AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #1 Skrevet 17. mai 2011 Jeg må slette alt på min pc og begynne fra start. Hvordan kan jeg formatere pcen uten recovery disk. Jeg har en acer aspire 5738. Håper virkelig på svar:)
Chelmon Skrevet 17. mai 2011 #2 Skrevet 17. mai 2011 Du kan laste ned en "ulovlig" versjon av windows, eller en lovlig versjon av linux og formatere med disse som nytt system. Du kan også kontakte produsenten og høre om de har et alternativ du kan laste ned på nett.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #3 Skrevet 17. mai 2011 Du får jo greit reformatert, men du trenger et OS å legge inn igjen. Siden du ikke har recovery-cd så må du kjøpe f.eks. W7
Chelmon Skrevet 17. mai 2011 #4 Skrevet 17. mai 2011 Ikke kjøp på nytt, du har en Cd key som mest sannsynlig sitter på et klistremerke under pcn din til windows. Jeg ville ha ringt tech support, dem kan sikkert sende en ny cd.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #5 Skrevet 17. mai 2011 Tror jeg fant ut av det fant noe som heter acer e recovery managment. Jeg kan gjøre den og få pc til start igjen. Kan dette være recovery disken?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #6 Skrevet 17. mai 2011 jeg fikk aldri med en recovery disk til min acer aspire derfor tror jeg dette er innebygd. Noen som vet? Ts
Chelmon Skrevet 17. mai 2011 #7 Skrevet 17. mai 2011 Tror du får beskjed om å lage en når du setter den opp første gang. Typisk ting du svarer "spør senere" på
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #8 Skrevet 17. mai 2011 Tror du får beskjed om å lage en når du setter den opp første gang. Typisk ting du svarer "spør senere" på Hahahah ja nå ser jeg man kan brenne en recovery disk :)Det var ikke meg som formaterte den første gang så ikke visste jeg noe om dette. Skjønner ikke hvorfor acer gjemmer den slik på pcen?? Dessuten fikk jeg aldri med en disk.
Chelmon Skrevet 17. mai 2011 #9 Skrevet 17. mai 2011 (endret) Nei det er ikke med noe disk du kan gjøre det på, den må du ha selv. Når du innstallerer/avinnstallerer alt i starten og setter den opp slik du vil ha den (er jo ofte med masse ekstra programmer og dritt (reklame)) så får du beskjed om dette mange ganger. edit: og når du ikke gjorde dette selv blir det litt verre. Hadde ringt og spurt tech support, eller lastet ned en versjon da du allerede har koden - som nevnt tidligere. Om du ringer kan dem helt sikkert hjelpe deg, ser for meg at dette kanskje er nevnt på siden deres under noe ofte stilte spørsmål e.l også Endret 17. mai 2011 av Chelmon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå