elin123 Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Hei. Jeg og tre venniner skal reise en tur til London i starten av juni. Vi skal være der i nesten fem hele dager, og ønsker å få utnytte tiden best mulig. Så jeg lurer på om noen har noen bra tips til hva vi bør gjøre når vi er der? Det gjelder både shopping, attraksjoner, spisesteder og andre ting som vi burde få med oss =)
Betty2 Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 ta turen til oxford street. der har du alt fra billigbutikker som Primark (ligger på hyde park siden av oxford street). populære butikker men alikevel ok priser som topshop. Disney butikk (om dere har noen små søsken som fortjener en opmerksomhet) Debenhamns har alt under et tak. er du litt opptatt av trening, kan dere stikke innom Nike butikken. der er prisene varierene. er mann intresert i Apple, ligger det en 2 etg butikk i samme gate. i regent street ligger Hamleys, det er en leketøys butikk på 6 etg. noe for enhver alder der. regent street krysser oxfordstreet, men man kan også komme seg der med underground til picadilly cirkus. ta gjerne turen innom madam tussaud. er en veldig artig plass, men i juni, bør dere være forberedt på litt kø. Liker dere gammel Historie vil jeg anbefalle the tower of london. Det er o grunn lettest å anbefalle atraksjoner hvis vi vet hva dere liker ligger ved noen linker til sider du kan se litt på ulike atraksjoner. http://www.londonferie.no/ http://www.reisefeber.no/no/ground_arrangement/cgi-bin/show_ground_arrangements.cgi?combo_id=5&dh_dest_id=440002&do_freetext=no&end_date=2012-05-18&ga_category=transportation_ticket&package_friend=1§ion=event&start_date=2011-05-18&passed_cgi=,pre_search.cgi&page_after_primitive_basket=/no/ground_arrangement/cgi-bin/show_ground_arrangements.cgi# vil anbfalle dere å bestille et Travelcard til Underground. det er veildig greit, for londons serverdigheter ligger spredd og det kan være langt å gå. de fleste atraksjoner ligger ennenfor sone 1 og sone 2. men se litt over hva dere vil gjøre og se på kartet hvilke sone ligger i. http://www.reisefeber.no/no/ground_arrangement/cgi-bin/show_ground_arrangements.cgi?adults=1&ci_4_1_dh_dest_id=440002&ci_4_1_end_date=2011-06-09&ci_4_1_event_category=ga_tourist_attraction&ci_4_1_start_date=2011-06-02&combo_id=5&dh_dest_id=440002&end_date=2011-06-09&ga_category=tourist_attraction&package_friend=1§ion=event&start_date=2011-06-02&passed_cgi=,pre_search.cgi&page_after_primitive_basket=/no/ground_arrangement/cgi-bin/show_ground_arrangements.cgi http://www.visitlondon.com/
Lumos Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Mine favoritter i London: St. Paul's Cathedral - Et helt utrolig byggverk. Nydelig kirke! Hvis dere har muligheten så prøv å være der når der er evensong på ettermiddagen. Da er det guttekor som synger, det skal være en helt fantastisk fin opplevelse. Vi rakk dessverre ikke dette Hyde Park - Bare vandre rundt inne i parken, se på livet, spise lunsj på en benk, og se slottet hvor Diana bodde Natural History Museum - Fantastisk flott bygning, og mye spennende å se (det er her du finner digre dinosaursjeletter fks, og de store marmortrappene fra Harry Potter-filmene) Covent Garden - Marked, småbutikker, koselige kafeer, den beste frokosten jeg har spist i mitt liv! Tower of London - Historie, mye å spennende å se, du får i tillegg sett litt mer av London utenfor sentrumskjernen med Oxford Street osv. Her får dere også sett Tower Bridge, og kan gå tur ved Thamsen. Vaktskifte ved Buckingham Palace - Changing of the Guard. Det var artig å se! Tror det var rundt kl 12 på formiddagen. Notting Hill og Portobello Road - Stort marked, mange nisjebutikker og små, søte kafeer. Her kan dere også se den blå døra (som egentlig er svart) fra filmen Notting Hill, og besøke bokhandelen fra samme film. Vi bodde forøvrig i Kensington, rett neden for Kensington High Street hvor det finnes flust i hoteller. Der vi bodde var også like ved ene inngangen in Hyde Park. En del butikker i hovedgaten der også. Det er i tillegg gåavstand til Notting Hill, hvis man vil bruke beina litt. Hamleys hvis dere skal kjøpe gaver til unger. Et mekka for barna! British Museum var også en artig opplevelse, det er helt enormt! Westminster Abbey er jo også en klassiker, men jeg synes St. Paul's er mye flottere Bare det å gå rundt i gatene og kjenne på atmosfæren var helt topp! Oxford Street var helt OK, men jeg synes det er veldig oppskrytt. Vil helt klart prøve å finne mindre butikker/gater neste gang. Eventuelt besøke noen av de store kjøpesentrene. Harrods er også ganske oppskrytt synes jeg, men gøy å ha vært der. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Camden Market er gøy! Rett ved undergrunnstasjonen ligger det en amerikansk diner med nyyyydelig mat, spesielt chili con carne. Perfekt når man har en hangover å kurere!
elin123 Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2011 Tusen takk for alle de gode tipsene =) nå skal jeg og vennine sette oss ned en kvell og se på hva som frister mest =) igjen tusen takk =)
Christiane_W Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Hvis dere ikke har lyst til å bruke allverdens tid på sightseeing er faktisk en busstur med f.eks. Big Bus Tours en grei måte å få sett det viktigste på. Her kan man dessuten velge å gå av og på bussene på de tingene man ønsker å bruke tid på. Billetten gjelder i 24 timer og gjelder også på kanalbåtene til City Cruises, så du har muligheten til å se London fra Themsen. Det er også 4 gåturer inkludert i billetten. Jeg har vært på the Royal London Walk, en glimrende måte å se vaktskiftet på Buckingham Palace på. http://www.bigbustours.com/eng/london/custompage.aspx?id=london_sightseeing_tour
marsy Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Her er en Londonguide med noen favoritter: http://lykkenevroser.blogspot.com/2011/05/london.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå