømmen min å bli ambulansearbeider. Jeg ser jo klart at dette er et yrke med mye ansvar og der man må ta raske avgjørelser, men samtidig tenker jeg at det er noe som virkelig intresserer meg, og at jeg derfor kan bli flinkere og tryggere i dette yrket.Jeg føler også at det blir et mer avgrenset fagområde, med akkurat det jeg er intressert i;akuttberedkap, i forhold til sykepleie der man lærer litt av alt og at jeg derfor føler at jeg ikke kan nok om faget mitt. I ambulansen er man også alltid to, så jeg tenker at det blir tryggere av at an har noen å rådføre seg med om man trenger det. Det jeg lurer på nå er om dette ser helt sprøtt ut for dere som leser? Vil jeg være idiot om jeg begynner på ambulansefag? Jeg tror ærlig og oprikktig at jeg kunne gjort en mye bedre jobb som ambulansearbeider, men når jeg tenker fornuftig virker det samtidig litt ulogisk.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Kan du ikke hospitere på en ambulansesentral? Så får du sett hvordan det er der? Du kan jo også spesialisere deg, da blir det ikke litt av alt. Kanskje akuttmottaket er noe for deg? Hver avd på sykehuset har jo også sin spesialisering også sykehjem. Det er mye ansvar som sykepleier, det er jeg helt enig i.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Få noen år til på baken,bli trygg i jobben din,sånt kan ta tid vettu Ha trua på deg selv, vær stolt av jobben din, dette klarer du Du er ennå ung , med alder kommer erfaring og visdom Lykke til 1
Chord Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Selv om man alltid er 2 stk i ambulansen, så må du være selvstendig nok til å ta avgjørelser selv, tenke kreativt og arbeide for deg selv, mot pasientens beste. Man arbeider jo i team, så du har både personen du er på bilen med, AMK og evt andre amb i område å samarbeide med. Men trygghet er jo noe som stiger etterhvert som du får mer kunnskap og erfaring. Jeg vil råde deg til å ordne hospitering i en ambulansetjeneste, for å få et litt større innblikk i hverdagen deres, for den er ikke alltid det folk tror. Og skal du jobbe i ambulansen, så må du jo utdanne deg og ta fagprøven som alle andre. Og før du når dit, så har du nok fått mye mer erfaring, kunnskap og trygghet enn du har nå. Har du noen spørsmål, så må du ikke nøle med å sende meg en pm. Jeg tok også en omskolering for å komme i det ambulanseyrket, og har hatt noen flotte år som ambulanserabeider. Uansett; lykke til, ikke gi opp drømmen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå