Gjest lmari Skrevet 8. november 2003 #1 Skrevet 8. november 2003 Leste akkurat en teori fra en psykolog om at vi jenter velger partnere som ligner på vår egen pappa. Er pappa nevenyttig, så velger man en praktisk handyman til partner. Er pappa en gammel grinebiter, så velger man en partner som er sur og gretten. Har pappa vært fraværende, kan man ha problemer med å knytte seg skikkelig til sin partner, fordi man ubevisst venter at han skal stikke av. Har dere valgt partnere som ligner på deres egne fedre?? I så fall på hvilken måte?
*Lillian* Skrevet 8. november 2003 #2 Skrevet 8. november 2003 Nei, nei, og atter nei! :o Av de jeg har vært sammen med, forelsket i, betatt av osv - så har alle sammen vært ganske så rake motsetningen til min far!! Lillian
Silfen Skrevet 8. november 2003 #3 Skrevet 8. november 2003 Min far er en psykopatisk drittsekk, som jeg ikke har hatt kontakt med på mange år, 10 faktisk. Jeg binder meg sjelden til noen og har ikke hatt et langtidsforhold på aldri så lenge. Tolk det den som vil.
Tusenfryd Skrevet 8. november 2003 #4 Skrevet 8. november 2003 Det er noe i det. Dvs at man kan også velge det stikk motsatte av hva ens far står for. Jeg har gjort det. Men jeg har vært sammen med typer som selv min bror kommenterte var lik pappa.
Gjest lmari Skrevet 8. november 2003 #5 Skrevet 8. november 2003 Ja, han skrev noe om det psykologen, også. At enten så var partneren man valgte en blåkopi av farens egenskaper, eller så valgte man en som var radikalt annerledes...
Gjest Madam Felle Skrevet 8. november 2003 #6 Skrevet 8. november 2003 Nei, nei, og atter nei! :o Av de jeg har vært sammen med, forelsket i, betatt av osv - så har alle sammen vært ganske så rake motsetningen til min far!! Lillian Min og
Midnattsol Skrevet 8. november 2003 #7 Skrevet 8. november 2003 Tja. -Trygg og god -Pappa jobber med IT, sambo jobber med IT. Mye innenfor de samme områdene. -Smarte, gode i mattematikk, har det tekniske i orden. -Noen like interessefelt som data, militæret..slike ting. -Behagelig å være sammen med. Også sånne ting som at ingen av dem drikker, ingen av dem røyker eller snuser, liker å reise mye og se verden, glade i dyr osv. Egentlig ganske mye når jeg tenker meg om.
Gjest Poirot Skrevet 8. november 2003 #8 Skrevet 8. november 2003 Begge mine er veldig snille og tålmodige, men har få felles interesser. Forøvrig har jeg ved en glipp kallt sambo for pappa ved 3 ulike anledninger (der pappa ikke var tilstede) :oops:
Orthia Skrevet 8. november 2003 #9 Skrevet 8. november 2003 Min mann og min far er åpne, pratsomme og temperamentsfulle, med utpreget humoristisk sans. De er like høye, har lik kroppsbygning og samme farger. Begge er genuint upraktiske og elsker musikk. Min mann er sindig, har orden på økonomien, har et kreativt yrke og hater sport. Min far svevende, glemsom, rotete, er sivilingeniør i lederstilling og sportsidiot. Like? Tja, likheter kan man finne mellom alle, bare man leter lenge nok. Vi er tross alt mennesker alle sammen
14062003 Skrevet 8. november 2003 #10 Skrevet 8. november 2003 Nei, det vil jeg egentlig ikke si. Min far var veldig nevenyttig og det er aldeles ikke min kjære. Min far tror jeg var normalt smart, men jeg må vel få si at jeg synes min kjære er smartere enn "mange andre". Jeg tenker verken IQ eller EQ, men sånn i det daglige. Min far var veldig bestemt og hissig, det er aldeles ikke min kjære. Min far var ikke interessert i politikk/samfunnsdiskusjon, det er min kjære - sånn på det private diskusjonsområdet (ikke proffesjonelt altså). Min far var arbeidsnarkoman til sin død, det er ikke min kjære selv om han til tider jobber veldig mye. Likhetene må være at min kjære sørger for "familien". Han er flinkere enn meg med økonomi og fixer regninger og sånt - det var også min far. Min far pratet ikke for mye og det gjør heller ikke min kjære. Men jeg kjente ikke min far så veldig godt, da han dessverre døde så alt for tidlig. Jeg kan kanskje si at min kjære har valgt ei som er lik hans far. Jeg fixer og ordner i det daglige. Jeg får ting gjort. Men jeg prater masse - og det gjorde ikke hans far. Beklageligvis kjenner jeg heller ikke min svigerfar, da han døde før jeg traff min kjære. Én ting er sikkert: han har ikke valgt ei kone som er lik sin mor!
Ingeborg Skrevet 9. november 2003 #11 Skrevet 9. november 2003 Ja, pappa og samboeren min er i stor grad samme type person. Varm humor, ler mye, vet en mengde rare ting, utrolig snill og omsorgsfull etc. Det morsomme er at han minner veldig om sin egen far også. Og jeg minner veldig både om hans og min mor som type. Vi pleier å si at begge lider vi av et "omvendt ødipuskompleks" eller et eller annet.
Gjest Zalomine Skrevet 9. november 2003 #12 Skrevet 9. november 2003 Jepp, min samboer minner om min far. De er snill, omtenksom, barnevennlig (rett og slett alle ungers "favorittonkel"), relativt praktisk nyttig, selv om de er kontorvesener (min far langt mer nyttig rundt huset enn min samboer, men det er kanskje fordi min samboer er 24 år og ikke har noe hus å vær nyttig rundt enda? Pappa har lært ved erfaring) De liker de samme drikkevarene også (sånne der BRUNE, som lukter ikke) og jeg og mamma reagerer begge ved å kreve at de ikke puster i vår retning om natta) Ikke at noen av dem drikker masse altså, pappa levde som avholdsmann i et år uten at vi merket nevneverdig forskjell (bare at han kjørte hjem fra sin bror bryllup) Jo, jeg har valgt en partner som minner om min far. Når jeg ser hvordan min far behandler min mor, så er jeg glad for det
Ingeborg Skrevet 9. november 2003 #13 Skrevet 9. november 2003 Jo' date=' jeg har valgt en partner som minner om min far. Når jeg ser hvordan min far behandler min mor, så er jeg glad for det [/quote'] Når jeg ser hvor godt både mine og hans foreldre har det sammen, er jeg også lykkelig for at jeg har funnet "min" mann.
Gjest Gjesta Skrevet 9. november 2003 #14 Skrevet 9. november 2003 Hm...nei, pappa og samboern min er egentlig ikke like på så mange områder - men de er begge veldig snille og hjelpsomme. Har egentlig aldri tenkt over det, jeg...så da er sikkert ikke likhetene så store. Men jeg husker at jeg har sagt til sambo ved flere anledninger at "sånn hadde ikke pappa gjort det"... K
Piglet Skrevet 9. november 2003 #15 Skrevet 9. november 2003 Forøvrig har jeg ved en glipp kallt sambo for pappa ved 3 ulike anledninger (der pappa ikke var tilstede) :oops: Jeg og! :oops: Ellers ligner de litt i forhold til å være en trygg og stabil faktor i mitt liv. Rent utseendemessig minner til gjengjeld kjæresten endel om min bror... Hmm, må heller la være med å analysere dette til bunns! Piglet
Gjest gjesta Skrevet 9. november 2003 #16 Skrevet 9. november 2003 Men jeg husker at jeg har sagt til sambo ved flere anledninger at "sånn hadde ikke pappa gjort det"... K Uff, ja....det har jeg også sagt. :oops: Sånn er det når man er pappajente og pappa er perfeksjonist i det praktiske han gjør! Kan bare tenke meg hvordan reaksjonen hadde vært hvis mannen sa: Sånn hadde ikke mamma gjort det... :evil:
Gjest Étoile Skrevet 9. november 2003 #17 Skrevet 9. november 2003 Både og. Begge er trygge, stabile og utrolig snille. Begge er mørke, men ellers er de veldig ulike utseendemessig. Min kjære er typisk "handyman", fikser ting og liker det, imens pappa er helt håpløs på sånt og ringer en håndtverker. Begge er kloke (men pappa er smartest). Synes vel egentlig at de er mer ulike enn like... Men ved en anledning presterte jeg å kalle ham pappa... ble ganske paffe begge to...
Champagne Skrevet 9. november 2003 #18 Skrevet 9. november 2003 Jeg har valgt gutter å bli sammen med som er veldig like min stefar (det er han jeg har vokst opp med), nemlig litt konservative og intelligente, men også veldig sproty! Alikevel faller jeg lett for og tenner på gutter som er mer like min far, nemlig litt ville og impulsive gutter uten mål og mening. Men jeg ville aldri blitt sammen med en sånn en..
@lfa Skrevet 10. november 2003 #19 Skrevet 10. november 2003 Synes ikke at pappa og sambo har så veldig mye til felles, bortsett fra enkelte fellestrekk. Begge to er jo glade i meg, da. Det har de jo felles.
blå Skrevet 10. november 2003 #20 Skrevet 10. november 2003 JA, på en måte ligner de nok på hverandre. Men de har også veldig mange ulikheter. Men jeg er utrolig glad i de begge to. To flotte menn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå