Thomasine Skrevet 8. november 2003 #1 Skrevet 8. november 2003 Sliter veldig med vond nakke og skuldre... Kan noen gi meg tips til hvordan jeg kan trene opp dette?! Jeg er den heldige eier av 2 stk manualer - de kommer kanskje til nytte nå?!
Gjest Poirot Skrevet 8. november 2003 #2 Skrevet 8. november 2003 Armsving, rulle skuldre forover og bakover.
Pusekatt Skrevet 9. november 2003 #3 Skrevet 9. november 2003 Trekk skuldrene opp mot ørene, og hold der i 5-10 sekunder og slipp igjen. Reperer 3-5 ganger. Legg høyre hånd under høyre rompeball (med håndflaten ned), legg hodet forsiktig ned mot venstre skulder. Hold strekken i 20-30 sekunder. Bytt side.
Arketypen Skrevet 10. november 2003 #4 Skrevet 10. november 2003 http://hemsefysio.no/nakketrening.html
Pusekatt Skrevet 10. november 2003 #5 Skrevet 10. november 2003 Trekk skuldrene opp mot ørene' date=' og hold der i 5-10 sekunder og slipp igjen. Reperer 3-5 ganger.[/quote'] SPenn musklene i skuldrene mens du gjør dette.
Arketypen Skrevet 10. november 2003 #6 Skrevet 10. november 2003 SPenn musklene i skuldrene mens du gjør dette. Glimrende øvelse for å øke spenningene i muskulaturen... Spenninger er ofte fordi man har skuldrene under hake ga stress... Da blir det værre av å trene samme bevegelse... Tren heller musklene som trekker skuldrene nedover når en skal holde/presse... dvs støtt deg mot bordet. Press skuldrene nedover, hold... etc..
Fakse Skrevet 10. november 2003 #7 Skrevet 10. november 2003 Jeg svømmer, og synes at det er det som hjelper best mot vonde skuldre og nakke. Tøy godt ut etterpå.
Pusekatt Skrevet 10. november 2003 #8 Skrevet 10. november 2003 Jeg synes den øvelsen løser opp ganske bra, faktisk. Og jeg har slitt med stive skuldre/nakke/rygg de siste tre årene.
Thomasine Skrevet 10. november 2003 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2003 Takk, takk for x-antall øvelser!!! :D Nå skal jeg trene... :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå