Gå til innhold

Velkomstdrink

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å servere hjemmebrent - no fucking way!

Bare en alkoholisert tulling klarer å påstå at man ikke smaker forskjell mellom HB på rundt 90% og vodka på 40%

Hvis man virkelig ikke klarer å smake forskjell, så er det liten tvil om at man klarer å lukte forskjellen, det spiller liten rolle om man prøver å gjemme spriten i solo eller lignende.

Det faktum at hjemmebrent er forbudt burde dog egentlig holde som argument.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som noen sier: hvis du vet at spriten og essensen som blir brukt er bra, er det vel bare å si ja (etter smaksprøver, kanskje?).

Cognacessens og HB smaker ikke som Cognac, like lite som HB og ginessens smaker gin, dere må ha latterlig dårlige smaksløker - det må være all hjemmebrenten som har grillet smaksløkene deres.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vurdert sterkt å dra hjem fra et bryllup hvor det var HB i velkomstdrinken.

• Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i bryllup hvor endel av spriten i baren var HB. I Trøndelag selvsagt. Synes det er relativt harry, men greit nok om man har andre alternativer å velge mellom (bortsett fra at folk har en tendens til å bli enda fullere av HB enn polsprit). Å servere HB allerede i velkomstdrinken synes jeg IKKE høres fornuftig ut. Hvis spriten smaker dårlig setter det sikkert sitt preg på matlyst og matopplevelse for en del av gjestene, selv om middagen ikke er fancy. Cider høres mye bedre ut :)

Ei venninne av meg var i bryllup hvor all alkohol var spritet opp med HB - noe hun ikke visste før etterpå. Hun ble kanonfull...

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. Vil bare takke for alle svar, og for at flesteparten faktisk var konstruktive og høflige. :-)

Til informasjon har jeg, etter mange dagers intens tenking, bestemt meg for å takke nei til svigerfars tilbud. Gruer meg til å ta den samtalen, men fant ut at jeg vil gi et annet førsteinntrykk. Så kan han eventuelt spandere bort himkoken senere på kvelden til de som måtte ønske da. :-)

• Liker 2
Skrevet

Godt valg. Så til neste gang familien vil hjelpe, vit hva de skal gjøre før du takker ja

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men klart - å servere heimbrent i velkomstdrinken sett standarden for resten av bryllaupet, så då rekner eg med at det blir sodd servert frå soddbøtta, eingongsskjeer, papptallerknar og karsk. Og når de ikkje gidd bruke pengar på velskomstdrink, rekner eg med at de heller ikkje bruker pengar på bryllaupskle, men har på dykk noko som heng i skapet frå før av.

Hva er det med deg da? Du høres jo bare helt bedriten ut. Les nå hva ts skriver før du kommer med sånn kvalme.

Jeg ville heller ikke hatt hjemmebrent i bryllupet mitt. Håper det går bra å snakke med svigerfar.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Godt valg. Så til neste gang familien vil hjelpe, vit hva de skal gjøre før du takker ja

Så hver gang svigerforeldrene dine ønsker å hjelpe til med middag, barnepass e.l. så skriver du skriftlig kontrakt ned til hver detalj?

Takk for godt råd. :ironi:

Skrevet

Så hver gang svigerforeldrene dine ønsker å hjelpe til med middag, barnepass e.l. så skriver du skriftlig kontrakt ned til hver detalj?

Takk for godt råd. :ironi:

Snakker om bryllup her, ikke vanlig middag eller barnepass. Bryllupet er den ene dagen man virkelig vil at alt skal bli bra. Men man tar en risk når familien sier "vi fikser velkomstdrink". Det er greit å vite hvilken velkomstdrinkt de har i tankene før man takker ja.

Skrevet

Høres ut som et fornuftig valg, TS :)

(Jeg hadde faktisk blitt lettere sjokkert hvis jeg hadde blitt servert velkomstdrink med hjemmebrent i et bryllup.)

Det er veldig mange andre måter svigerforeldrene kan hjelpe til på som ikke koster så mye. Bl.a. mange praktiske ting som skal gjøres, som å transportere ting (dette ble det myyyye av i vårt bryllup), bake kake, hjelpe til med pådekning, innkjøp av blandevann til baren, snacks, e.l.

Lykke til!

Skrevet

Med fare for å virke veldig prippen; HB er vel ikke akkurat lovlig (er overraske over at ingen i tråden reagerer på det egentlig), det burde være argument godt nok. Er selv vokst opp på Hedmarken med HB av ymse kvalitet, nå klarer jeg ikke lukta en gang (ikke smakt det siden jeg ble gammel nok til å kjøpe alkohol selv).

• Liker 1
Skrevet

Jeg var en gang i et bryllup hvor lokalet opplyste (som standard) om at all alkohol som kom innenfor dørene skulle være i ubrutte polflasker. Kanskje en liten hvit løgn, men en grei måte å ta en vanskelig prat på?

Skrevet

...hm skeptisk. Tenk viss den hjemmebrenten ikke er etanol men metanol. Det kan gå galt når en gjør det hjemme? Tenk viss alle blir syke :spy:

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Med fare for å virke snobbete (og hvis dette er snobbete er jeg en snobb med glede), får jeg faktisk helt dånevippen av at noen i det hele tatt kommer på idéen å servere hjemmebrent i et bryllup.

Edit: Omformulering.

Endret av pandagutt
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...