AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har opp gjennom årene vært på en del jobbintervjuer for sommerjobb og stortsett alltid fått jobbene, og da blitt tilbudt jobben på intervjuet. Nå prøver jeg å søke en litt mer fast jobb og har fått beskjed "vi tar kontakt etter vi har hatt intervju med alle". Dette har vært stillinger hvor det har vært mange søkere (mye mer enn sommerjobbene). I dag kom jeg til å lure; betyr "vi tar kontakt når vi er ferdig med prosessen" at jeg ikke får jobben. Hadde de sagt det på intervjuet dersom de ønsket å tilby meg stillingen? Og hva med når de etter endte intervjuer må lyse ut på nytt fordi de ikke hadde nok søkere å velge mellom? Betyr det at de ikke var fornøyde med de som søkte eller finnes det krav om at man bør ha hatt et visst antall søkere?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Til jobber av varighet så vil de svært sjelden gi beskjed på intervjuet om du har fått jobben eller ikke. Jeg har aldri hørt om at noen har fått jobbtilbud der og da med mindre de er spesielt headhuntet for jobben. 2. gangs utlysning kan være fordi de ikke føler at de har fått kvalifiserte søkere i første omgang. Da prøver de igjen. Men kanskje får de ikke noen med den ønskede utdanning/erfaring da heller, og så kan jobben like gjerne gå til en som søkte første gang.
Gjest Lottiplott Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 De fleste seriøse arbeidsgivere gir beskjed etter intervjurunden om du har fått jobben eller ei. Jeg har vært på et par jobbintervju, og har i de fleste tilfeller fått jobben. I de to tilfellene der de valgte en annen, sa de rett ut at de har funnet en som var mer kvalifisert denne gangen, eller at den andre hadde mulighet til å begynne umiddelbart (det hadde ikke jeg). Så jeg ville ikke forkastet dem ennå, gi dem litt tid. Lykke til, håper du får positiv tilbakemelding fra dem.
bukett Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 I dag kom jeg til å lure; betyr "vi tar kontakt når vi er ferdig med prosessen" at jeg ikke får jobben. Hadde de sagt det på intervjuet dersom de ønsket å tilby meg stillingen? Arbeidsgivere tar som regel ikke stilling til dette over bordet i intervjuet. De må jo få sjansen til å tenke dette i gjennom etter intervjurundene. "Vi tar kontakt med deg", betyr gjerne at de tar kontakt med deg, verken mer eller mindre. Lykke til i jobbsøkingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå